Aktuální novinky v Google Nákupech pro české e‑shopy

Článek zveřejněn 05. 10. 2015
| 1 minuta čtení

Novinky v Google Nákupech

Nová specifikace XML souboru

Došlo ke změnám v elementech ID, GTIN, byla zavedena standardní číselně popsaná kategorie zboží dle Google, byly upřesněny požadavky na dopravu a bylo toho více — doporučuji projít aktuální verzi dokumentace. Novinky jsou uplatňovány od poloviny září, jen doprava byla odložena na únor 2016.

Nová taxonomie (kategorizace) zboží dle Google

Google rozpracoval podrobně podklady ke kategorizaci zboží. Podrobnosti najdete v dokumentaci.

Automatizovaná rozšíření nahradila propagační texty

Nově Google v administraci produktových kampaní v AdWords skryl možnost vkládání ručně psaných propagačních textů. V reklamách je nahradil automatickými rozšířeními.

Nákupní košík e‑shopu na HTTPS

Kolegové z certifikovaných agentur mi hlásí opakovaně problémy se zakládáním nových kampaní pro e‑shopy, které mají nákupní košík umístěn na HTTP, nikoliv na šifrovaném a bezpečnějším HTTPS. To je pikantní, protože fulltextové vyhledávání Seznam.cz zatím nepotvrdilo bezproblémové zpracování webu na HTTPS, a tak je přesun celého webu, nyní před Vánoci, hazardem. Řešit by to mohl přesun pouze nákupního košíku, což je k diskusi s dodavatelem technického řešení vašeho e‑shopu.

Napsal / pan Mergado / 05. 10. 2015
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.