Jak značit URL pro Google Analytics v Mergadu

O značkování URL pro Google Analytics

Google Analytics umožňují na konec adresy stránky doplnit parametry, které přepíší informace o zdroji, odkud uživatel přišel, kampani či další informace. Toto se v praxi používá pro rozeznání např. reklamních kampaní.

Proč značkovat URL nedoporučuji

Protože při zpracování dat z UTM parametrů dochází v Google Analytics k trvalé ztrátě některých informací. Kdo neví, zcela přesně, co dělá, spíše svým datům uškodí. To se týká zejména Heureky, Zboží.cz a dalších vyhledávačů zboží. Kapku odlišná je situace např. u produktových PPC inzerátů v Skliku. I zde je však velmi dobré vědět, co při nastavování činíte. Navíc Sklik připravuje vlastní nástroj pro automatické značkování.

Jak značkovat URL v Mergadu

I přes mé výhrady se řada uživatelů na automatické značení URL pro Google Analytics opakovaně ptala. Ti nově mohou využít pravidlo, které adresy označkuje za ně. Použití je obdobné, jako v případě URL builderu.

Nástroj pro značení URL pro Google Analytics / Mergado URL Builder

Nástroj pro značení URL pro Google Analytics / Mergado URL Builder

Všimněte si, že

  • Lze použít proměnné, stačí napsat do políčka znak procento a Mergado vám začne napovídat proměnné, které jsou k dispozici. Budete-li pomalu psát písmena, výběr se bude upřesňovat.
  • Proměnné nejsou povinné, lze použít běžný text.
  • Chová se jako ostatní pravidla - lze jej aplikovat na všechno zboží e-shopu nebo jen na určité výběry. Lze označkovat i jiné elementy než URL - zde si dejte pozor. Označkovat např. IMGURL (adresa obrázku zboží) je k ničemu.

Nechť těm, kdo o značkování adres stojí, pravidlo slouží dobře!

Přidat komentář