Importujte datum a čas z Google tabulky (Google Sheets)
Tento úkon vyžaduje pouhých pár minut. Využijete k němu i připravená makra.
Pochopte Mergado rychleji. Nechte si poradit od specialisty na 60minutové konzultaci zdarma.
Pokud jste při nastavování inzerce nebo při importu do e‑shopového řešení narazili na otázku, jak do Mergada dostat data obsahující datum a čas, určitě čtěte dál. Mergado sice aktuálně nenabízí speciální funkci pro práci s těmito hodnotami, ale i tak je do něj snadno dokážete dostat z Google tabulky nebo z aplikace Bidding Fox Elements.
Tento úkon vyžaduje pouhých pár minut. Využijete k němu i připravená makra.
1:04 V Mergadu si vytvořte pomocné elementy.
1:10 Následně je naplňte importem z Google tabulky.
1:18 Tabulku si vyplňte konkrétním časem a datem nebo vzorcem pro aktuální data. Při každém dalším načítání do Mergada se aktualizuje a uvidíte v ní nejnovější hodnoty.
1:57 V Mergadu si přidejte pravidlo pro Import datového souboru, který si stáhnete jako CSV soubor. Při přegenerování Mergada se tak příslušné elementy naplní aktuální hodnotou (u minut a sekund to je přibližná hodnota).
2:23 Pro tento úkon v Mergadu najdete vytvořené makro, které vám přidá několik elementů s názvy, které odpovídají těm v importované tabulce.
2:54 Po zapnutí makra se vytvoří a spustí elementy – nastaví se jako skryté a nebudou se exportovat do výstupního feedu.
3:05 Dále si vytvořte pravidlo pro Import datového souboru a použijte při tom načítání z URL adresy, která je v popisu makra.
3:23 V makru se zároveň vytvoří pomocné pravidlo, které naplní element Pairing hodnotou 1 pro všechny produkty – k datu a času se tak přiřadí správný údaj.
4:00 Sledujte ukázku elementů, které se v závěru přidají do Mergada.
Šikovnou práci s elementy a statistickými daty umožňuje i Bidding Fox Elements. Aplikace obsahuje elementy s hodnotami pro čas, se kterými spustíte inzerci na vybrané časové období. Snáze tím zacílíte vaši kampaň na důležité prodejní dny v roce. Ohlídáte s ní i počet dní produktu ve feedu nebo také nastavíte aplikaci pravidel na dopředu stanovené období.
Využíváte formát Shoptet kompletní? Nastavte si elementy pro datum a čas u akční ceny ACTION_PRICE_FROM nebo ACTION_PRICE_UNTIL. V Mergadu jsou elementy vytvořené převodníkem a uživatel je pouze naplní hodnotami.
Ve feedu mohou mít například tento tvar:
<ACTION_PRICE_FROM>2020 – 05-25</ACTION_PRICE_FROM>
<ACTION_PRICE_UNTIL>2020 – 05-28</ACTION_PRICE_UNTIL>
Datum do tvaru YYYY-MM-DD sestavíte v Google tabulce použitím vzorce do buňky:
=CONCATENATE(YEAR(NOW());”-”;MONTH(NOW());”-”;DAY(NOW()))
Rozšířenou verzi o nuly u měsíců a dnů nastavíte takto:
=CONCATENATE(YEAR(NOW());”-”;IF(MONTH(NOW())<10;“0”;“”);MONTH(NOW());”-”;IF(DAY(NOW())<10;“0”;“”);DAY(NOW()))
Pokud datum a čas nepotřebujete mít přímo u jednotlivých produktů, ale chcete tyto hodnoty nastavit pro spuštěná pravidla, využijte funkci Plánovač pravidel.
Pracujte s hodnotami čas a datum efektivněji a objevte způsob, jak snadno upravit inzerci pro váš e‑shop. Využijte výhody aplikace Bidding Fox Elements, zapněte si ji na 15 dní zdarma v Mergado Store a vyzkoušejte, co dokáže.
Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti content specialistka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.