Novinky a tipy pro Data Owl – 3. díl

Denní statistiky, které Data Owl doposud nabízel, jsou mocným nástrojem pro zhodnocení inzerce. Nově se ale můžete podívat i hlouběji do minulosti – v aplikaci totiž přibyla možnost využít sedmi a třicetidenních statistik o vaší inzerci. A s tím už se dají dělat věci! Třeba ty z následujícího příkladu.
 
Začneme otázkou na úvod: Máte tušení o tom, kolik produktů z vašeho sortimentu je skutečně ziskových? A které to jsou? Možná byste byli překvapeni, jak nízký může být podíl „hvězd“, které tvoří váš zisk. 
 
Pokud použijeme Parettovo pravidlo (kdy 20% produktů dělá 80% zisku) pro zbožáky, vyjde nám graf podobný tomuto:
 
zdroj: prezentace Michala Janíka
 
Naopak produktů, na které se často kliká, ale ve výsledku nepřinesou žádnou transakci, a tím vytváří ztrátu, může být až znepokojivě velké množství. 
 
A teď, co s tím? S pomocí Data Owlu můžete odhalit obě skupiny produktů a následně rozhodnout, co s nimi uděláte. Snížíte bidding? Nebo je úplně skryjete?
 
Pro zjištění nákladů využijeme element H_TOTAL_COST_30 s měsíční periodicitou (jde o avizovanou novinku v aplikaci, pro další info se podívejte na video a element H_TOTAL_ORDERS_30, který nám poskytne informaci o počtu objednávek. 
 
 
Kombinací těchto dvou elementů vytvoříme v Mergadu výběr s cílem vyfiltrovat takové položky, které mají měsíční náklady vyšší než 100, ale přitom nemají žádné objednávky.  
 
H_TOTAL_COST_30 > 100 AND H_TOTAL_ORDERS_30=0
 
 
 
V případě Heureky ale mohou být výsledná data trochu zkreslená -  Heureka totiž připisuje konverze ke dni prokliku a tedy když někdo nakoupí ve středu a klikl v pondělí, transakce se zpětně  nezapočte.
 
Podobně můžeme využít i informace z Google Analytics, které „mluví“ za celý e-shop, nejen zbožáky. Kombinací nákladů a celkového počtu objednávek nebo návštěvnosti a počtu objednávek můžeme odhalit chyby u jednotlivých položek. Pokud má váš produkt vysokou návštěvnost, ale malé nebo žádné objednávky, jistě stojí za to pátrat po příčinách – není špatně spárován? Nechybí u něj obrázek? Nejsou v jeho popisu nesmysly?
 
GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND H_TOTAL_COST_30 > 100
GA_ORDERS_SUM_30 = 0 AND GA_CLICKS_SUM_30 > 100
 
 
 
Využijte získaná data jako odrazový můstek pro uvažování o vaší inzerci a pochlubte se nám s dalšími kombinacemi v Data Owl!
 

Přidat komentář