O Heurece toho teď vím mnohem víc, říká Petra Mikulášková

 

Od zavedení školení a certifikaci pro marketingové specialisty a majitele e-shopů si Heureka slibuje hlavně zvýšení uživatelské informovanosti a snížení počtu dotazů na technickou podporu. Ti, kdo školením projdou, se mohou pyšnit certifikátem specialista Heureky. Zajímalo mě, jak celá věc vznikala a jaké jsou nejčastější chyby při certifikaci - zeptala jsem se tedy přímo Petry, která navíc patří mezi certifikované partnery pana Mergada a s použitím naší aplikace má velké zkušenosti. 

 
Jak ses vlastně dostala k šéfování certifikace Heureky, Petro?
Heureka přišla za mnou. Jeden den jsem dostala telefonát, ve kterém mi říkali, že by se mnou chtěli něco probrat, tak jsem to jela řešit do Prahy. Líbilo se mi to a tak jsme si plácli.
 
Certifikace je novým projektem, proč vlastně vznikla?
V Heurece měli nápad udělat Certifikaci, protože se stále více množili dotazy na technickou podporu. Jediným řešením se zdálo být školení s certifikací, ale ideálně takové, které by dělal někdo nezávislý zvenčí. A pak to padlo na mě – v Heurece na mě dostali nějaké reference a proklepli si mě.
 
Co bylo a je teď tvou náplní práce?
Nejprve jsem školení připravovala ve spolupráci s týmem Heureky, byla jsem tam pár dnů a zjišťovala, jak to u nich funguje. Vytvořila jsem obsah školení, který jsme tam společně prošli a pak jsme na něm postavili první školení. Teď už je náplň hotová a děláme jen úpravy podle zpětné vazby.
 
Jak často školení Heureky probíhají?
Zatím dvakrát ročně a navazují na ně certifikační testy, které probíhají týden po školení.
 
Jak pokročilá znalost Heureky je k absolvování testu potřeba a komu je test vlastně určen?
Pokud jde někdo na test a neabsolvuje školení, tak je to trochu vabank, protože školení je postavené tak, aby připravilo na test. Školení i testů se účastní hodně markeťáků, i zástupci jednotlivých shopů, ale tím, že ten test je obecný a obsahuje všechny části Heureky, tak se stává, že někdo není se všemi jejími částmi obeznámen i přesto, že je z oboru. Typicky Heureka Košík znají hlavně e-shopy, naopak ten kdo dělá marketing řeší zase bidding a  párování, ale už ho nezajímá napojení Košíku. Školení je ale z celé Heureky, takže třeba markeťáci tam přichází s úzkou znalostí, ale je nutné aby to znali celé.
 
Můžeš uvést nejčastější chybu, která se v testu objevuje?
Hodně bývají chyby kolem Heureka Košíku, protože markeťáci to neřeší, potom se paradoxně chybuje v jednoduchých věcech, jako kdy má jaká cena za proklik přednost. Dále je to třeba ProductAds, protože k tomuto reklamnímu formátu se každý nedostane. Přichází lidé na test, ale i na školení, kteří o ProductAds slyší poprvé v životě a když na to pak mají v testu odpovídat, tak je to pro ně náročné, protože nemají praktickou zkušenost. Heureka ovšem nemůže tyto rezervy tolerovat a dělat v testu kvůli tomu ústupky. 
 
Jaké výhody potom certifikovaní partneři mají?
Pokud člověk úspěšně složí certifikační test, získá přístup k „heurekovským“ novinkám dřív, než jsou veřejné (např. formou testování beta verzí), může komunikovat interně s lidmi z Heureky přes Slack, získá také logo a je zařazen v databázi mezi Heureka specialisty, na které Heureka odkazuje jak z podpory, tak třeba z e-mailingu.
 
Co přináší organizace školení tobě osobně?
Vím teď víc informací o Heurece, i z jejího interního zázemí, a také v rámci školení se setkávám s lidmi, kteří Heureku řeší, řeknou svůj názor na věc, otevírají nová témata. I pro Heureku je to cenná zpětná vazba o tom, co vlastně lidé potřebují vědět a čím se zabývají, i proto se tohle celé dělá. Za mě je to pozitivní věc.
 
Děkuji za rozhovor!
 
Další školení i certifikační testy chystá Petra s Heurekou na březen 2017. Přihlásit se na ně můžete už teď přímo na webu. 
 
V budoucnu se na Mergadově blogu můžete těšit i na další rozhovory s marketingovými specialisty a certifkovanými partnery Mergada. 
 

Přidat komentář