Jakub Gombár: Díky Mergadu umíme efektivněji pracovat s feedy

Natália Saganová
2. 8. 2017
2 minuty čtení

V červnu se v prostorách Nekavárny konalo školení optimalizace vyhledávačů zboží. Zúčastnil se ho i Jakub Gombár ze slovenské agentury Visibility. My jsme si ho odchytli a pobavili jsme se s ním o tom, jak v agentuře Mergado používají.

Představíš mi Visibility?
Visibility je online marketingová agentura, která bude už tento srpen oslavovat svoje 8. narozeniny. Je nás víc než 50 zaměstnanců ve 2 zemích, konkrétně působíme na Slovensku a v Česku. Jsme Google Premium Partner a zároveň nejaktivnější slovenská online agentura v oblasti vzdělávání trhu v online marketingu.

Co obnáší být Google Premium Partner? Kolik slovenských agentur je takovýmto partnerem?
Je to označení agentur, které splňují kvalitativní parametry spolu s určitou výškou proinzerované sumy v Adwords. Díky tomuto statusu máme přístup k nástrojům, reklamním formátům, či novým typům cílení ještě před oficiálním uvedením. Případně dostáváme z Google lepší podporu pro naše klienty a umíme tak být efektivnější. Aktuálně je na Slovensku s tímto statusem 5 – 7 agentur.

Jaká je tvoje pozice ve Visibility? 
Ve Visibility se specializuji na placené online kampaně. Starám se o jejich návrh, strategii a také o optimalizaci tak, aby splňovaly podle možností cíle stanovené společně s klientem.

Pro klienta spravuješ tedy jak PPC tak cenové srovnávače? Která část zabere víc času?
Ano, pro jednoho klienta většinou spravuji všechny placené kanály, tedy jak PPC tak cenové srovnávače. Víc času většinou zabere správa PPC, ale je to individuální. 

Jak plánujete s klienty strategii inzerce? Nechávají to úplně na vás?
Klienti se na nás obracejí jako na odborníky. K vytvoření strategie potřebujeme hodně kvalitních podkladů přímo ze strany klienta, následně navrhneme strategii, kterou testujeme a vyhodnocujeme.

Bavíš se s klienty hned na začátku o tom, že budeš používat Mergado?
Ano, klientům, kterým spravujeme kampaně na cenových srovnávačích, hned na začátku vysvětlujeme, že optimalizovat feedy budeme v aplikaci Mergado, což ušetří čas jak nám, tak i jim nebo jejich programátorům.

Jak dlouho už používáte Mergado?
S Mergadem jsme začali pracovat teprve tento rok. V současnosti ho používáme už pro všechny klienty, kteří inzerují na cenových srovnávačích.

Proč jste se rozhodli Mergado používat?
Zaujali nás jeho možnosti a jednoduchost používání. Díky Mergadu umíme mnohem efektivněji pracovat s feedy pro různé typy kampaní, protože nepotřebujeme feedy upravovat programátorem.

K čemu ho nejčastěji používáte?
Používáme ho hlavně na správu feedů pro cenové srovnávače. Momentálně nasazujeme a testujeme i feedy pro Google DSA kampaně a těšíme se, až budeme moct využívat i export pro AdWords Custom Business Data.

Používáte i doplňkové aplikace v Mergadu?
Momentálně ne, ale v tomto kvartálu plánujeme začít s testováním. Zaujala nás aplikace Data OwlBidding Fox.

Na jakých cenových srovnávačích inzerujete vašim klientům?
Hlavně na Heurece. Preferujeme ji vzhledem k jejímu postavení na trhu.

Děkujeme Jakubovi za rozhovor.

Natália Saganová

Natálka v Mergadu začínala jako copywriterka, a proto na blogu narazíte i na její články. Teď ji nejčastěji uvidíte před hledáčkem kamery nebo jako hlavní organizátorku každoročního MergadoFestu. Šéfka copy týmu nepohrdne dobrým jídlem a ráda cestuje, nejlépe obojí dohromady. Je milovnice jógy, dobré knihy a tance.