Dostaňte e‑shop na mezinárodní trh pomocí ShopAlike

Petra Marková
15. 6. 2020
4 minuty čtení
Dostaňte e-shop na mezinárodní trh pomocí ShopAlike

Česká a zejména slovenská e‑commerce v současnosti významně roste. Pokud jste se rozhodli dobýt zahraniční trhy a přemýšlíte, na co se v rámci nových strategií soustředit, poznejte možnosti expanze se ShopAlikem.

Česká a zejména slovenská e‑commerce v současnosti významně roste. Pokud jste se rozhodli dobýt zahraniční trhy a přemýšlíte, na co se v rámci nových strategií soustředit, poznejte možnosti expanze se ShopAlikem. Společně s jeho specialistkou Miroslavou Birešovou jsme pro vás vytvořili průvodce podmínkami, které musí expandující e‑shop splňovat, a tipy, jak toto nastavení ovládnete s Mergadem.

První krok je průzkum cílového trhu

Rapidní zájem o online nakupování v Evropě přinesl meziroční zvýšení přeshraničního prodeje. V současnosti představuje více než 23 % z celkového prodeje a e‑shopařům dává jasný signál, že se posunout byznys na další evropské trhy vyplatí.

Efektivní expanze si vyžaduje investování času a kvalitní přípravu. Tento názor potvrzuje Miroslava Birešová, Partner Manager ze společnosti ShopAlike, která dodává:

„Majitel e‑shopu by měl příchod na zahraniční trh řešit minimálně 2 až 3 měsíce před hlavní sezónou roku. Ta začíná obvykle na podzim, a právě letní období je ideální na přesun obchodu na cílový trh. Klíčovým krokem je také přizpůsobit značku specifickým požadavkům jednotlivých zemí.“

Myslete na specifické podmínky každého trhu

Častým způsobem doručení zboží v Česku a na Slovensku je dobírka, ale v Německu je využívaná jen ve velmi malé míře. Až 57 % německých zákazníků preferuje platbu přes službu PayPal a oceňuje širší nabídku platebních metod.

Při expanzi sa často skloňuje východoevropský region. Ale zdaleka to není jediný směr, kterým se musíte ubírat. Vysoký potenciál pro expanzi přináší také severské státy, které narozdíl od Německa či Rakouska nevyžadují znalost domácího jazyka. Země jako Švédsko, Norsko, Dánsko a Finsko využívají angličtinu nejen v běžné komunikaci, ale i při online nakupování, které tvoří skoro 70 % z jejich celkového prodeje.

Naplánujte expanzi se ShopAlikem

Využití ShopAliku, který je zastoupený ve 13 evropských zemích, nabízí českým a slovenským e‑shopům jednoduchou možnost jak prorazit za hranice. Expanze přitom nemusí být příležitost pouze pro velké značky. Nenáročný vstup na mezinárodní platformy využívají i menší obchody, kterým se po úspěšném zalistování a optimalizování inzerce zvyšuje jejich vizibilita.

Jaký je postup pro zalistování e‑shopu do ShopAliku?

  1. Kontaktujte ShopAlike se žádostí o expandování na zahraniční platformu a přidejte informace o aktuální nebo připravované značce.
  2. Vyplňte smlouvu o rozšíření prodeje.
  3. Tým ShopAliku následně vytvoří obchod přímo v systému a zkontroluje feed vašeho e‑shopu.
  4. Po jeho založení získáte asistenta, se kterým řešíte celou správu inzerce. Kvalifikovaný odborník vám poradí při úpravě feedu, zanalyzuje informace o konkrétním trhu, pomůže s nastavením CPC a optimalizováním kampaní.

Celý proces trvá několik dní až týdenzávisí od stavu feedu, přes který ShopAlike bere produkty.

Pronikněte na zahraniční trh s bezchybným feedem

Častou překážku při zalistování obchodu vytvářejí nedostatečné informace ve feedu a nízké znalosti prodejců o důležitosti parametrů. Systém proto nedokáže produkty e‑shopu zařadit hlouběji a stává se méně viditelným.

„Feedy se základními parametry jako cena, název a identifikační číslo produktu na zařazení nestačí. Pro lepší zapojení by měl klient poskytnout širší informace, např. o barvě, velikosti, materiálu, času či ceně dodání. Problémem je i nesprávné či vynechané naplnění už vytvořeného parametru,“ doplňuje Miroslava Birešová.

Příkladem přísných kritérií v rámci feedu je Německo. Míříte právě na tento trh? Nastavte feed do potřebné kvality pomocí pravidel v Mergadu. Prázdné parametry naplníte pomocí pravidel Přepsat nebo Hromadně přepsat podle výběrů. Vyladěný feed dokáže výrazně zlepšit výsledky konverzí. Vaše produkty tak dostanete hlouběji do podkategorií, které vám přinesou kvalitnější návštěvnost a vyšší čísla prodejů.

Tím, že si pro ShopAlike vytvoříte bezchybný feed, získáte značnou výhodu – pokud je stoprocentně připravený pro jednu platformu, dokážete ho zkopírovat i na další verze. Systém podle ideálního feedu produkty zařadí také do platforem jiných států a majitel e‑shopu nemusí zkoumat jejich požadovaná kritéria.


Zviditelněte se pro budoucí zákazníky

Jednou z doporučených a bezplatných služeb na ShopAliku je Sales tracking. E‑shopařům poskytuje partnerské rozhraní, ve kterém si bez pomoci vývojáře nastaví mnoho funkcí.

Sales Tracking a partnerské rozhraní umožňuje:

  • korigovat CPC – pokud uživatel feedu používá bidding, umí si cenu za proklik nastavit sám a řídit tím náklady či doladit sezónní ceny produktů
  • nastavit rozpočet
  • měnit údaje o způsobech platby a dopravy
  • optimalizovat e‑shop pomocí sledovacího kódu – v rozhraní klient sleduje procesy a změny za vybrané období (např. čas nákupu, průměrný či nejvíc nakupovaný produkt či průměrnou cenovou hladinu košíku)
  • pracovat s doporučeními, která systém ShopAliku vyhodnotí na základě výsledků ze sledovacího kódu

Každý online obchod má možnost získat jedinečný sledovací kód, který si klient implementuje přes Google Tag Manager, nebo vloží na stránku za pomoci IT odborníka. ShopAlike při expandování s novou doménou obchodníkovi přidělí další unikátní kód a ze zahraničního prodeje tím zajistí užitečné výsledky.


Expanze je pro e‑shop velkou výzvou a přináší potenciál zlepšit vaše podnikání. Rozmýšlíte, která lokalita je pro váš obchod nejvýhodnější? Prozkoumejte možnosti zahraničí s Mergadem a najděte vhodný trh pro váš rostoucí byznys.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.