Mergadův tip: Využijte v Google Nákupy již dnes!
Pár slov o Google Nákupech
Google spustil vyhledávání zboží v ČR oficiálně v listopadu 2011. Nyní jsou výsledky vyhledávání zboží dostupné pod samostatnou volbou v levém menu na stránce s výsledky vyhledávání. Na některých zahraničních trzích Google vrací výsledky vyhledávání zboží v rámci přirozeného vyhledávání.
Jak spustit inzerci v Google nákupech
Google nákupy nabízejí více způsobů importu zboží, včetně načítání XML souboru. Pokud nenabízí váš e‑shop speciální XML pro Google, můžete využít standardní XML pro Zboží.cz nebo Heureku. Tedy mohli byste, kdyby Google nevyžadoval jiný formát XML. S tím si ale poradí náš převodník.
Mergadův Google převodník
Převodník je sada pravidel, která upraví formát dat tak, aby je Google Nákupy zpracovaly. Vytvořte si Mergado export běžným způsobem. V průvodci založením nového exportu zadejte jako výstupní formát Google Nákupy. Po dokončení všech kroků průvodce tvorby nového exportu navštivte stránku Pravidla. Uvidíte zde speciální pravidlo Převodník Zboží.cz/Heuréka.cz → Google Merchants. Zde ho můžete také vypnout či zapnout.
Jak funguje převodník
Převodník udělá to, že načte data ve formátu pro Zboží.cz či Heureku a upraví je tak, aby odpovídala formátu, který požaduje Google. Ukažme si to na příkladu:
Vstupní název pro Heureku | Výstupní název pro Google |
---|---|
<PRODUCTNAME>Hanácké povídky</PRODUCTNAME> | <title>Hanácké povídky</title> |
Všimněte si, že se změnil název elementu. Jeho hodnota zůstala stejná. Převodník je to tedy proto, že převede formát dat. Obsah však zůstane stejný. S obsahem XML pak můžete pracovat pomocí běžných pravidel.
Poslední krok ke spuštění inzerce
A je to hotovo. Nyní stačí zaregistrovat nové XML do Google Nákupů. Mergado jej bude pravidelně aktualizovat a upravovat tak, aby jej Google přečetl.

Komentáře
Takových e‑shopových řešení je spousta a postupně se to budou učit i další. Mergado účet nabízí řešení pro ty, kteří mají e‑shop na míru a kteří nechtějí investovat do programování dalších exportů. A dočasně pro ty, jejichž e‑shopové řešení tyto exporty teprve připravují.
Krásná vzpomínka — je to už 6 let a člověku to přijde jako včera :-)
V mezičase se staly produktové reklamy postavení na datech z Google shopping, zobrazované buď ve vyhledávání, nebo jako dynamický remarketing v obsahové síti de facto TOP typem PPC kampaní na Google. A Sklik/Seznam.cz přišel se svými “Pé-íčky”, rozuměj produktovými inzeráty. Jen škoda, že ten čas letí tak rychle. Na druhou stranu to má dynamiku. Tak se můžeme těšit, co přijde dál :-)
Nas eshop-plus.cz XML feed pro Google nakupy standartne umi.