Zboží.cz přešlo z protokolu HTTP na HTTPS
HTTPS
Internetový svět postupně přechází z HTTP na HTTPS. Je to logický krok, jelikož weby pracují s čím dál větším množstvím důvěrných informací a útoků na tato citlivá data přibývá. Z toho důvodu roste počet webů s protokolem HTTPS, který lépe chrání uživatelská data při přenosu mezi uživatelem a webem. Nebudeme zde příliš zacházet do podrobností, podívejme se však na to, co taková změna znamená pro váš e‑shop, pokud inzerujete na Zboží.cz.
Zboží.cz a váš e‑shop
Co HTTPS mění?
Web na HTTP nedostává standardně od webu na HTTPS část informací z důvodu ochrany soukromí. Mezi těmito daty je také zdroj návštěvnosti (referrer). Google Analytics tak nepozná, že se na váš e‑shop zákazník prokliknul přes Zboží.cz (jelikož HTTPS nepředává pro HTTP referrer) a zaznamená tento přístup „chybně“ jako přístup přímo přes web. Z Analytics tedy nevyčtete, kolik uživatelů přišlo na váš web ze Zboží.cz (a ani přímo z webu).
- HTTPS → HTTPS
- HTTP → HTTPS
- HTTP → HTTP
- HTTPS → HTTP
Situace je však jednoduše řešitelná pomocí Mergada.
Kouzlo značkování
Nastavení pravidla UTM parametry URL v Mergadu. (Do utm_source doporučujeme vyplnit zbozi.cz a do utm_medium referral)
Všimli jste si i vy v poslední době změn ve zdrojích návštěvnosti? Dejte nám o tom vědět ve fóru.

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.
Komentáře
Heureka ve zdroji posílá subdoménu podle kategorie (např. kabelky.heureka.cz) případně doménu, pokud je přístup z některého ze satelitů Heureky (nejlepsiceny.cz nebo srovnanicen.cz), takže nedoporučuji pomocí UTM parametrů měnit zdroj. Přišly byste o rozlišení subdomén a satelitů.
Pokud změníte médium na “product” stejně jako u dalších vyhledávačů zboží, budete mít v Analytics statistiky všech “zbožáků” dohromady pod jedním médiem.
Další UTM parametry (utm_campaign, utm_term a utm_content) můžete využít na vložení ITEM_ID, vlastní kategorie či názvu produktu podle toho, jak inzerci vyhodnocujete.
Děkuji Vám, Vladimíre, za vyčerpávající odpověď.
Rex
Dobrý den,
mohl bych se zeptat jaké doporučení pro značkování a poté efektivní vyhodnocování v Analytics byste doporučila pro Heureka.cz?
Díky,
Rex!