Sbírejte zákaznické recenze Google na vašem PrestaShop nebo WooCommerce e‑shopu

Lukáš Horák
30. 3. 2021
2 minuty čtení
Sbírejte zákaznické recenze Google na vašem PrestaShop nebo WooCommerce e-shopu

Zákaznické recenze Google jsou cenným zdrojem informací a další možností, jak zviditelnit e‑shop a produkty. Implementujte je pro váš obchod na platformách PrestaShop nebo WooCommerce. Zvýšíte tím jeho důvěryhodnost.

Zákaznické recenze Google jsou cenným zdrojem informací a další možností, jak zviditelnit e‑shop a produkty. Implementujte je pro váš obchod na platformách PrestaShop nebo WooCommerce. Zvýšíte tím jeho důvěryhodnost.

Jak funguje sbírání recenzí na Googlu

Zákaznické recenze Google fungují obdobně jako většina recenzí, které sbíráte prostřednictvím jiných služeb. Jakmile zákazníci provedou na vašem webu nákup, mohou potvrdit účast na zákaznickém průzkumu a hodnotit svoje zkušenosti s tím, jak proběhl.

Shromážděné recenze přispívají k celkovému hodnocení prodejce. Mohou se zobrazovat v:

  • Nákupech Google
  • textových reklamách Ads
  • u vašeho firemního profilu napříč službami Google

Badge pro webové stránky. Zdroj: Google

Zobrazování hodnocení prodejce u vašich textových reklam dokáže zvýšit míru prokliku vašich reklam až o 10 %. Zároveň na váš e‑shop umožňuje umístit widget Google Customer Reviews.

Implementace recenzí pro WooCommerce a PrestaShop

  1. Pro využívání programu Zákaznické recenze musíte mít aktivní účet Google Merchant Center. V administraci přejděte na stránku Růst > Správa programů a program aktivujete.    
    Pro implementaci služby do vašeho e‑shopu je potřeba zkopírovat vaše Merchant ID.
  2. Budete potřebovat příslušný Mergado Pack modul. Pokud ho nemáte, nainstalujte si ho:
  1. V administraci modulu přejděte do záložky Reklamní systémy -> Google. Aktivujte funkci, vyplňte vaše Merchant ID a zvolte počet dní od objednávky, kdy se bude zákazníkovi posílat e‑mail s žádostí o hodnocení.    
    Pro WooCommerce je navíc nutné zvolit, ze kterého pole bude brána hodnota pro GTIN (Global Trade Item Number). Výchozí hodnotou je SKU produktu. 

  1. Po odeslání objednávky se zákazníkovi zobrazí pop-up s výzvou pro zaslání dotazníku e‑mailem.

  1. V rámci funkce si na vaše stránky také můžete umístit plovoucí nebo inline widget. Plovoucí widget se zobrazuje vlevo nebo vpravo dole na stránce. Inline widget vložíte pomocí krátkého kódu kamkoliv na stránky. Script potom dynamicky vykreslí widget s hodnocením vašeho e‑shopu.    

Pochopte výhody Mergado Packu

Stále se nemůžete rozhodnout, jestli Mergado Pack využívat? Pusťte si toto krátké video:

Zákaznické recenze Google nejsou zatím českými e‑shopy příliš využívány. Poskytují tedy zajímavou konkurenční zbraň, jak z uživatelů Googlu získat nové zákazníky. Používejte profesionální nástroje, se kterými zvládnete inzerci nastavovat sami a obchody na e‑shopových platformách snadno propojíte s důležitými srovnávači zboží.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.