Povinné elementy jsou ve feedu pro Spartoo následující:
- <REFERENCE_PARTENAIRE>
- <MANUFACTURERS_NAME>
- <PRODUCT_STYLE>
- <PRODUCT_SEX>
- <SIZE>
- <SIZE_NAME>
- <SIZE_QUANTITY>
- <PRODUCT_PRICE>
Mergado některé z nich převádí a vytváří samo, jiné je potřeba do feedu doplnit a naplnit je správným obsahem. Pojďme se na možnosti nastavení podívat.
1) Identifikátor produktu
Element <REFERENCE_PARTENAIRE> neboli unikátní ID produktu, které smí obsahovat alfanumerické znaky a pomlčku, podtržítko nebo tečku. Mergado ho vytváří z <ITEM_ID>.
2) Značka produktu
Neboli element <MANUFACTURERS_NAME> si bere automaticky informace z elementu <MANUFACTURER>.
3) Úprava kategorií
Spartoo nepoužívá klasický strom kategorií, ale umožňuje e-shopu zařadit se do různých kategorií. Každá kategorie má přitom svoje vlastní číslo, které je nutné do feedu vložit.
Prakticky jde tedy o použití pravidla Hromadná úprava kategorií, ve kterém pro všechny produkty necháte předvyplnit vstupní kategorie a následně podle povahy svého sortimentu zadáte potřebné kategorie číslem. Kompletní seznam číselných kódů pro jednotlivé kategorie najdete tady nebo v administraci Spartoo.
Pro správné zobrazení je potřeba používat podkategorie (v dokumentu jsou zobrazené netučně), makro kategorie (v dokumentu zobrazené tučně) použijte jen v případě, kdy nenajdete správnou podkategorii.
4) Přidání parametrů
a) Pro ženy nebo pro muže?
Začněte vytvořením výběrů pro jednotlivé skupiny produktů. Např. pokud vycházíte z feedu pro Heureku, vytvořte výběr produktů, obsahujících v elementu <PARAM>určení</PARAM> hodnotu Dámské.
Klíčový parametr na Spartoo <PRODUCT_SEX> potom pro tento výběr naplňte hodnotou F (viz tabulka).
Tabulka pro nastavení určení zboží:
- H Muži
- F Ženy
- M Kombinované
- K Děti
- G Dívčí
- B Chlapecké
b) barva
Sice patří mezi nepovinné elementy, pro inzerci oblečení je ale víc než klíčová. Pro barvy postupujte stejně jako u velikostí (jen vytváření výběrů proběhne skrze element PARAM|Barva). Uvádějte ji do elementu <COLOR_ID>, který se následně používá pro filtrování produktů na stránce. Pokud není toto značení dodáno, je možné použít "matching" spárování barev, pro spárování vašich barev a barev Spartoo. Element <PRODUCT_COLOR> potom vepíše barvu do detailu produktu.
Kódy pro jednotlivé barvy jsou potom následující:
- 1 Bílá
- 4 Žlutá
- 7 Oranžová
- 8 Červená
- 13 Růžová
- 15 Fialová
- 19 Modrá
- 25 Zelená
- 28 Hnědá
- 35 Šedá
- 38 Černá
- 41 Zlatá
- 46 Stříbrná
- 534 Other
- 6887 Béžová
c) velikost
Do elementu SIZE patří velikost zboží, kterou je nutné uvádět v elementu <SIZE_NAME>, a to v konkrétním formátu podle typu zboží. (Mergado ji bude v budoucnu převádět, teď je ale nutné toto manuálně převést). Správný formát a typ velikosti pro vaše zboží najdete zde.
Nezapomeňte také uvádět počet kusů skladem, a to v elementu <SIZE_QUANTITY>. Tento element nepatří mezi standardní prvky XML feedu, možná proto bude nutné i vývojářsky do feedu zasáhnout.
5) Práce s cenou a slevou
Cenu produktu převádí Mergado do elementu <PRODUCT_PRICE>. Zároveň můžete na Spartoo pracovat i se slevou a to tak, že zadáte informaci o původní ceně do vnořeného elementu <DISCOUNT|PRICE_DISCOUNT> a míru slevy v % do elementu <DISCOUNT|RATE>. Kromě toho je potřeba vyplnit ještě počáteční a koncové datum slevy, a to do elementů <DISCOUNT|STARTDATE> a <DISCOUNT|STOPDATE>, viz příklad:
<discount>
<startdate>1199170800</startdate>
<stopdate>1204354800</stopdate>
<rate>20</rate>
</discount>
Pokud tyto informace ale nemáte ve vstupním feedu, bude jejich naplnění spíše náročnější disciplínou.
Inzerujete na Spartoo? Napište svoje zkušenosti do fóra!
Přidat komentář