Jak spravovat produktová data a zatočit s inflací? Využijte možnosti feed managementu

Lukáš Horák
14. 7. 2022
4 minuty čtení
Jak spravovat produktová data a dosáhnout vyššího zisku? Využijte možnosti feed managementu

Jak vydělat více na internetu v roce 2022? Manuální správa produktových dat e‑shopu už je dávno minulostí. Aby mohli marketéři zaujmout zákazníky na co nejvíce platformách, využívají mnoho předností feed managementu.

 

Jak vydělat více na internetu v roce 2022? Manuální správa produktových dat e‑shopu už je dávno minulostí. Aby mohli marketéři zaujmout zákazníky na co nejvíce platformách, využívají mnoho předností feed managementu. Jeho pomocí z jednoho místa zlepšíte viditelnost značky, produktů i služeb.

Zpřesníte inzerci a eliminujete chyby

V digitálním marketingu je jedním z nejskloňovanějších termínů “konkurenční výhoda”. Feed management v současnosti patří mezi ty největší. Jeho podstata vychází z potřeb marketérů a e‑shopařů odstranit zdlouhavou ruční správu dat a nastavit automatizovaný, bezchybný prodej zboží na více platformách. Díky tomu přináší jednoduchou úpravu feedu bez potřeby najímat si vývojáře a čekat na jejich zásahy.

Udělejte si bezplatný Audit feedu
  • zlepšíte kondici vašeho feedu a získáte doporučení na jeho opravu
  • rychlá a bezplatná technická analýza

Obvykle funguje na systému pravidel, která usnadňují filtrování obsahu. Tímto způsobem umožňuje přidávat a upravovat informace o produktech podle požadavků reklamních kanálů a srovnávačů nebo vytvářet segmenty nejprodávanějšího zboží. Tím, že prodejci jeho prostřednictvím dobře zacílí všechny své reklamy, zpřesní produktová data a opraví jakékoliv nesrovnalosti, vytvoří účinnou inzerci.

Ohlídáte požadavky inzertních kanálů, srovnávačů zboží a marketplaců

Spoléhat se, že e‑shop vám sám o sobě přiláká zákazníky, dnes nestačí. Pro větší zviditelnění vaší nabídky existuje několik cest, jak inzerovat zboží pomocí třetích stran.

Aby vaši produktovou reklamu přijaly a zobrazovala se bez chyb (a tedy vám neprodělávala), tyto kanály vyžadují dodávat informace o produktech ve specifickém formátu. Každý z nich má vlastní požadavky, která si musíte ohlídat. I zde hraje velkou roli feed management, protože vám dokáže umožnit inzerovat na všech vámi zvolených reklamních systémech z jednoho místa.

Tyto procesy fungují na základě zasílání produktových feedů (nejčastěji ve formátu XMLCSV, ale i jako textový soubor), které obsahují informace o vámi prodávaném zboží.

Vyzkoušejte aplikace z Mergado Store
  • rozšiřte funkce Mergada o nástroje na bidding, pricing nebo image marketing
  • otestujte je všechny v bezplatné zkušební době

Jaké základní informace o zboží musí obsahovat feed:

  • název (přesný název zboží)
  • popis (o jaký produkt či službu se jedná a co dělá)
  • cena (kolik stojí)
  • kategorie (do jaké skupiny produktů patří)
  • dostupnost (je skladem nebo není?)
  • množství (kolik kusů zboží bude obsahovat objednávka)
  • další klíčové atributy: materiál, velikost, barva, EAN/GTIN číslo a v podstatě veškeré informace, které chcete zákazníkovi sdělit o produktu 

Vaše zboží se snadněji zalistuje do nabídky reklamního systému a dostane se na vyšší pozice. Uživatel pak při vyhledávání vybraného produktu nebo služby vaši reklamu uvidí, bude na ni moct kliknout a rozhodnout se, jestli zboží zakoupí.

Projděte si specifikace pro inzerci na nejpopulárnějších reklamních systémech v ČR:

Co dělají feed managementové nástroje a jak vám pomohou

Jedná se o online software, který vám pomůže zjednodušit a zautomatizovat práci na optimalizaci vašich produktových dat a zbavit se nutnosti zaměstnávat vývojáře a čekání spojené s jeho prací. Uživatel do vybraného nástroje nahraje svůj vstupní feed, který upraví tak, aby splňoval požadavky každého zvoleného reklamního kanálu.

Feed managementové nástroje umožňují přidávat data do produktových popisů a  segmentovat zboží, které chcete na reklamním portálu inzerovat. Omezují také ruční chyby a zajišťují, že každý záznam o produktu je okamžitě aktivní. Jejich pomocí efektivněji dosáhnete vašich prodejních cílů.

5 důvodů, proč využijete feed managementové nástroje

  1. Zamítnutí inzerce: Při ruční optimalizaci můžete snadno udělat chyby, díky kterým systém zboží do inzerce nemusí zařadit.
  2. Problémy ve formátech: Každý kanál má požadavky, které musíte splnit, abyste své produkty mohli inzerovat. Pokud nezašlete feed ve vhodném formátu, mohou být data špatně zobrazena nebo nepřesná.
  3. Časové a finanční průtahy: Bez automatizovaného systému budete muset své produkty uvádět jeden po druhém. To zabere obrovské množství času a zdrojů.
  4. Zdlouhavost při jednotlivých registracích: Při ruční inzerci budete muset nastavovat produktová data pro každý prodejní kanál zvlášť, což trvá dlouho.
  5. Předběhnutí konkurence: S kvalitnějšími daty se budete zobrazovat na vyšších příčkách vyhledávání. V době, kdy jsou prokliky čím dál dražší, se jedná o velkou výhodu.

Vyzkoušejte Mergado. Nabízí více než 10 let tradice

Mergado vám zjednoduší správu všech procesů feed managementu, takže se budete moct soustředit na další podstatné úkony vašeho podnikání. Z jednoho místa navíc dokáže spravovat více než 400 prodejních kanálů v 50 zemích.

Tisíce zákazníků používají Mergado k optimalizaci produktových feedů. Jeho prostřednictvím plní všechna pravidla reklamních kanálů a dokáží automaticky aktualizovat produktová data. Výsledkem je účinná inzerce, kterou nastavíte sami bez nutnosti zaměstnávání programátora.

Mergado:

Přečtěte si průvodce Začínáme s Mergadem.

Mergado na 30 dní zdarma
  • upravíte si feed sami a ušetříte náklady za práci programátora
  • plný přístup ke všem funkcím už ve zkušební verzi

Automatizace online marketingu prostřednictvím feed managementových nástrojů vám pomůže spravovat katalogy produktů a inzerci na prodejních kanálech podle vašeho výběru. Používáním Mergada získáte jistotu, že vaše reklamy poběží bez chyb a zlepšíte míru jejich konverzí. To vše zvládnete sami, i když nejste marketingovými génii.

Zajímalo by vás více informací? Přihlaste se na naše bezplatné školení, ve kterém vám představíme všechny přínosy Mergada.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.