Jak vyladit feed pro Spartoo?

Povinné elementy jsou ve feedu pro Spartoo následující:

  • <REFERENCE_PARTENAIRE>
  • <MANUFACTURERS_NAME>
  • <PRODUCT_STYLE>
  • <PRODUCT_SEX>
  • <SIZE>
  • <SIZE_NAME>
  • <SIZE_QUANTITY>
  • <PRODUCT_PRICE>

Mergado některé z nich převádí a vytváří samo, jiné je potřeba do feedu doplnit a naplnit je správným obsahem. Pojďme se na možnosti nastavení podívat. 

1) Identifikátor produktu

Element <REFERENCE_PARTENAIRE> neboli unikátní ID produktu, které smí obsahovat alfanumerické znaky a pomlčku, podtržítko nebo tečku. Mergado ho vytváří z <ITEM_ID>.

2) Značka produktu

Neboli element <MANUFACTURERS_NAME> si bere automaticky informace z elementu <MANUFACTURER>.

3) Úprava kategorií

Spartoo nepoužívá klasický strom kategorií, ale umožňuje e-shopu zařadit se do různých kategorií. Každá kategorie má přitom svoje vlastní číslo, které je nutné do feedu vložit.

Prakticky jde tedy o použití pravidla Hromadná úprava kategorií, ve kterém pro všechny produkty necháte předvyplnit vstupní kategorie a následně podle povahy svého sortimentu zadáte potřebné kategorie číslem. Kompletní seznam číselných kódů pro jednotlivé kategorie najdete tady nebo v administraci Spartoo. 

Pro správné zobrazení je potřeba používat podkategorie (v dokumentu jsou zobrazené netučně), makro kategorie (v dokumentu zobrazené tučně) použijte jen v případě, kdy nenajdete správnou podkategorii. 

4) Přidání parametrů

a) Pro ženy nebo pro muže?

Začněte vytvořením výběrů pro jednotlivé skupiny produktů. Např. pokud vycházíte z feedu pro Heureku, vytvořte výběr produktů, obsahujících v elementu <PARAM>určení</PARAM> hodnotu Dámské. 
Klíčový parametr na Spartoo <PRODUCT_SEX> potom pro tento výběr naplňte hodnotou F (viz tabulka). 

Tabulka pro nastavení určení zboží:

  • H Muži
  • F Ženy
  • M Kombinované
  • K Děti
  • G Dívčí
  • B Chlapecké

b) barva

Sice patří mezi nepovinné elementy, pro inzerci oblečení je ale víc než klíčová. Pro barvy postupujte stejně jako u velikostí (jen vytváření výběrů proběhne skrze element PARAM|Barva). Uvádějte ji do elementu <COLOR_ID>, který se následně používá pro filtrování produktů na stránce. Pokud není toto značení dodáno, je možné použít "matching" spárování barev, pro spárování vašich barev a barev Spartoo. Element  <PRODUCT_COLOR> potom vepíše barvu do detailu produktu.  

Kódy pro jednotlivé barvy jsou potom následující: 

  • 1    Bílá
  • 4    Žlutá
  • 7    Oranžová
  • 8    Červená
  • 13    Růžová
  • 15    Fialová
  • 19    Modrá
  • 25    Zelená
  • 28    Hnědá
  • 35    Šedá
  • 38    Černá
  • 41    Zlatá
  • 46    Stříbrná
  • 534    Other
  • 6887    Béžová

c) velikost

Do elementu SIZE patří velikost zboží, kterou je nutné uvádět v elementu <SIZE_NAME>, a to v konkrétním formátu podle typu zboží. (Mergado ji bude v budoucnu převádět, teď je ale nutné toto manuálně převést). Správný formát a typ velikosti pro vaše zboží najdete zde


Nezapomeňte také uvádět počet kusů skladem, a to v elementu <SIZE_QUANTITY>. Tento element nepatří mezi standardní prvky XML feedu, možná proto bude nutné i vývojářsky do feedu zasáhnout. 

5) Práce s cenou a slevou

Cenu produktu převádí Mergado do elementu <PRODUCT_PRICE>. Zároveň můžete na Spartoo pracovat i se slevou a to tak, že zadáte informaci o původní ceně do vnořeného elementu <DISCOUNT|PRICE_DISCOUNT> a míru slevy v % do elementu <DISCOUNT|RATE>. Kromě toho je potřeba vyplnit ještě počáteční a koncové datum slevy, a to do elementů <DISCOUNT|STARTDATE> a <DISCOUNT|STOPDATE>, viz příklad:


<discount>

                   <startdate>1199170800</startdate>

                   <stopdate>1204354800</stopdate>

                   <rate>20</rate>

</discount>

 

Pokud tyto informace ale nemáte ve vstupním feedu, bude jejich naplnění spíše náročnější disciplínou. 

Inzerujete na Spartoo? Napište svoje zkušenosti do fóra!

Přidat komentář