prodej na allegru

Jaké jsou výhody a nevýhody prodeje na Allegru, co potřebujete k prodeji a má vůbec cenu na tomto tržišti prodávat? V tomto článku se detailně podíváme na vše, co byste měli vědět o polském gigantu, který pomalu začíná dobývat i českou e‑commerce. 

Marketplaces jsou téma, které nepřestává rezonovat e‑commerce světem. A to oprávněně. Celosvětově se na online tržištích uskuteční více než 35 % všech online nákupů, Evropané na nich nakupují dokonce v polovině případů. Od roku 2007 došlo k rozšíření marketplaces celosvětově o 500 % a do roku 2027 by měly tvořit téměř 60 % online prodejů. Jak si v této bilanci stojí Allegro? 

Allegro není na světové e‑commerce scéně žádným nováčkem.  Má za sebou 20letou historii, díky které si v Polsku vydobylo dominantní pozici s 50% podílem na celé e‑commerce. To z něj dělá hned po Amazonu a Ebayi 3. největší marketplace v Evropě a 23. na světě. Vidět to je i na návštěvnosti. Tržiště měsíčně dosahuje celkově až 200 milionů návštěv a v Česku pak cca 13 milionů návštěv.

allegro graf srovnání marketplaces

Jak si vede Allegro v Česku 

Allegro v květnu 2023 spustilo českou doménu Allegro.cz. Do konce roku se mu podařilo prodat zboží o celkové hodnotě 3,9 miliardy korun, čímž se zařadilo mezi vůbec největší e‑commerce hráče v zemi. 

Zajímavá čísla o Allegru v Česku

  • Průměrná hodnota objednávky v roce 2023 byla 2 445 korun
  • Počet aktivních kupujících se Allegru podařilo mezičtvrtletně zdvojnásobit na 1,6 milionu díky zdaleka nejširší nabídce produktů na trhu.
  • Do prosince 2023 Allegro dosáhlo více než 90% spontánního povědomí o značce. Stalo se také jedním z nejnavštěvovanějších e‑commerce webů a jednou z nejstahovanějších aplikací v Česku.
  • Úplně prvním zbožím prodaným přes Allegro.cz byla sice akční figurka z populární komiksové série, ale dle dat Allegra ze srpna minulého roku nejvíce čeští spotřebitelé prozkoumávají kategorii Dům a zahrada

Zajímá vás, na kterých dalších kanálech má cenu prodávat či do jaké země se vyplatí expandovat? Přečtěte si naši podrobnou analýzu a srovnání největších evropských e‑commerce platforem v článku 21 marketplaces a srovnávačů, kde v roce 2024 najít nové zákazníky

Vyplatí se prodávat na Allegru? 

Vyzkoušet Allegro se nemusíte bát – za vytvoření účtu prodejce nic neplatíte. Mimo to ale Allegro nabízí další výhody jako třeba: 

  • Nižší vstupní náklady: nepotřebujete vlastní e‑shop
  • Jistota důvěryhodnosti a spolehlivosti: v Polsku si 87 % obyvatelů spojuje slovo e‑commerce se značkou Allegro
  • Velká a rozmanitá zákaznická základna: budete mít přístup k více než 22 milionům zákazníků
  • Šance proniknout na mezinárodní trh: Allegro doručuje do 24 zemí EU, lokalizované weby má pro Polsko, Českou republiku a Slovensko
  • Propagace: máte k dispozici jednoduchý marketing přímo v platformě marketplace

Allegro sice nemá žádné povinné měsíční poplatky, ale abyste mezi všemi těmi konkurenty byli vidět, s nějakou tou investicí raději počítejte. Nabízí tzv. placené předplatné za 245 Kč, 995 Kč a 15 000 Kč, se kterým získáte možnost využívat analytiku či přidat své logo k nabídkám.

  • poplatky: 0 Kč; avšak možnost předplatného s přístupem k rozšířeným funkcím
  • provize: 2 – 17 % podle kategorií, podrobněji zde 
  • napojení: manuální, API; momentálně nelze na Allegro.cz listovat pomocí XML feedu napřímo, využít však můžete např. aplikaci Mergado Marketplaces.

Jak prodej na Allegru funguje? 

Určitě doporučujeme využít uvítacího programu. Díky němu budete prvních 180 dní prodávat bez provize a získáte balíček výhod v hodnotě 150 000 Kč. Můžete si ovšem také vybrat jedno z placených předplatných a využívat tak velké množství nástrojů Allegra k podpoře svého prodeje.

Po skončení platnosti uvítacího balíčku je provize z prodejů přes Allegro.cz určena jejich ceníkemVýšku vašich nákladů na prodej si snadno vypočítáte pomocí kalkulačky poplatků. Provize z prodeje se odvíjí od kategorie, ale většinou se pohybuje v rozmezí 2 – 17 %. Ve výjimečných případech zaplatíte poplatek za zalistování, ale to se týká pouze několika kategorií nebo při hodnotě produktu nad 75 tisíc korun.

Co je Allegro Smart! 

Zákazníci Allegra mohou využít Allegro věrnostní program Smart!, jehož součástí je bezplatné doručení a vrácení zboží. Prodejcům, kteří mají označené nabídky odznakem Smart!, roste prodej pětkrát rychleji než prodejcům, kteří ho nemají.

Jak takový odznak získat? Vašim nabídkám bude přiřazen automaticky, pokud:

  • máte na svém účtu úroveň kvality prodeje vyšší než neutrální nebo alespoň neutrální
  • ve svých nabídkách poskytujete alespoň 1 způsob doručení na adresu a alespoň 1 způsob doručení na výdejní místo nebo do výdejního boxu. Navíc by jeden z vámi poskytnutých způsobů měl být splatný předem
  • ve svých nabídkách uvádíte českou nebo polskou adresu pro vrácení
  • v záložce nastavení doručení máte nastavený správný rozsah cen pro způsoby doručení, které využíváte

Kompletní návod pro spuštění úspěšné inzerce na Allegru najdete v článku Jak nahrát produkty do Allegro.cz a vytvořit kampaň

Chystáte se s Allegrem expandovat do zahraničí? Přeložte si feed 

S Aplikací Mergado Translate si přeložíte svůj feed do jazyka země, v které chcete prodávat. Automaticky a bez nutnosti překladatele. 

Jak se napojit na Allegro 

S aplikací Mergado Marketplaces vystavíte nabídky na Allegru snadno a rychle. Vše, co k tomu potřebujete, je ověřený firemní účet na Allegru, produktový feed v Mergado Editoru s GTIN kódy a Mall či Heureka dostupnostní feed. Aplikaci si můžete v rámci zkušební doby vyzkoušet na 30 dní zcela zdarma, stačí si ji aktivovat v našem Mergado Storu.

Chcete se o prodeji na Allegro a aplikaci Mergado Marketplaces dozvědět víc? Sledujte termíny našeho školení “Začněte prodávat na Allegru s aplikací Mergado Marketplaces” a neváhejte se přihlásit.

Veronika Kusalíková

Copywriterka a obsahová specialistka Veronika má pod palcem anglicky mluvící trh. Slova o Mergadu a novinky ze světa e‑commerce šíří a překládá na blogu, sociálních sítích a v newsletterech. Když zrovna neťuká do klávesnice, poznává různé části Evropy, plete si svetr nebo hledá poklady v bazarech a sekáčích.