3 postupy, jak spárovat zboží z e‑shopu na Heurece, porovnejte jejich (ne)výhody!

pan Mergado
26. 8. 2014
2 minuty čtení
Párování na Heurece, ilustrace

Taky občas bojujete s tím, že se zboží z vašeho e‑shopu ne a ne spárovat do produktových karet na Heurece? Popíši tři různé cesty, jak to vyřešit.

1) Upravte zboží v e‑shopu

Zkopírujte název zboží z Heureky. Pokud to nepomůže, zkontrolujte, zda je kategorie pěkně bohatá, popsána více slovy, ideálně ve více úrovních. Informaci o kategorii najdete v XML elementu CATEGORYTEXT.

Příklady vyplnění CATEGORYTEXT:
chybně: Výprodej
správně: Foto — Fotoaparáty — Digitální fotoaparáty — Zrcadlovky

Výhody editace v e‑shopu:

  • Není třeba žádný dodatečný software

Nevýhody editace v e‑shopu:

  • Dojde ke sjednocení zboží na stránkách e‑shopu s Heurekou i dalšími konkurenty, to má negativní dopad na vnímání zákazníkem, na SEO aj.
  • Pokud editujete položky zboží jednu po druhé ručně, je to velmi pracné
  • Zpětně se změny v e‑shopu obtížně hledají

Párování položek na Heurece, ilustrace

2) Upravte zboží v Mergadu ručně

Využijete-li Mergado „tradičním způsobem“, pak lze zboží vyhledat a upravit elementy PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. PRODUCTNAME zkopírujte z Heureky, pro CATEGORYTEXT využijte našeptávače — napoví vám správnou kategorii. Výsledek je podobný prvnímu postupu viz výše, výhodou je však oddělení dat pro vyhledávače zboží od informací na stránkách e‑shopu. Zkušení uživatelé ocení práci s regulárními výrazy, proměnnými a další nástroje, které práci s velkými objemy dat výrazně zrychlí. Navíc je možno nově nastavená pravidla operativně měnit.

Výhody ruční úpravy v Mergadu:

  • Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
  • Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
  • Velmi efektivní při řešení chyb, které se opakují — např. informací o dárcích v názvech atp.

Nevýhody ruční úpravy v Mergadu:

  • Poměrně pracné při „dolaďování“ položek, které zbydou nespárované po hromadných změnách
  • Změny se zpětně špatně hledají

Párování pomocí Heureka watchdog

3) Použijte Mergado & Heureka watchdog

Aplikace Heureka watchdog vypíše, mimo jiné, nespárované položky. Proklikejte si je. U vybraných položek zboží vám vypíše kandidáty pro spárování. Kliknutím na ikonu řetízku dojde k úpravě dat automaticky. Ty by pak Heureka měla spárovat. Obvykle to udělá do 24 hodin. V některých případech položky přesune do kandidátů pro spárování a trvá jí to déle.

Výhody Heureka watchdog:

  • Nezávislé na e‑shopu a na tom, jak komunikuje s uživateli
  • Lze dát přístup třetí osobě — např. marketingové agentuře
  • Méně pracné než předchozí postupy

Nevýhody Heureka watchdog:

  • Procházení položek v Heureka watchdog je (zatím) zdlouhavé

Vyzkoušejte si, jak vám Mergado pomůže zvýšit spárovanost položek zboží na Heurece!

 

pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.