Všechno, co potřebujete vědět o spuštění e-shopu na WooCommerce: Právní aspekty

Při rozjíždění byznysu je pro e‑shopaře důležitý precizní postup a příprava. Abyste obchod dobře propojili s modulem WooCommerce, musíte věnovat pozornost nejen jeho technické stránce, ale i napojení na reklamní systémy a nastavení analytiky. Osvojte si všechny tyto kroky s novou sérií článků – v prvním dílu pochopíte, jak vyřešit právní aspekty zapojení e‑shopu.

Při rozjíždění byznysu je pro e‑shopaře důležitý precizní postup a příprava. Abyste obchod dobře propojili s modulem WooCommerce, musíte věnovat pozornost nejen jeho technické stránce, ale i napojení na reklamní systémy a nastavení analytiky. Osvojte si všechny tyto kroky s novou sérií článků – v prvním dílu pochopíte, jak vyřešit právní aspekty zapojení e‑shopu.

Fungujte bezchybně už od začátku

Zde je přehled těch nejpodstatnějších právních informací, kterým se při napojení vašeho e‑shopu musíte věnovat.

1. Obchodní podmínky

Obchodní podmínky byste měli automaticky přikládat k potvrzení objednávky či potvrzení platby. ShoptetAPEK nabízí univerzální dokument ke stažení, který vám bude dobrým vzorem.

2. Podmínky ochrany osobních údajů

Pokud v rámci e‑shopu využíváte externí služby, věnujte pozornost jejich kompletnímu zápisu do podmínek. I v tomto případě najdete všeobecný vzorový tiskopis na webu Shoptetu či APEKU.

3. Platební a dopravní metody

Usnadněte zákazníkovi přístup k informacím o platebních a dopravních metodách s doplněnými cenami a tuto část zvýrazněte. Doplňte také informace ohledně vrácení zboží či jeho reklamace. Zákazníkům tím poskytnete odpovědi na časté otázky přehledně na jednom místě.

4. GDPR souhlas

Doplnění GDPR lišty slouží hlavně k remarketingu a sledovacím skriptům, které zákazník aktivuje odkliknutím patřičného souhlasu.

5. Informace o uchovávání osobních údajů

K předcházejícímu bodu se vztahuje poskytování informace o době, jak dlouho bude modul uchovávat osobní údaje zákazníka. Základní nastavení na automatické vymazání osobních údajů má WordPress už předchystané. Pokud vás zajímá vlastní nastavení, dokážete ho vyřešit tvorbou speciálního pluginu.

Propojte váš obchod se světem online marketingu správným způsobem. Ulehčíte si tím jeho správu. Pokud používáte (či plánujete používat) Mergado, určitě využijte služby Mergado Packu – jeho pomocí snadno zapojíte funkce jako Facebook pixel či GLAMI piXel, vytvoříte kvalitní datové XML soubory nebo změříte konverze pro Heureku.

Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.