Pár slov o Google Nákupech
Google spustil vyhledávání zboží v ČR oficiálně v listopadu 2011. Nyní jsou výsledky vyhledávání zboží dostupné pod samostatnou volbou v levém menu na stránce s výsledky vyhledávání. Na některých zahraničních trzích Google vrací výsledky vyhledávání zboží v rámci přirozeného vyhledávání.
Jak spustit inzerci v Google nákupech
Google nákupy nabízejí více způsobů importu zboží, včetně načítání XML souboru. Pokud nenabízí váš e-shop speciální XML pro Google, můžete využít standardní XML pro Zboží.cz nebo Heureku. Tedy mohli byste, kdyby Google nevyžadoval jiný formát XML. S tím si ale poradí náš převodník.
Mergadův Google převodník
Převodník je sada pravidel, která upraví formát dat tak, aby je Google Nákupy zpracovaly. Vytvořte si Mergado export běžným způsobem. V průvodci založením nového exportu zadejte jako výstupní formát Google Nákupy. Po dokončení všech kroků průvodce tvorby nového exportu navštivte stránku Pravidla. Uvidíte zde speciální pravidlo Převodník Zboží.cz/Heuréka.cz → Google Merchants. Zde ho můžete také vypnout či zapnout.
Jak funguje převodník
Převodník udělá to, že načte data ve formátu pro Zboží.cz či Heureku a upraví je tak, aby odpovídala formátu, který požaduje Google. Ukažme si to na příkladu:
Vstupní název pro Heureku | Výstupní název pro Google |
---|---|
<PRODUCTNAME>Hanácké povídky</PRODUCTNAME> | <title>Hanácké povídky</title> |
Všimněte si, že se změnil název elementu. Jeho hodnota zůstala stejná. Převodník je to tedy proto, že převede formát dat. Obsah však zůstane stejný. S obsahem XML pak můžete pracovat pomocí běžných pravidel.
Poslední krok ke spuštění inzerce
A je to hotovo. Nyní stačí zaregistrovat nové XML do Google Nákupů. Mergado jej bude pravidelně aktualizovat a upravovat tak, aby jej Google přečetl.
Komentáře
Nas eshop-plus.cz XML feed pro Google nakupy standartne umi.
Takových e-shopových řešení je spousta a postupně se to budou učit i další. Mergado účet nabízí řešení pro ty, kteří mají e-shop na míru a kteří nechtějí investovat do programování dalších exportů. A dočasně pro ty, jejichž e-shopové řešení tyto exporty teprve připravují.
Krásná vzpomínka - je to už 6 let a člověku to přijde jako včera :-)
V mezičase se staly produktové reklamy postavení na datech z Google shopping, zobrazované buď ve vyhledávání, nebo jako dynamický remarketing v obsahové síti de facto TOP typem PPC kampaní na Google. A Sklik/Seznam.cz přišel se svými "Pé-íčky", rozuměj produktovými inzeráty. Jen škoda, že ten čas letí tak rychle. Na druhou stranu to má dynamiku. Tak se můžeme těšit, co přijde dál :-)
Přidat komentář