Implementujte Biano Pixel pomocí Mergado Packu a Google Tag Manageru

Lukáš Horák
13. 4. 2021
4 minuty čtení

Chcete na srovnávači Biano přizpůsobit zobrazování produktů na základě preferencí zákazníka? Zvládnete to pomocí remarketingové služby Biano Pixel a similarity funkce Biano Button. Na požadované výsledky dosáhnete pouze správnou implementací.

Chcete na srovnávači Biano přizpůsobit zobrazování produktů na základě preferencí zákazníka? Zvládnete to pomocí remarketingové služby Biano Pixel. Na požadované výsledky dosáhnete pouze správnou implementací. Skvělým pomocníkem vám při ní budou nástroje Mergado PackGoogle Tag Manager

Popsanou implementaci umožňují Mergado Pack moduly pro PrestaShopWooCommerce.

Pracujte s datovou vrstvou webu

Pro bezproblémovou implementaci je nutné nahlížet do datové vrstvy vašeho webu.

  1. Můžete použít preview režim samotného GTM, nebo doplněk do prohlížeče Chrome — dataslayer.
  2. Kromě toho doporučujeme mít otevřený návod na implementaci GTM od Biana.

Obecně:

Nejprve je nutné mít nainstalovaný Mergado Pack a aktivovaný kontejner pro GTM. U funkce GTM v administraci modulu je nutné mít aktivovány všechny funkce Ecommerce Tracking.

Postup pro Biano Pixel:

1. Ve správci značek (GTM) nejprve definujeme potřebné proměnné (VARIABLES):

  • Toto je obyčejná konstanta, jejíž hodnota bude naše Merchant ID.

  • Tuto proměnnou musíme definovat jako Proměnnou Datové Vrstvy (Data Layer Variable). Pomůže nám k tomu právě zmiňovaný dataslayer. Na produktové stránce otevřeme vývojářské nástroje (pravým kliknutím myši a zvolíme Prozkoumat nebo stisknutím funkční klávesy f12).

    Vidíme, že ID produktu je ve struktuře na “5. úrovni” — tedy ecommerce.detail.products.0.id. Hodnotu hledáme u eventu viewItem.

    Vytvoříme novou proměnnou a nazveme ji například Product ID. Jako typ zvolíme Data Layer Variable, název proměnné ecommerce.detail.products.0.id a verze datové vrstvy 2.

    U ostatních proměnných datové vrstvy postupujeme stejně.

    • Product ID - AddToCart — název proměnné ecommerce.add.products.0.id 
    • Quantity - název ecommerce.add.products.0.quantity 
    • Unit price — název ecommerce.add.products.0.price 
    • Currency — název ecommerce.currencyCode
    • Order ID — název ecommerce.purchase.actionField.id
    • Total Order Price - název ecommerce.purchase.actionField.revenue
    • ecommerce.purchase.products — tuto proměnnou budeme potřebovat pro “vytáhnutí” pole zakoupených produktů z datové vrstvy, název ecommerce.purchase.products

  • Tato proměnná transformuje pole zakoupených produktů do formátu pro Biano.

    Vytvoříme proměnnou s typem Custom JavaScript. Jako obsah vložíme script připravený od Biana, jen ho trochu upravíme pro potřeby naší datové vrstvy. Jako proměnnou items zvolíme proměnnou z předchozího kroku ecommerce.purchase.products. U parametru id zapíšeme namísto .productCode > .id. Ostatní parametry zůstávají stejné.

    Upravený script si můžete stáhnout níže. 

    function () {
    
    // získání dat z proměnné datové vrstvy
      var items = {{ecommerce.purchase.products}};
    
    // transformace a návrat hodnot ve formátu Biano Pixel
      return items.map(function (item) {
        return {
          id: item.id.toString(),
          quantity: parseFloat(item.quantity),
          unit_price: parseFloat(item.price),
        };
      });
    }

    Nyní máme všechny potřebné proměnné pro implementaci pixelu definované. 

2. Nyní si nadefinujeme spouštěče (TRIGGERS) pro všechny Biano pixel eventy. Tedy Page View, Product View, Add To Cart a Purchase. Zhlédnutí stránky (Page View) budeme spouštět na každé stránce, proto použijeme vestavěný spouštěč All pages. Další spouštěče nadefinujeme podle eventů datové vrstvy. 

  • Vytvoříme spouštěč s názvem například event_​ItemView, typ nastavíme Custom Event a název události viewItem (pozor na názvy událostí i velká a malá písmena). Opět nám v tom pomůže dataslayer.

    U ostatních spouštěčů postupujeme obdobně.

    • event_​AddToCart - název addToCart.
    • event_​Purchase — název purchase.

    Všechny potřebné spouštěče máme nadefinované a nyní můžeme vytvořit samotné značky.

3. Vytvoříme 4 nové značky (TAGS) pro každou událost (event) Biano Pixelu. Typ značky zvolíme Biano Pixel. Tuto značku musíme přidat do našeho GTM z Komunitní Galerie Šablon a schválit její použití. Tento krok provedeme pří vytváření nové značky a následně výběru typu značky. 

  • První značku nazveme například Biano — page view, jako typ zvolíme Biano Pixel, do pole Merchant ID zapíšeme námi dříve vytvořenou proměnnou {{Biano MERCHANT ID}}, typ události Page View a jako spouštěč All pages.

  • Další značka bude posílat událost Product View. Vše nastavíme jako předtím a do pole Product ID vložíme naši proměnnou {{Product ID}}. Jako spouštěč zvolíme event_​ItemView.

  • Další značkou bude Biano — Add To Cart. Typ značky i Merchant ID nastavíme jako předtím. Typ události zvolíme Add to Cart, do pole Product ID zadáme proměnnou {{Product ID — AddToCart}}, do pole Quantity proměnnou {{Quantity}}, do pole Unit Price proměnnou {{Unit price}} a do Currency {{Currency}}. Spouštěč zvolíme event_​AddToCart.

  • Poslední značkou bude Biano — purchase odesílající informace o nákupech zákazníků. Typ značky i Merchant ID nastavíme jako předtím. Typ události nastavíme na Purchase. Do ostatních polí vepíšeme předem připravené proměnné {{Order ID}}, {{Total Order Price}}, {{Currency}} a {{Biano — Purchased Products Array}}. Jako spouštěč zvolíme event_​Purchase.

4. Nyní si můžeme pomocí náhledu změn v GTM zkontrolovat, zda se všechny proměnné správně plní a všechny značky spouští. Vyzkoušíme spustit všechny události, tedy návštěva stránky, návštěva karty produktu, přidání do košíku a nákup. Pokud je vše správně, tak by se eventy měly zobrazit i v samotné administraci Biano.

5. Jakmile máme vše zkontrolováno, můžeme kontejner publikovat a máme hotovo.

Přilákejte více zákazníků v segmentu nábytku a dekorací. Inzerce na srovnávači Biano a správné používání jeho chytrých služeb vám přinesou větší důvěryhodnost i pravděpodobnost, že návštěvník nakoupí právě u vás.

Provozujete obchod na jiné e‑shopové platformě? Modul Mergado Pack jich ovládá několik a umí implementaci známých reklamních nástrojů, mezi které patří Glami Pixel, Heureka měření konverzí nebo Google Ads.

Autorem tohoto článku je Mergado Pack specialista Petr Mindl

Petr se v Mergado týmu stará o šikovný nástroj Mergado Pack. Baví ho hledat neotřelá řešení a všechno kolem automatizace a robotizace. Od vývoje a marketingu rád sklouzne ve volném čase k volejbalu nebo motorce. 

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.