Jak dostat maximum z inzerce na GLAMI pro Vánoce 2023 

Lukáš Horák
7. 11. 2023
5 minut čtení

Toto je ultimátní návod, jak na GLAMI překonat konkurenci nejen před Vánoci. Žádná teorie, pouze praktické rady od Libora Toporcera z agentury InvelitySimony Borbeľové přímo z GLAMI.

Toto je ultimátní návod, jak na GLAMI překonat konkurenci nejen před Vánoci. Žádná teorie, pouze praktické rady od Libora Toporcera z agentury InvelitySimony Borbeľové přímo z GLAMI. Naučte se je a udělejte z GLAMI hlavní kanál, kudy dostanete zákazníky k nákupu na svém e‑shopu s módou a doplňky.

Jak na GLAMI inzerují marketingoví profesionálové

Libor Toporcer pro ziskové inzerování ve fashion segmentu radí:

  1. Mějte flexibilní přístup k marketingu. 
    1. Data o vývoji kampaní sledujte na denní bázi.
    2. Dokážete tak flexibilněji pracovat s rozpočty.
    3. PRAKTICKY:
      1. Pokud vidíte pozitivní trendovost v obratech (nebo například v PNO), sledujte každý den kampaně a věnujte se přenastavování rozpočtů, které tak kampaně nebudou zbytečně brzdit.
      2. V případě, že kampaně každý den sledovat nebudete, můžete snadno ztratit část trhu, jejíž objednávky vám budou chybět.
  2. Pro kampaně také využívejte týdny na konci října a začátku listopadu – ještě neběží velké vánoční reklamní kampaně, ale poptávka uživatelů je zde už násobně vyšší než nabídka inzerentů.
  3. Zaměřte se i na trend povánočních slev a výprodejů – přibližně od 27. 12. začněte plánovat i povánoční kampaně.

MYSLETE NA: Jako inzerent na GLAMI potřebujete zákazníkovi zobrazit správný produkt ve správný čas. Proto není cílem zvyšovat ceny za proklik (jako například u Google kampaní), ale zamyslet se nad kvalitou dat, které na GLAMI odesíláte. Takto zařídíte, aby uživatel snadno našel váš produkt a vy tím mohli zvyšovat podíl návštěvnosti z GLAMI na co nejkonverznějších místech.

Jaké je chování zákazníků na GLAMI

Nejvíce uživatelů se na GLAMI dostane prostřednictvím organického a placeného vyhledávání

  • Zákazník tedy většinou nezačíná hledat na webu GLAMI (přímá návštěvnost je pouze 12 %). 
  • Často přichází rovnou na vyfiltrovanou podkategorii s aktivními filtry.
  • Proto myslete na to, že vaším cílem na GLAMI tedy nutně nemusí být vidět na prvních pozicích, ale pokrývat uživatelské vyhledávání v rámci filtrů a podkategorií.

Chování uživatelů na webu GLAMI

Zákazník, který přichází na GLAMI, buď:

  1. přímo neví, co chce – proto scrolluje a inspiruje se, aby našel vhodnou odpověď
  2. ví, co chce, takže používá filtry – takto snadno narazí na produkt, který ho zajímá, nebo se může vrátit, aby zadal nové hledání

POHLÍDEJTE SI: GLAMI je vysoko konvertující zdroj návštěv. Může vám ale generovat velký počet návštěv bez konverzí. Proto pravidelně kontrolujte svá data.

Jak filtrovat produkty na GLAMI

Libor Toporcer doporučuje, abyste své produkty, které na GLAMI chcete efektivně inzerovat, vybírali ideálně podle těchto podmínek:

  • produkty skladem – v dnešní době chce zákazník obdržet všechny zboží co nejdříve, proto mu nabízejte takové, které dokážete expedovat v den objednávek či nejpozději ten následující
  • velký počet produktů na skladě – zejména v populárnějších fashion segmentech si ohlídejte, že máte dostatek zásob konkrétních produktů, abyste konverze z GLAMI využili naplno a vaše prodeje se nezastavily přesně ve chvíli, kdy o ně bude největší zájem
  • oblíbené velikosti pro muže a ženy – v rámci GLAMI sledujte, na jaké produkty máte hodně prokliků, a ověřte si, jestli na skladě máte dostatek jejich oblíbených velikostí — takto vám rozpočet zbytečně nevykliká zboží, které je sice vizuálně atraktivní, ale má nestandardní velikosti, takže si ho zákazník nakonec nekoupí
  • pracujte s daty z Google Analytics – na základě toho na GLAMI vypínejte či zapínejte konkrétní kategorie či produkty
  • produkty s vyšší marží – Libor při inzerci doporučuje začínat se zbožím s vyšší marží
  • filtrace podle kategorií – prioritizujte kategorie, které vám dobře fungují na Googlu, Facebooku či například při influencerských spolupracích 

