Heureka Košík na Slovensku dostupný pro všechny

Slovenská Heureka nedávno oznámila dlouho očekávanou a slibovanou novinku — Heureka Košík, který u nás úspěšně běží již třetím rokem. Ze zkušeností z ČR je tato služba tématem různých rozporuplných diskusí, zda Košík “nasadit” nebo ne. V článku se jí podíváme na zub.

 

Co je to Heureka Košík

Služba, která umožňuje zákazníkovi nakoupit zboží přímo na Heurece, bez nutnosti navštívit daný e‑shop a nákup uskutečnit v něm. Na první pohled pro kupujícího dobrá zpráva, ale vnímají to tak i samotné e‑shopy?

Jak jsem zmínil, e‑shopaři a markeťáci se v tomto zcela zásadně dělí na dva tábory. Uvedeme tedy pár faktů a náš pohled na věc.

Podmínky spuštění

(shodné s českou Heurekou)

  • Vlastnit certifikát Ověřeno zákazníky
  • E‑shop musí být v PPC režimu
  • Musí mít aktivní dostupnostní feed

Jaké jsou výhody pro kupujícího?

  • Výhodou je určitě Garance nákupu Heurekou, zákazník se tak nemusí bát, že by mu např. zboží nedorazilo a peníze nebyly vráceny
  • Nákup je realizován “pouze” ve třech krocích a to přímo na Heurece, pomocí speciálního oranžového tlačítka KOUPIT

Heureka košík

Jaké jsou výhody pro e‑shop?

  • Možné zvýšení konverzního poměru
  • Možné zvýšení počtu objednávek
  • * Zvyšuje šanci být na prvních 4 biddovaných příčkách díky nasazení Košíku

* Pozn.autora: Pokud máte Košík, máte i větší skóre, což je kombinace hodnocení obchodu, dostupnosti a ceny produktu a tedy větší šanci se zobrazit na TOP pozicích.

Heureka košík a tlačidlo KÚPIŤ

Kupující vs. E‑shop

Na první pohled to tedy nemá žádné nevýhody, ale když se na službu podíváme blíže, tak to, co je výhoda pro kupujícího, nemusí být automaticky výhoda i pro e‑shop. Proč je to tak? Tím, že zákazník nakoupí přímo na Heurece se nedostane vůbec na stránky e‑shopu a to může vést k následujícím věcem: 

  • snížení návštěvnosti webu
  • snížení možnosti budování si povědomí o značce
  • ztráta možnosti nabídnout zákazníkovi nějaký upsell / cross-sell, livechat na webu apod.
  • zákazník si nemusí pamatovat, kdo přesně mu zboží dodává

Na druhou stranu, pokud váš e‑shop nemá ambice dělat unikátní obsah a budovat brand, možnost nasadit Košík se jeví jako přijatelná. Obecně můžeme říci, že Heureka Košík bude zřejmě více výhodné nasazovat středním a velkým e‑shopům než těm malým. Důvodem je i to, že za samotný Košík si Heureka samozřejmě účtuje určité provize (v závislosti na kategorii, 2 — 6%) z každého nákupu + “pokud jsme v oranžovém boxu, stále platíme bidding a soupeříme s těmi největšími e‑shopy s velkými rozpočty “. To ale samozřejmě závisí i na dalších faktorech jako marže prodejce, objem objednávek atp. Ze zkušeností našich klientů z ČR je však běžné, že Heureka Košík může tvořit až 50% všech objednávek z Heureky, což už rozhodně není zanedbatelné číslo. 

Pár věcí na závěr

  • E‑shopy v Košíku nabízejí zboží, které je skladem
  • Na obsluhu Košíku je lepší napojení přes API (v opačném případě je nutné objednávky “vyklikávať” ručně v rozhraní Heureky)
  • První měsíc je zdarma, bez provizí Heurece

Závěr

Vzhledem k výše uvedeným informacím je jasné, že jednoznačně určit výhodnost Heureka Košíku se prostě nedá. Vždy to bude záviset na konkrétním prodejci, jeho sortimentu, konkurenci, službách, které nabízí, jeho marží, celkové online strategii, podílu nákladů na obratu a mnoho dalších. Máte s Heureka košíkem nějaké zkušenosti? Podělte se o ně v komentářích.

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.