Mergado wholesale / velkoobchodní XML

Velkoobchody často poskytují svým prodejcům XML pro automatický import a aktualizaci jejich zboží. Pokud má takový velkoobchod vlastní e‑shop, je příprava takového XML hračka. Ukážu Vám jak na to.

Proč předávat data prodejcům pomocí XML

Protože prodejci získají aktuální data rychle, automaticky, s minimem práce. Díky tomu se komunikace mezi velkoobchodem a prodejci výrazně zefektivní.

Technické poznámky

  • Pro postup dle následujícího návodu doporučuji vytvořit v Mergadu nový export. To aby nedošlo k ovlivnění inzerce na Heurece, Zboží.cz či jinde. Tento nový export může mít např. formát Heureky, který je pěkně propracovaný, včetně parametrů PARAM, nicméně pro jiné účely jej doporučuji nepoužívat.
  • Předpokládám, že vlastní e‑shop velkoobchodníka, prodává za ceny „doporučené“ a tyto předává také v XML prodejcům.

Jak připravit XML pro prodejce vašeho zboží

Velkoobchod by mohl použít pro přenos dat běžné XML např. pro Heureku. Brání mu v tom ovšem že takové XML může

  • obsahovat i zboží, které prodejcům v datech posílat nechce
  • XML elementy, které prodejcům posílat nechce

Ukažme si, jak tyto překážky odstranit.

Jak omezit výběr zboží posílaného v XML

Je to jednoduché. Stačí vytvořit výběry zboží, které má být skryto a ty následně pomocí pravidla skrýt. Podrobně jsem postup popsal ve článku o tom, jak zmenšit XML e‑shopu.

Jak skrýt vybrané XML elementy

Skrýt je vhodné např. XML elementy pro řízení inzercí, jako HEUREKA_CPC, MAX_CPC, TOLL, TOLLFREE, UNFEATURED či elementy, které e‑shopům prodejců nedávají smysl, např. zastaralý FIRMY_CZ, EXTRAMESSAGE, DELIVERY atp.

Pro skrytí těchto elementů navštivte v Mergadu stránku Pravidla -> Upravit elementy a kliknutím na ikonu přeškrtnutého oka skryjte z výstupního XML požadované elementy.

A to je celé. Nové XML můžete rozeslat svým prodejcům jako zdroj dat pro jejich e‑shopy.

Vytvořte si XML pro své prodejce za pár minut »

 

 

pan Mergado

Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.