USNADNĚTE SI PRÁCI: Invelity si filtrování produktů ve feedu usnadňuje používáním MERGADO Editoru – pusťte si praktickou ukázku.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Jak pracovat s feedem na GLAMI

Aby vaše produktová data na GLAMI co nejsnáze pomáhala splnit účel – zákazník sem přichází, aby našel požadovaný produkt – musí váš XML feed splňovat hlavní kritérium:

Ohlídejte si zařazení produktů do správných kategorií 

  • Jedná se o jednu z nejčastějších chyb, která velmi ovlivňuje plýtváním rozpočtem na reklamu.
  • Jejich dobré spárování je velkou zbraní pro dokončení nákupu uživatelů, kteří při návštěvě GLAMI používají filtry, nebo na podstránku filtru přicházejí z organického vyhledávání. 
  • Díky parametrům produktů se dokážete dostat na nejbližší místa v konverzní cestě zákazníka, která většina konkurence nemá podchycená. Praktický příklad najdete v této části videa.
  • Nejdříve se začněte věnovat kategoriím, kde máte nejvíce produktů. Parametry vybírejte zejména podle toho, v čem je vaše nabídka nejsilnější. Takto budete nejsnáz personalizovat produkty, které mají největší potenciál se prodávat (například podle trendů, materiálu či dalšího libovolného zájmu uživatelů). 
  • Nastavení parametrů není jednorázové. Díky MERGADU své kategorie dokážete pravidelně procházet a filtry přidávat postupně. Tím efektivně doplníte svůj feed a zkvalitníte jeho výkonnost.

Jak doplnit správný filtr do feedu

  1. Podívejte se, jaké jsou nejpopulárnější filtry v kategorii.
  2. V MERGADU (postup najdete také v této části videa):
    1. Zkontrolujte, jestli máte parametr (element) správně pojmenovaný.
    2. Pokud ne, vytvořte si nový element se správným názvem.
    3. Implementujte do něj hodnotu pravidlem.

VYUŽÍVEJTE ALTERNATIVNÍ OBRÁZKY: Jejich pomocí odlišíte své zboží na produktovém detailu a vyhnete se zbytečným klikům navíc.

Jak vyhodnocovat propagaci na GLAMI

Pracujte s daty z administrace GLAMI i z GA4. Myslete ovšem na to, že data z obou zdrojů fungují na různých atribučních modelech:

  • GLAMI používá 30-day first click model
  • GA4 používají data driven model

Jaké reporty sledovat 

Návody pro ziskovou inzerci na GLAMI najdete ve videu

Obsah článku jsme pro vás sestavili z informací z webináře Jak dostat a efektivně spravovat produkty na Favi, Biano, GLAMI a ostatních agregátorech, které proběhlo 5. října 2023. V záznamu z něj najdete mnoho užitečných návodů a rad.

  • Simona Borbeľová, Business Development Manager GLAMI CZ&SK

    01:34 Stručné představení GLAMI

    04:34 GLAMI z pohledu čísel

    05:51 Co si vzít z výsledků GLAMI za 4. kvartál 2022

    11:19 Jak se připravit na Black Friday a předvánoční inzerci na GLAMI

    19:25 Co vám přinese účast v Black Weeku na GLAMI

     

    Libor Toporcer, Strategy Director Invelity

    25:27 Základní informace pro práci s GLAMI z agenturního pohledu

    29:25 Jak funguje chování zákazníků na GLAMI

    31:11 Odkud GLAMI získává návštěvnost

    35:03 Tipy na filtrování produktů na GLAMI

    39:58 Jak vypínat produkty v GLAMI feedu

    41:59 Jaká produktová data mít ve feedu pro GLAMI

    50:40 Jak vyhodnocovat propagaci na GLAMI

     

    58:38 Dotazy účastníků webináře

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.