Vánoční checklist: Zobrazování statistik v Mergadu

Potřebujete dohledat statistiky vašich exportů v Mergadu? Odteď to pro vás bude snadné. Sepsali jsme pro vás checklist, který vám problémy se zobrazením statistických dat pomůže najít a odstranit.

Potřebujete dohledat statistiky vašich exportů v Mergadu? Odteď to pro vás bude snadné. Sepsali jsme pro vás checklist, který vám problémy se zobrazením statistických dat pomůže najít a odstranit.

Pokud v Mergadu nevidíte statistická data, zkontrolujte:

1. V Google Analytics:

Evidují se mi v GA za posledních 30 dnů prokliky, konverze a tržby z konkrétního zbožového srovnávače?

  • Podívejte se do Google Analytics -> zvolte si výběr dat, která chcete prohlížet -> vyhledejte “Zdroj/​Médium” nebo v menu přejděte na přehled Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> “Zdroj / médium”.
  • Ve sloupci “Zdroj / médium” si vyfiltrujte data za období posledních 30 dní. Uvidíte v něm názvy jednotlivých zdrojů návštěv. Podle těchto názvů Mergado načítá data do jednotlivých exportů, které v Mergadu máte vytvořené.

2. V Mergadu:

Mám v aplikaci Keychain vytvořeno spojení na GA?

  • V Mergadu přejděte do Vašeho e‑shopu (např. kliknutím na název e‑shopu v Mergadu) a v něm do aplikace Keychain -> v Keychainu zkontrolujte, zda máte vytvořeno propojení na Google Analytics a nezobrazuje se u tohoto spojení žádné chybové hlášení (zelená “fajfka” + text, že “spojení je v pořádku”). Důležité je napojit Mergado na správný datový profil vašeho e‑shopu, tj. jde o doménu mého e‑shopu a výběr dat, který se má pro vyhodnocování statistik používat?
  • Tím máte vše hotovo a Mergado vám během pár hodin začne zobrazovat statistiky načtené z Google Analytics.

3. Používám v GA vlastní pojmenování zdrojů návštěv?

  • Pokud ano: mám v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM source parametr” zadaný stejný (vlastní) název zdroje návštěv, který používám v GA?
  • Pokud ne: mám v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM source parametr” něco nastaveno? Pole by mělo být v tomto případě prázdné.

4. Používám v odkazech UTM parametr “medium” a mám v Google Analytics tuto informaci dostupnou?

  • Pokud ano: je možné tento parametr volitelně a nepovinně nastavit i v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM medium parametr”
  • Pokud ne: nenastavujte tento parametr ani v Mergadu -> v konkrétním exportu, např. pro Heureku -> v menu: Nastavení -> Analytika -> v poli “UTM medium parametr”. Pole by mělo být v tomto případě prázdné

Pomohl vám tento checklist? Pokud si přejete doplnit informace, nebo máte tip na dalšího průvodce/​nápovědu pro usnadnění práce s Mergadem, napište nám na fórum.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.