Upravte Google a Facebook formáty podle jejich aktuální specifikace

Google a Facebook do svých specifikací v minulých měsících přidaly nové elementy bez jakékoliv notifikace. To v Mergadu vedlo k tomu, že se tyto elementy u projektů, které na vstupu měly Google nebo Facebook formát, automaticky neskrývaly. I když v následujícím release úpravy těchto formátů zahrneme, chceme vás upozornit, na co si aktuálně dát pozor.

Jaké nové elementy přidal Google a Facebook

Jaký vliv to má na vaše projekty v Mergadu

Mnoho výstupních formátů (např. Heureka) si při převodu z Mergada do exportního XML dané elementy skryje automaticky.

NICMÉNĚ:

Další formáty (např. MallMarketplace, Árukereső) si tyto elementy nedokáží automaticky skrýt při tvorbě XML, ale umožňují jejich ruční skrytí na stránce Elementy. Pokud si je uživatel ručně neskryje, dochází k jejich přenosu na výstupní XML. Facebook a Google formát elementy začínají na tzv. namespace "G:" a tato skutečnost musí být definovaná v hlavičce XML. Pokud to tak není, XML začne obsahovat elementy, které daný zbožák nepodporuje a dělají formát nevalidním.

Náhled chybových hlášek.

Naší úpravou v release na 2. 9. 2020 dojde k tomu, že se tyto elementy skryjí, na výstup se nedostanou a XML zůstane validní. Pokud tyto elementy případně používáte, připravte se na to, že budou na začátku září 2020 skryty.

 

Co z rozšířených elementů umí Mergado převádět

Facebook převádí nové elementy:

  • G:INVENTORY -> storageqty (MergadoXml)
  • G:GENDER -> gender
  • G:SIZE -> size
  • G:MATERIAL -> material
  • G:MOBILE LINK -> url_mobile
  • G:COLOR -> color

V Mergadu přes něj dokážeme nahrávat a převádět parametry. A to tak, že:

převedeme na: G:ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE|Style, Cool.

DŮLEŽITÉ

Parametry převádíme pouze z Facebooku do jiných formát. Opačně do G:ADDITIONAL_VARIANT_ATTRIBUTE převádět nemůžeme – Facebook totiž nechce, aby v tento element obsahoval hlavní atributy (barva, materiál apod.), ale pouze ty doplňkové.

 

Google převádí nový element G:TAX|G:RATE do -> vat. Nově podporuje také parametry, kde z:

vytvoří: G:ATTRIBUTE_VALUE|Product Type, Digital player.

Pokud tyto parametry daný formát podporuje, dokáže je snadno převést. U Googlu toto funguje i naopak.

 

Máte nějaké otázky nebo potřebujete pomoct s nastavením? Neváhejte se obrátit na naši technickou podporu.

 

Mohlo by vás zajímat:

Portál MarkPro přináší nové příležitosti a propojuje marketingové pracovníky

Zviditelněte svoje podnikání prostřednictvím slovenského digitálního hubu MarkPro. Platforma propojuje slovenské marketéry a freelancery, kteří chtějí rozšířit portfolio svých služeb nebo poptávají práci v e-commerce. Kromě toho nabízí mnoho aktuální inspirace v podobě článků a informací o zajímavých událostech.

18.09.2020
S dynamickým retargetingem na Biano.cz dostanete zboží na top pozice

Stává se vám, že uživatelé na e-shopu nedokončí nákup? Zvažujete, jak je přimět zboží pouze neprohlížet, ale skutečně pořídit? Pokud prodáváte sortiment z kategorie Bydlení, využijte dynamický retargeting na Biano.cz. Pomocí tohoto nástroje zvýšíte reálný nákupní zájem zákazníků.

01.09.2020
Zvyšte hodnotu e-shopu s odznakem Ověřený obchod od Pricemanie

Srovnávač Pricemania uděluje inzerujícím e-shopům od června certifikát Ověřený obchod. Ocenění získají dlouhodobě kladně hodnocení obchodníci bezplatně. Posilněte spolehlivost vaší značky a prostudujte si podmínky pro získání odznaku.

22.07.2020

Přidat komentář