Glami.sk vstupuje na Slovensko — co by měly vědět e‑shopy!

Článek zveřejněn 20. 10. 2016
| 2 minuty čtení

Co je Glami.sk

Glami kombinuje prvky vyhledávače zboží, kdy importuje data z XML a zobrazuje inzerci e‑shopů, k tomu ovšem přidává prvky sociální sítě, na které mohou uživatelé vytvářet různé kolekce zboží, tyto hodnotit a diskutovat.
Glami zahájilo provoz v Čechách pod názvem Domodi. Dnes působí kromě Slovenska a Čech také v Polsku, Německu, Francii, Španělsku či Itálii.
 

Co by o Glami měly vědět e‑shopy

  • Zobrazuje inzerci pouze některých kategorií zboží – na Slovensku zatím módu a módní doplňky (na české Glami můžete inzerovat i v kategorii bydlení).
  • Inzerce je placená za prokliky.
  • V ČR u některých e‑shopů předstihlo, co do počtu přivedených návštěv, dominující Heureku.
  • Pro správné fungování inzerce jsou zapotřebí kvalitní obrázky.
  • E‑shop může inzerovat jak v placeném režimu, tak na zkoušku zdarma.
  • Formát dat odpovídá Heurece.
  • Mergado umí vytvořit XML přizpůsobený Glami, stačí v průvodci založením nového exportu na výstupu zadat Glami.sk.
  • Uživatelé vytvářejí ze zboží kolekce, je vhodné se do tohoto rozumně zapojit (jak na to píšu níže).
 
 

Tipy pro inzerování na Glami

Glami vyžaduje, aby názvy produktů neobsahovaly informace o velikosti nebo kód zboží. Snadno je můžete upravit v Mergadu pomocí regulárních výrazů, návod najdete v tomto článku. Zkontrolujte také parametry jako velikost nebo barva, které hrají ve vyhledávání velkou roli. 
 

Vytváření setů a kolekcí

Kromě dobré práce s daty a feedem můžete na Glami podpořit svou inzerci také vytvářením setů a kolekcí pod jménem vašeho e‑shopu. Zákazníci tyto sety rádi prochází pro inspiraci a snáze se tak dostanou k vaší nabídce. Díky sociálním funkcím máte navíc možnost dozvědět se o svých zákaznících víc i vy. Aktuálně jsou na Glami.sk zatím jen kolekce a sety samotných správců webu, pokud tedy vytvoříte vlastní, máte velkou šanci zaujmout návštěvníky galerie.
 
Samotné vytváření setů a kolekcí není složité, Glami nabízí jednoduchý editor, ve kterém k sobě poskládáte různé druhy oblečení a doplňků, které můžete doplnit o visačky, text nebo skicy. 
 
 
A takto potom set vypadá na webu: 
 
 

Jaký bude mít Glami.sk přínos pro e‑shopy

Nyní je Glami pár dní po spuštění. Do budoucna předpokládám růst jeho významu i přínosu pro e‑shopy. Vzhledem k bezplatnému režimu bych jeho vyzkoušení doporučil.
 
Více článků o Glami na Slovensku najdete v budoucnu tady. Máte s Glami vlastní zkušenost? Dejte nám o tom vědět ve fóru.
 
 
Napsal / Petr Parimucha / 20. 10. 2016

Komentáře

Ahoj Michal,
možno by som ešte doplnila, že po novom sa základné CPC mení pomocou percentuálneho navýšenia/​zníženia a nastavuje sa ako pre desktop tak aj pre mobil spoločne, čo môže byť pre neresponzívne weby (áno aj také v tomto storočí stále existujú :)) celkom nákladné.
Inak pekný príspevok ;)

Jana Dzuričková / 21. 10. 2016 - 15:59

Já se těším na první e‑shop, který bude mít z Glami.sk zajímavé tržby. Po nasazení prvního e‑shopu a odladění části produktů nemáme v neplaceném režimu žádné prokliky. Jinak pozitivně hodnotím přísnost při schvalování produktů. Jestli bude Glami.sk dbát na dodržování pravidel u všech stejně, bude jasné, co projde a co ne. A bude se líp optimalizovat.

Vladimír Přichystal, Besteto.cz / 22. 10. 2016 - 23:24

Dobrý den,

na kvalitě produktů, fotografií, feedu a napojení na optimalizátor konverzí na Slovensku trváme. Díky optimalizátoru konverzí, následným bidováním a vyhodnocováním statistik v administraci, může partner ovlivnit své pozice a maximalizovat profit. Důraz je třeba klást na perfektní fotografie, dobré ceny produktů, dostatek velikostí, slovenský popis a podrobné breadcrums (zařazení ve stromu kategorií vč. rozlišení pohlaví) ve feedu.

Trváme také na tom, aby měli všichni partneři plnohodnotnou mobilní verzi webu (nebo responzivní), protože se dostáváme ke 40% penetraci návštěv z mobilních telefonů. Obchodům bez mobilní verze výrazně roste PNO. Všem partnerům proto doporučujeme její tvorbu s maximální prioritou.

S přibývající návštěvností máme po měsící fungování výsledky i pro menší e‑shopy a již nyní je velký rozdíl, pokud je partner v přednostním (placeném) módu nebo pokud je na GLAMI zdarma. Objem trafficu je výrazně menší.

Všem partnerům, aktuálním i budoucím, přejeme mnoho úspěchů!

Nikola — GLAMI / 23. 11. 2016 - 18:53

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.