E‑shopy, dejte si pozor na rozpor v kategoriích mezi Zboží.cz a Produktovými inzeráty Skliku

Pan Mergado
2. 8. 2016
2 minuty čtení
Zboží.cz vs. Sklik, CATEGORYTEXT

Už o tom mluvil David Velechovský z Skliku na Nekonferenci. Ale kdo by věnoval pozornost nějakému rozporu ve zpracování kategorií CATEGORYTEXT mezi Zboží.cz a Produktovými Inzeráty Skliku, když kolem bylo tolik jiných novinek? Jenže včerejší redesign Zboží.cz dal celé věci nový impulz. Začal to být problém.

O kategoriích

Kategorie podle Zboží.cz

Dříve Zboží.cz element CATEGORYTEXT využívalo minimálně. Michal říkával na školení pro marketéry, že s výjimkou vendorů, má smysl se jim věnovat jen málo. To se však změnilo. Nové Zboží.cz totiž umí kategorie načíst a některé nabídky e‑shopů zobrazuje i mimo produktové karty — v kategorii jen tak. A co víc, z kategorií nyní uživatelé hodně klikají. Takže uvádění kategorií se stává nutností. A dodržování doporučeného značení kategorií, nebo alespoň jemu blízkého, je velmi vhodné. Mělo by zvýšit počet prokliků ze Zboží.cz.

Kategorie podle Skliku

V Produktových inzerátech Skliku hrají kategorie CATEGORYTEXT dvě důležité role. Jednak podle nich správce může vytvářet produktové skupiny. Jednak Sklik vyhledává v textovém popisu kategorií klíčová slova, která pomáhají při zobrazování reklam.

Rozpor mezi kategoriemi Zboží.cz a Skliku

O problému s přechodem na nové kategorie podle Zboží.cz psal na svém blogu nedávno Sklik. Když změníte obsah kategorie, může dojít k pozastavení reklamy. To se bohužel zobrazí až při editaci produktové skupiny v Skliku.

Druhý problém vidím v tom, že podporou oficiálního stromu kategorií Zboží.cz se ochudíte o možnost kreativního využití CATEGORYTEXT v Produktových inzerátech Skliku nebo kampaních přes PPCHit.

Řešení rozporu v kategoriích

Nasadit dva elementy CATEGORYTEXT a do každého dát jinou hodnotu považuji za nesmysl. Zanesete si do svých dat nepořádek. A tedy se nabízí otázka: „…Má to vlastně rozumné řešení?…“. Já se domnívám, že má. A věřím že fungovat bude obecně, tedy mohlo by i v budoucnu vyřešit rozdílné požadavky Zboží.cz a Skliku na data ve vstupním XML e‑shopů. Přijdete na něj?

Pan Mergado

Pan Mergado byl největší dříč v našem týmu. Makal ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu psal návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, byla to virtuální postava, ale my jsme ho měli rádi. Fakt.