Dostaňte vaši obrazovou reklamu do kondice s průvodcem Feed Image Editoru

Lukáš Horák
24. 3. 2020
5 minut čtení
Dostaňte vaši obrazovou reklamu do kondice s průvodcem Feed Image Editoru

Poučka, že obrázek vydá za tisíc slov, se v e‑commerce opakuje snad každý den. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníky zaujaly, musí být v perfektním stavu po obsahové i po technické stránce. Aplikace Feed Image Editor proto připravila průvodce, který vám prakticky ukáže, co všechno si v image feedu potřebujete ohlídat, aby vaše kampaně přinášely požadovaný efekt.

Poučka, že obrázek vydá za tisíc slov, se v e‑commerce opakuje snad každý den. U image marketingu platí, že aby obrázky zákazníky zaujaly, musí být v perfektním stavu po obsahové i po technické stránce. Aplikace Feed Image Editor proto připravila průvodce, který vám prakticky ukáže, co všechno si v image feedu potřebujete ohlídat, aby vaše kampaně přinášely požadovaný efekt.

Začněte auditem obrázků

Pokud se budou vaše obrázky pomalu načítat, budou mít nízkou kvalitu, či budou například zcela chybět, riskujete, že odradíte zákazníky. Různé zbožáky také mají vlastní pravidla ohledně zobrazování vodoznaků, velikostního limitu obrázků, anebo vyžadují specifický formát.

Aplikace Feed Image Editor obsahuje nástroje, které vám pomohou zjistit, jestli jsou vaše produktové obrázky v pořádku a splňují všechna pravidla srovnávačů a dalších reklamních systémů. Audit FIE je základní funkce, kterou by měl využít každý nový uživatel, aby odhalil problémové obrázky. To je však jen špička ledovce – Feed Image Editor vám pomůže všechny chyby obrázků odstranit a nastavit obrazovou inzerci tak, aby fungovala co nejefektivněji.

Projděte si návody cyklu Cesta za ideálním image feedem

Abyste věděli, co všechno si u produktových obrázků potřebujete ohlídat, sepsal pro vás Feed Image Editor cyklus návodů. Naučí vás, jak v obrazové inzerci odhalíte chyby, problémové obrázky dočasně skryjete či kde za ně najdete náhradu.

  • Chybějící obrázky jsou jednou z nejobvyklejších chyb. Zkontrolujte, jestli ve vašem feedu u produktů nechybí element IMGURL. Produkty také nemusí být spárované, obrázkové soubory také mohou úplně chybět. Důsledkem toho se nebudou ve zbožácích zobrazovat.

    Odstraňte problémy s chybějícími obrázky pomocí návodu: Cesta k ideálnímu image feedu 1: Chybějící obrázky.

  • V několika případech se zákazníkům mohou objevit chybové hlášky, které je od nákupu na vašem e‑shopu odradí. To se děje hlavně pokud na webovou stránku, kde jsou obrázky uložené, nemáte přístup, nebyla nalezena, nebo má jiný technický problém. I když je ve vašem feedu element IMGURL v pořádku, znamená to, že se vaše produktové obrázky nebudou zobrazovat.

    Všechny dotazy k tomuto tématu vám zodpoví tento článek: Cesta k ideálnímu image feedu 2: Chyba 403/404/500.

  • Častokrát se stává, že formát souboru, na který URL adresa odkazuje, není podporovaný jedním ze zbožáků, anebo nepatří mezi standardní obrázkové formáty. V prvním případě to znamená, že vaše produktové obrázky srovnávač zamítne. Ve druhém, že se nebudou zobrazovat ani ve vašem e‑shopu.

    Informace, jak opravíte formáty obrázků, najdete zde: Cesta k ideálnímu image feedu 3: Nepodporovaný formát.

  • Produktové obrázky mohou být srovnávači zamítnuty, když je jejich URL adresa příliš dlouhá, nebo obsahuje znaky, které nejsou podle kritérií povolené. Častým problémem je diakritika či mezery v názvu obrázku.

    Více o odhalení nepovolených znaků vám řekne tento článek: Cesta k ideálnímu image feedu 4: Nepovolené znaky v url adrese.

  • Pokud má obrázek příliš malé rozměry, nepůjdou rozeznat detaily produktů. A pokud nesplňuje minimální rozměry stanovené srovnávačem, nebude se na něm zobrazovat.

    Více v návodu: Cesta k ideálnímu image feedu 5: Rozměry obrázku.

  • Může se také stát, že velikost obrázku překračuje kritéria srovnávačů a důsledkem toho bude zamítnutý. Ve vašem e‑shopu se to navíc negativně projeví tím, že se obrázky budou dlouho načítat.

    Přečtěte si víc, jak ošetřit datovou velikost obrázků: Cesta k ideálnímu image feedu 6: Datová velikost obrázku.

  • Pokud vaše inzerce používá shodné obrázky, nedělá to dobrý dojem. Existuje jen pár výjimek jako produkty, které mají stejné obrázky např. u velikostních variant oblečení, u ilustračních obrázků či nehmotných produktů.

    Proč si dát pozor na identické obrázky, se dozvíte zde: Cesta k ideálnímu image feedu 7: Identické obrázky.

  • Bílé pozadí produktových obrázků je nepsaným standardem u většiny reklamních systémů a srovnávačů. V případě, že některé z vašich obrázků mají průhledné pozadí, budou zamítnuté, anebo se jim pozadí doplní automaticky a budou vypadat kostrbatě.

    Jak odstraníte chyby v používání průhledného pozadí, si přečtěte v tomto článku: Cesta k ideálnímu image feedu 8: Průhledné pozadí.

  • Pokud chráníte vaše produktové obrázky vodoznaky, počítejte s tím, že reklamní systémy jako Heureka, GLAMI či Google Nákupy vám tyto produkty nezobrazí. S Feed Image Editorem hravě odhalíte, na kterých obrázcích se ve vašem feedu nachází.

    Návod, jak pomocí FIE na webu najdete obrázky s vodoznaky, si přečtěte zde: Cesta k ideálnímu image feedu 9: Vodoznaky.

  • Pokud nejsou produktové obrázky dostatečně ostré, obsahují glitch nebo jsou rozmazané jiným způsobem, mohou svojí nedostatečnou kvalitou odradit zákazníky.

    Dodejte svým obrázkům potřebnou kvalitu prostřednictvím návodu: Cesta k ideálnímu image feedu #11: Kvalita obrázků

  • Feed Image Editor obsahuje mnoho filtrů a nástrojů na detekci dalších nedokonalostí. Využijte je na to, abyste vaše produktové obrázky prřiblížili k dokonalosti a navýšili tak zájem o vaše produkty.

    Dokončete cestu za ideálním image feedem a přečtěte si poslední článek této série: Cesta k ideálnímu image feedu #12: Další drobné úpravy

Pusťte si video a podívejte se, jak nastavovat Feed Image Editor v praxi:

Mergado Store nenabízí jenom Feed Image Editor, ale mnoho dalších užitečných appek, které vám například pomohou zefektivnit bidding na Heurece a Zboží.cz nebo zautomatizovat párování produků. Vyzkoušejte je. Jejich používání vám urychlí mnoho práce.

Mergado je pro nastavování perfektní základ a jeho aplikace jeho funkce ještě více rozšiřují. Feed Image Editor patří mezi jedny z těch nejužitečnějších. Používejte ho naplno – přinese vám mnoho nových zákazníků.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.