Nový Pricing Audit je venku. Proč se s ním vyplatí kontrolovat sortiment?

Článek zveřejněn 14. 04. 2021
| 3 minuty čtení

Novinka z lišácké dílny vám pomůže bezplatně odhalit chyby v cenotvorbě, na které byste sami nepřišli. Přesně tak zjistíte, jak si vedou vaše produkty na e‑shopu i cenových srovnávačích a co je třeba vyladit pro silnější konkurenceschopnost. Představujeme vám nástroj Pricing Audit.

Získejte komplexní pohled na stav vašeho sortimentu

Pricing Audit slouží především k analýze produktů na e‑shopu a srovnávači zboží Heureka. Ať už chcete zlepšit kondici vašeho nebo klientova online obchodu, s výsledky auditu se víte zaměřit na konkrétní nedostatky cenotvorby.

Jakým způsobem funguje Pricing audit?

  • Nástroj data pro kontrolu čerpá z URL adresy konverzního feedu, který najdete v administraci Heureky.
  • Najdete ho v záložce Statistiky a reporty, podstránka Měření konverzí.
  • Zaškrtněte checkbox Generovat XML reporty a získáte tak URL adresu denního reportu, kterou v Pricing Auditu vložíte do pole Zadejte URL vašeho konverzního feedu.
  • Doporučujeme vyplnit i adresu XML feedu a název elementu s nákupní cenou. Audit tak dokáže zkontrolovat i spárovanost produktů a poskytnout informace ohledně pořizovací ceny.
  • Nezapomeňte, že adresa XML feedu musí být ve formátu Heureka XML s volitelným přidaným elementem pro nákupní cenu.
  • Na závěr zadejte e‑mail, na který vám přijde výsledek cenového auditu.

Nejste si jistí, zda váš XML feed splňuje požadavky srovnávače zboží? Zkontrolujte jeho stav s bezplatným auditem feedu. Získáte kompletní analýzu a doporučení, jak ho s Mergadem opravit.

Co vám ukáží výsledky auditu?

Kontrola sortimentu prostřednictvím 18 detekcí vám přinese výsledky, které jsou rozděleny do 4 skupin. Produkty v pořádku, s problémem, upozorněním a s doporučením.

V rozhraní auditu si následně můžete rozkliknout detail každé skupiny, kde objevíte mimo jiné i popis jednotlivých detekcí daného sortimentu, seznam konkrétních produktů, nejčastějších konkurentů a graf rozložení cen.

Výsledky jsou přehledně odstupňovány a najdete v nich nejzávažnější problémy, které by brání aktivní inzerci na Heurece, a doporučení, jak dostat sortiment na vyšší příčky.

Pomocí Pricing Auditu dokážete opravit výrazné chyby jako například:

  • nespárované produkty
  • produkty s nulovou nebo zápornou cenou
  • nabídky bez nastavené ceny za dopravu
  • produkty, které jsou o samotě na produktové kartě

Jak vám pomůže výsledek auditu?

Na stránce auditu naleznete seznam konkrétních produktů. Otevřít a revidovat je můžete na Heurece nebo ve svém e‑shopu. V záhlaví stránky, vedle popisu problému si prostřednictvím tlačítka Export stáhnete produkty do CSV. Projděte si je a upravte dle požadavků srovnávače, aby mohly být spárované do správných produktových karet. 

Některé zásahy dokážete upravit i sami. Na co však ztrácet čas ručním nastavením, když zvládnete sortiment pohodlně a automaticky přecenit s appkou Pricing Fox. Vyzkoušejte si její funkce na 15 dní zdarma — vyniknete nejvýhodnějším stanovením cen pro vás i zákazníky. 

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Petra Marková / 14. 04. 2021

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování. 

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.