Propagujte svoje zboží online pomocí Google Shopping #1

Pro ty, kdo podnikají v ecommerce, je Google Shopping jeden z nejstěžejnějších kanálů. Propojení vašeho produktového feedu s Google Merchant Centrem je jen první krok. S naším dvoudílným průvodcem se vyhnete častým chybám a vaše inzerce bude od startu fungovat na sto procent.

Jak inzerovat na Google Shopping

Abyste mohli inzerovat na Google Shopping, potřebujete pár věcí. V prvé řadě potřebujete datový feed, který dodržuje specifikace Google Shopping (viz. níže). Kromě toho také musíte mít Google účet, se kterým se přihlásíte do služeb Google Merchant Center, Google Ads a Google Analytics.

5 kroků pro spuštění kampaně v Google Shopping

  1. Nejdříve nahrajte váš produktový feed do Google Merchant Centra
  2. Propojte Merchant Center s Ads
  3. Propojte Google Analytics s Ads
  4. Vytvořte reklamní kampaň v Ads
  5. Analyzujte výkon reklamy v Google Analytics
Diagram služeb, které využijete při inzerci na Google Shopping.

Specifikace feedu pro Google shopping

Pojďme na to pěkně od začátku. Nejdříve je třeba se ujistit, že budou vaše data Google Merchant Centrem přijaty. Dosáhnete toho tak, že feed bude obsahovat všechny požadované elementy:

Požadavky na specifikaci se mohou v každém státě lišit. Na stránce podpory Google najdete kompletní tabulku požadovaných elementů.

Další elementy jsou volitelné. Abyste z vašich kampaní dostali co nejvíce, je obecně nejlepší poskytovat co nejvíce elementů dokážete. Další informace najdete na Google stránce specifikace produktových dat.

Pokud se nechcete vydat zdlouhavou cestou ručního namapování elementů do Google Merchant Centra, využijte služeb Mergada. S tímto nástrojem zvládnete zadat elementy – a tak zvalidovat svůj feed podle požadavků Google Shopping – automaticky na pár kliknutí.

Způsob, jakým je produkt na Google Shopping zobrazován, vidíte níže. Vertikální lištu můžete posunout tak, aby se přepínala mezi původním zobrazením produktu a použitými prvky indikujícími náhled.

 

Slide the vertical bar from left to right

Vertikální lištu můžete posunout tak, aby se přepínala mezi původním zobrazením produktu a použitými prvky indikujícími náhled.

 

Vidíte, že množství atributů zákazník ani neuvidí. Jiné atributy jsou však důležité pro vyhledávání a výběr správného produktu.

Zajímavost

Popis produktu vychází z jeho elementu pouze u nespárovaných produktů. Pokud jsou produkty spárovány, Google bere informace z jiných zdrojů.

 

Chcete vytvořit Google Shopping Feed z vašeho produktového feedu na pár kliknutí? Vytvořte si účet v Mergadu a dejte se do toho! V pokračování tohoto článku si popíšeme, jak vytvořit a propojit účty z Merchants, Ads a Analytics.

Přidat komentář