Chcete mít něco extra? Zkuste EXTRA_MESSAGE na Zboží.cz!

Možnost uvádět k jednotlivým produktům z vaší nabídky doplňkové informace není žádnou novinkou, vyplatí se ale připomenout, jak tento element v inzerci využít. 

Informace typu Doprava zdarma nebo Rozšířená záruka mohou zákazníky přesvědčit, aby hledané zboží nakoupili právě ve vašem e‑shopu – měly by proto být vidět. Jenže kam s  nimi, když do názvu produktu nepatří? Pro tyto účely má Zboží.cz element EXTRA_MESSAGE, jehož obsah se zobrazuje ve vyhledávání u samostatných nabídek. Pro jednu položku můžete uvést až dvě extra zprávy.   Do nich je možné uvádět následující hodnoty:  Jak tedy informace do EXTRA_MESSAGE dostat? S využitím Mergada to jde snadno. Ukážeme si postup v několika krocích: 

  1. Vytvořit element EXTRA_MESSAGE v exportu pro Zboží.cz (pokud ho nemáte): Pravidla → Upravit elementy → Vytvořit nový element.
  2. Pomocí pravidla Přepsat můžete element naplnit různým obsahem pro různé typy produktů. Například tedy můžete vytvořit výběr zboží, dražšího než 1 000 Kč, které bude mít dopravu zdarma. Nejprve tedy vytvoříte takový výběr na kartě Produkty (PRICE_VAT > 1 000) a pro něj pomocí pravidla Přepsat doplníte informaci o dopravě.

 Pro přidání druhé zprávy je postup podobný – znovu necháme vytvořit element EXTRA_MESSAGE, ten se však ve výpisu elementů zobrazí jako EXTRA_MESSAGE|1.  Častým problémem u přidávání EXTRA_MESSAGE je práce jen s jedním elementem — potom však dochází k jeho přepsání v procesu aplikace pravidel (která se provádí odshora dolů). Doporučujeme tedy pečlivě rozlišovat mezi EXTRA_MESSAGE a EXTRA_MESSAGE|1 (a další). Pro další výběry můžete použít stejné elementy, dejte si jen pozor, aby některé produkty nebyly v několika výběrech současně — platilo by na ně pak poslední vytvořené pravidlo. 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.