O kategoriích
Kategorie podle Zboží.cz
Dříve Zboží.cz element CATEGORYTEXT využívalo minimálně. Michal říkával na školení pro marketéry, že s výjimkou vendorů, má smysl se jim věnovat jen málo. To se však změnilo. Nové Zboží.cz totiž umí kategorie načíst a některé nabídky e‑shopů zobrazuje i mimo produktové karty — v kategorii jen tak. A co víc, z kategorií nyní uživatelé hodně klikají. Takže uvádění kategorií se stává nutností. A dodržování doporučeného značení kategorií, nebo alespoň jemu blízkého, je velmi vhodné. Mělo by zvýšit počet prokliků ze Zboží.cz.
Kategorie podle Skliku
V Produktových inzerátech Skliku hrají kategorie CATEGORYTEXT dvě důležité role. Jednak podle nich správce může vytvářet produktové skupiny. Jednak Sklik vyhledává v textovém popisu kategorií klíčová slova, která pomáhají při zobrazování reklam.
Rozpor mezi kategoriemi Zboží.cz a Skliku
O problému s přechodem na nové kategorie podle Zboží.cz psal na svém blogu nedávno Sklik. Když změníte obsah kategorie, může dojít k pozastavení reklamy. To se bohužel zobrazí až při editaci produktové skupiny v Skliku.
Druhý problém vidím v tom, že podporou oficiálního stromu kategorií Zboží.cz se ochudíte o možnost kreativního využití CATEGORYTEXT v Produktových inzerátech Skliku nebo kampaních přes PPCHit.
Řešení rozporu v kategoriích
Nasadit dva elementy CATEGORYTEXT a do každého dát jinou hodnotu považuji za nesmysl. Zanesete si do svých dat nepořádek. A tedy se nabízí otázka: „…Má to vlastně rozumné řešení?…“. Já se domnívám, že má. A věřím že fungovat bude obecně, tedy mohlo by i v budoucnu vyřešit rozdílné požadavky Zboží.cz a Skliku na data ve vstupním XML e‑shopů. Přijdete na něj?