V novém seriálu tří článků Vám představíme, jakým způsobem Mergado využívají naši zákazníci nejčastěji. Třeba díky tomu odhalíte nové možnosti a funkce Mergada, o kterých jste zatím netušili. Načerpejte inspiraci pro svůj eshop a získejte z vyhledávačů zboží víc!

Začneme těmi úplně nejčastějšími funkcemi, které zákazníci v Mergadu používají:

1) Hromadná úprava názvů kategorií (element <CATEGORYTEXT>)

Správně nastavený CATEGORYTEXT pomáhá k vyššímu počtu spárování produktů. V podstatě každý zbožový srovnávač však vyžaduje jiné názvy kategorií. Jak se s tím vypořádat?

Tohle všechno elegantně vyřešíte v Mergadu pravidlem s funkcí “hromadně přejmenovat kategorie”. Mergado navíc automaticky aktualizuje strom kategorií dle taxonomie jednotlivých zbožáků. Stejně tak Vám bude Mergado našeptávat správný CATEGORYTEXT po zadání prvních několika znaků. Budete tak mít jistotu, že nový název kategorie máte správně.

Jak pravidlo konkrétně použít píšeme v naší Mergadově nápovědě v části Hromadná úprava kategorií.

Takto vypadá nastavení CATEGORYTEXTu v Mergadu:

Ukázka pravidla pro hromadné přejmenování kategorií

Praktický tip na závěr: Zkontrolujte si pro každý svůj eshop na hlavní stránce administrace Heureky, zda pod odkazem “Přehled spárovanosti”, nemáte produkty na řádcích IgnorovanéNeaktivní kategorie. Pokud ano, v Mergadu vše můžete snadno opravit.

2) Nastavení ceny dopravy pro Heureku (element <DELIVERY>)

Cena dopravy je klíčovou konkurenční zbraní e‑shopů inzerujících ve vyhledávačích zboží. Toto pravidlo Vám pomůže snadno nastavit ceny dopravy přesně podle vašich potřeb. Detaily k pravidlu najdete v našem předchozím článku Nastavte si cenu dopravy jednodušeji.

 

3) Nastavení parametrů zboží (element <PARAM>)

Správné uvedení parametrů ve feedu je v dnešní době zásadní pro téměř všechny velké srovnávače, nejen u Heureky. Parametry u produktů vyžaduje i Zboží.cz nebo třeba Glami. Řada eshopů je přitom v XML feedu neuvádí vůbec nebo je tam mají uvedeny chybně. Více informací o pravidle pro nastavení parametrů zboží píšeme v článku Nastavte si parametry zboží v Mergadu jednodušeji.

4) Párování produktů pomocí aplikace Heureka Watchdog

V Mergadu můžete pro dosažení lepšího výsledku spárování produktů využít “klasická” pravidla na úpravy elementů PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. 
Druhou možností je využití aplikace Heureka Watchdog, která je dostupná v obchodu s aplikacemi Mergado Store a umí mnoho funkcí. Jedna z nich je zákazníky využívána pro přímé párování produktů na Heurece.

Jak to funguje?
Heureka watchdog umí vypsat nespárované položky a u vybraného zboží, kde najde vhodné kandidáty pro spárování, je zobrazí jako možnost pro spárování na jeden klik. Kliknutím (na ikonku řetízku) dojde ke spárování, které se potom automaticky přenese do Heureky.

5) Nastavení biddingu pomocí pravidel a doplňkových aplikací v Mergadu

Pro nastavení biddingu, tedy cen za proklik ze zbožových srovnávačů do Vašeho eshopu, používají naši zákazníci v Mergadu nejčastěji dva hlavní způsoby:

1) nastavení pravidel pro přepsání HEUREKA_CPC, buď jen přímým nastavením konkrétní hodnoty nebo pomocí funkce Chytré stanovení nabídek za prokliky, která vypočte maximální nabídky za prokliky automaticky. 

2) podle dnů v týdnů aplikací Weekday Bidding Booster, jak tato aplikace funguje včetně ukázkového videa najdete v našem článku Nový biddingový automat podle dní v týdnu — Weekday Bidding Booster

Nově lze bidding nastavit ještě více sofistikovaně pomocí aplikace Bidding Fox, což je biddingový automat a teprve nedávno přibyl do obchodu s aplikacemi Mergado store. Protože jde o čerstvý počin vývojářů ze společnosti Reglendo, můžete se jich přímo zeptat na detaily v našem diskusním fóru, kde je založeno téma přímo pro Bidding Fox.

Další tipy již brzy…

V příštím článku se podíváme na další nejčastější způsoby využití Mergada a poradíme Vám:

  • Jak doplnit výrobce do názvu produktů
  • Jak snadno ošetřit duplicitní URL adresy produktů
  • Jak z jednoho feedu např. pro Heureku vytvořit další feedy pro jiné zbožové srovnávače (konverze feedů)
  • Jak na skrytí produktů, které nevydělávají/​jsou levné, čili se nevyplatí inzerovat
  • Jak nastavit automaticky doplňované elementy (DESCRIPTION, PRODUCT)
  • Jak využít pravidlo Najít a nahradit pro vyčištění XML feedu, pokud některé elementy obsahují nežádoucí či chybná data

Další díly seriálu naleznete zde:

Nejčastější využití Mergada (2. díl)

Nejčastější využití Mergada (3. díl)

Luděk Volejník

Senior konzultant Mergada Luďek působí v oblasti e‑commerce již přes 15 let. Ostřílený support master a lektor vás provede zákoutími Mergada i světem regulárních výrazů. Na svém kontě má stovky vyškolených uživatelů Mergada, kteří se stali uznávanými odborníky na feed marketing, PPC a SEO.