Jak funguje Nejžádanější zboží na Zboží.cz?

Článek zveřejněn 05. 12. 2013
| 1 minuta čtení

Kde najdete nejžádanější Zboží

Nejžádanější zboží na Zboží.cz

Nejžádanější zboží na Zboží.cz

Nejžádanější zboží na Zboží.cz

Nejžádanější zboží je blok o devíti polích, která zobrazují TOP zboží z kategorií:

  • mobilní telefony,
  • dámské parfémy,
  • notebooky,
  • stavebnice Lego,
  • tablety,
  • herní konzole,
  • romány, povídky, novely,
  • panenky,
  • kávovary, čajovary, espressa.

Tyto kategorie jsou stanoveny nyní napevno a nemění se. Uvedené zboží je v dané kategorii nejvíce navštěvované. Drží tedy první místo v kategorii viz obrázek níže.

Výpočet pořadí položek zboží

Výpočet návštěvnosti TOP zboží je očištěn od návštěvnosti z hlavní stránky Zboží.cz tak, aby pořadí skutečně zohlednilo oblibu na trhu.

Nejpopulárnější zboží v kategorii Zboží.cz

Nejpopulárnější zboží v kategorii Zboží.cz.

Co přináší Nejžádanější zboží pro e‑shopy?

E‑shop má ve svých rukou to, k jakým položkám zboží se připáruje a na jakém místě se umístí v produktové kartě zboží. Pořadí produktových karet může ovlivnit stěží. Leda, že by šlo o výrobce či dovozce dané značky zboží, ale o tom si povíme zase někdy příště.

Napsal / pan Mergado / 05. 12. 2013
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Komentáře

Požádal jsem o doplnění informací výše pracovníky Zboží.cz. Jan Samko odpovídal tak parádně, že si dovolím o jeho informace se podělit.

pan Mergado: Podle jakého klíče jsou kategorie pro Nejžádanější zboží vybírány?

Jan Samko, Zboží.cz: Snažíme se nabízet na titulce přesně to, co lidé hledají.

pan Mergado: Proč je mezi stavebnicemi LEGO, tedy konkrétní značka zboží?

Jan Samko, Zboží.cz: Co se týče konkrétní značky LEGO, tak z hraček jednoznačně dominuje. Pokud zabrousím do statistik hledání, tak je to více než polovina hledaných výrazů z oblasti hraček. A proč tomu tak vlastně je? Důvod je ale prostý: LEGO je identifikovatelné díky svému unikátnímu číslu (každá stavebnice má 4 – 7 místný unikátní kód), a tak je oproti ostatním hračkám poměrně snadné tuto stavebnici porovnat u různých eshopů – dalo by se říci, že LEGO ideálním produktem pro cenové srovnávače. :-) No a mimo jiné LEGO je prostě stále hračkový bestseller.

Ještě doplním pro zajímavost: Dalším traffic hitem mezi hračkami jsou Barbie panenky ze série MONSTER HIGH a také fenoménem je RoboRyba, jejíž popularitě pomáhá masivní TV reklama.

pan Mergado: Mezi vybranými kategoriemi dominuje elektronika. Proč?

Jan Samko, Zboží.cz: Odpověď je vlastně úplně shodná jako v případě toho Lega. Produkty, jež se dají snadno porovnat lidé srovnávají – tedy máte jasně vybraný konkrétní produkt, znáte jeho číslo / exaktní název a tak hledáte kde a za kolik. 

Pokud bychom se podívali na top 100 absolutně nejhledanějších výrazů na zboží tak 85 z té stovky jsou mobilní telefony nebo tablety. Ano, elektronika a zejména mobilní telefony opravdu takto významně dominují. 

Nicméně chceme jít i proti tomuto “jednobarevnému” trendu. Jak, to brzy uvidíte.

pan Mergado (admin) / 05. 12. 2013 - 09:49

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.