Vyzkoušejte nový export pro Google Adwords

Kateřina Šmajzrová
21. 6. 2017
1 minuta čtení
Vyzkoušejte nový export pro Google Adwords

K inzerci na Googlu se vedle XML feedu pro Google Nákupy hodí také CSV soubor pro dynamické reklamy. V něm stačí několik málo elementů. Jak je ale z Mergada dostat? Máme jednoduché řešení!

 

@page { margin: 2cm }
p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120% }

Díky vaší poptávce vznikl v Mergadu nový formát – jmenuje se Adwords (pro cz i sk) a výstup z něj je ve formátu CSV namísto XML. 

Pokud tedy potřebujete jen několik málo konkrétních sloupců pro svou inzerci, můžete postupovat následovně:

1) Založit si nový export pro Adwords

2) Vytvořit si v něm výběry, které potřebujete pro inzerci


3) Na kartě Elementy skrýt ty, které nechcete na výstupu – a tedy ani exportovat do CSV


4) Přegenerovat feed, aby se změny projevily


5) Stáhnout výstupní CSV

Tip: Mergado pojmenovává jeden z klíčových sloupců v souboru jako “url”, ale Google vyžaduje pojmenování Page URL (s mezerou, nikoli podtržítkem). Sloupec je tedy nutné v Excelu nebo jiném tabulkovém editoru přejmenovat před tím, než ho nahrajeme do Adwords. 

 

6) Nahrát CSV soubor do administračního rozhraní Google Adwords – kompletní návod najdete v oficiálním tutorialu od Googlu.

7) Feed z Mergada, kterým budete adresy aktualizovat potom můžete vložit taktéž v administraci Adwords – data se poté budou aktualizovat stejně jako XML feed.

 

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.