Hodnocení zákazníků nově už i na Google Nákupech

Článek zveřejněn 07. 12. 2016
| 2 minuty čtení
Podobně jako Heureka, i Google bude posílat zákazníkům formuláře s dotazy na spokojenost s nákupním procesem (tedy nikoli jednotlivými položkami nákupu). Zákazníci k takovému využití svého e‑mailu dají nebo nedají souhlas na konci nákupu ve vašem e‑shopu. 

 

K čemu je to dobré?

Hodnocení prodejců na základě zákaznických recenzí (v podobě odznaku Zákaznických recenzí) se potom bude zobrazovat při nakupování v Nákupech Google nebo u textových reklam AdWords. Aby se hodnocení prodejce mohlo zobrazit, musíte získat alespoň 150 recenzí. Do té doby se na odznaku Zákaznických recenzí Google zobrazí nápis „Hodnocení není k dispozici“. Celá služba je zdarma.
 

 

Na co si dát pozor?

Zatím největší neznámou spatřujeme v procesu získávání e‑mailů vašich zákazníků Googlem, který je poté odesílá na svoje servery, které se nachází na mnoha místech světa. Google zabezpečení deklaruje skrze certifikát Safe Harbour, a podle Úřadu pro ochranu osobních údajů je toto v pořádku. 
Další překážkou může být zasílání více dotazníků zároveň – pokud zároveň inzerujete na Heurece a máte Ověřeno zákazníky nebo o to usilujete, přijde zákazníkům i její formulář pro hodnocení. A víc dotazníků by mohlo vést k tomu, že nakupující nevyplní ani jeden, případně vyplní ten „špatný“, recenze budou přibývat na Heurece, a získávání odznaku na Google Nákupech půjde pomaleji. Se zapojením tedy zatím doporučujeme nespěchat. 

 

Jak se zapojit?

V případě, že se rozhodnete službu rozjet, najdete tady plnou nápovědu. Ve zkratce ale: 
 
Pro zapnutí zákaznických recenzí je potřeba nainstalovat do svého e‑shopového řešení speciální modul, který zákazníkům hlášku s žádostí o recenzi zobrazí. Pro napojení je potřeba JavaScript na stránkách, zabezpečený protokol https při potvrzování objednávky a také umístění nákupního košíku přímo na vašem webu, nikoli na doméně třetí strany. Kompletní požadavky a postup implementace modulu do e‑shopu najdete přímo v nápovědě Googlu.
 
Uvidíme, kam se služba rozběhne a až budeme mít my zkušenosti s jejím provozem, dáme vám vědět. Pokud je budete mít dřív, dejte nám vědět – třeba do fóra!
 
Napsal / Kateřina Šmajzrová / 07. 12. 2016

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.

Komentáře

Nasazujeme na www.helveti.cz a uvidíme, co se z toho vyklube. Posílání 2 dotazníků ale není nejšťastnější. Jsem zvědavý, jestli to nakonec nebude mít negativní efekt.

Je tady někdo z vašich zákazníků, kterým zákaznikcké recenze od Googlu běží delší dobu a překročili 150 recenzí (mají aktivní badge)?

Jiří Štencek / 11. 07. 2017 - 14:39

Doporučuji nahodit toto téma spíše na fórum Mergada, kde reagují marketingoví specialisté, tady by vlákno snadno zapadlo. 

Kateřina Šmajzrová (admin) / 11. 07. 2017 - 15:02

Máme 122, jsme již blízko :-)
Nasadili jsme v prosinci 2016 a negativně se to ne Heuréce neprojevilo (roste stejně jako před nasazením Google dotazníků) , většinou nám zákazník vyplní oba dotazníky.

Zdeněk Kolář / 13. 07. 2017 - 14:42

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.