Všechno, co potřebujete vědět o spuštění e-shopu na WooCommerce: Základní nastavení

Zvyšte šanci e-shopu jak uspět mezi konkurenčními značkami hned při jeho prvotním nastavení. Pokračování tipů na úspěšné zapojení obchodu na WooCommerce vás provede přípravou fakturace, objednávek či e-mailingu. Pojďme si vše blíže představit.

Využijte všechny možnosti modulu naplno

Napojení e-shopu na WooCommerce obnáší nejen povinné kroky při nastavení, ale i využití rozšíření, která při jeho následné správě ocení každý e-shopař. Projděte si, na co všechno se máte zaměřit.

1. Číslování objednávky

WooCommerce modul při číslování objednávky využívá vytvořené ID číslo. Pokud pro chod e-shopu potřebujete vlastní systém, nasaďte na něj pluginy. Ať už dáváte přednost použití náhodného přiřazení, nebo standardní série čísel, jejich balíky vám umožní nastavit jakoukoliv kombinaci. Pokud ani jeden z pluginů nevyužíváte, vyhněte se číslování objednávek podle faktur.

Nastavení číslování objednávky v modulu WooCommerce.

2. Generování faktur

Při generování faktur má e-shopař k dispozici interní generování přímo ve WooCommerce. S tímto nenáročným pluginem dokáže vytvořit základní fakturu. V tomto případě musí jednou za měsíc stáhnout objednávky do externího účetního systému. Druhou možností je napojení na externí účetní systém, který vám vygeneruje faktury k objednávkám přímo ve WooCommerce.

 

Ukázka nastavení faktury s pluginem PDF Invoices & Packing Slips.

3. Informační e-maily

Základní balík WooCommerce aktuálně poskytuje několik variant mailingu ke každému stavu objednávky. Nastavení odesílání mailů dokážete ovládat na jednoduché úrovni – úpravami šablony či vypnutím jejich zasílání. Nadstavbu představují pluginy, se kterými si vytvoříte vlastní stav nebo propojíte e-mail s platební bránou.

 

4. Pole pro IČ a DIČ údaje

Důležitým krokem je doplnění pole pro IČ a DIČ údaje, se kterými při fakturaci dále pracujete. WooCommerce je v modulu základně neposkytuje. V nabídce však máte mnoho volných pluginů, např. od Karolíny Vyskočilové. Ten vám automaticky doplní údaje z Ares či EU databází a je kompatibilní i s pluginem PDF Invoices & Packing Slips.

 

5. Evidování EET

Pokud jako e-shop vlastníte i kamennou prodejnu, kde přijímáte peníze v hotovosti, a zároveň využíváte e-shopové řešení (aktualizace skladu, jednotná administrace), musíte využívat systém EET. Stejně jako při prodeji na dobírku či zákazníkově hotovostní platbě doručovací společnosti. Vždy proto rozhoduje forma, jakou získá peníze samotný obchodník.

 

6. Doprava

Nevyhnutelným krokem při rozjíždění e-shopu je správná volba způsobu dopravy. V modulu WooCommerce si primárně vyberete mezi vyzvednutím na pobočce a doručením poštou. Specifické pluginy, jakými je třeba možnost Česká služba, vám pomohou s jednoduchou implementací Zásilkovny či České pošty. Alternativou jsou i pluginy a konektory, pomocí kterých se objednávky automaticky přenesou přímo do systému dopravce.

Při nastavení dopravy může e-shopař využít i možnost zón a tříd. Pokud vozíte zboží i za hranice Evropy, nebo váš sortiment obsahuje nadrozměrné produkty, k jednotlivým částem přiřadíte unikátní ceny za dopravu.

 

7. Platba

Modul e-shopářům nabízí čtyři základní možnosti platby – službou PayPal, šekem, převodem na účet a hotovostí po doručení zboží. Pro rozšíření, jakým je platební brána, využijte nabídky pluginů. S jejich pomocí navýšíte počet platebních metod a zákazníkům tak při nákupu poskytnete více alternativ.

 

 

Využijte tipy na nastavení e-shopu ještě před jeho spuštěním a zaujměte zákazníka bezchybně fungujícím webem. Vedle modulu pro WooCommerce podporuje Mergado i Opencart a PrestaShop. Zjednodušte si inzerci na těchto platformách a objevte výhody Mergado Packu, který obsahuje užitečné funkce pro několik reklamních systémů.

 

Mohlo by vás zajímat:

 

Všechno, co potřebujete vědět o spuštění e-shopu na WooCommerce: Analytika a reklamní systémy

Vedle základního nastavení musí e-shop věnovat pozornost i jeho viditelnosti mezi dalšími značkami. Zvolte si proto vhodný reklamní systém už při jeho vytváření. Spolu s důkladně nastavenou analytikou tak zaujmete potenciální nakupující lépe než jiné e-shopy. Projděte si naše tipy a zajistěte si bezchybné spuštění e-shopu.

07.05.2020
Migrace e-shopu: Jak účinně přesunout produkty z PrestaShopu na Shoptet

Při změně e-shopové platformy čeká provozovatele internetových obchodů mnoho úkonů. Jedním z nich je na první pohled pracné převedení produktů. Využijte naše zkušenosti – při migraci zboží z PrestaShopu na Shoptet si ušetříte mnoho času. Ukažme si, jak je to s pomocí Mergado Packů jednoduché.

30.04.2020
Všechno, co potřebujete vědět o spuštění e-shopu na WooCommerce: Právní aspekty

Při rozjíždění byznysu je pro e-shopaře důležitý precizní postup a příprava. Abyste obchod dobře propojili s modulem WooCommerce, musíte věnovat pozornost nejen jeho technické stránce, ale i napojení na reklamní systémy a nastavení analytiky. Osvojte si všechny tyto kroky s novou sérií článků – v prvním dílu pochopíte, jak vyřešit právní aspekty zapojení e-shopu.

22.04.2020

Přidat komentář