Proč Vám deset e-shopů nepřinese desetkrát větší zisk, než e-shop jediný - díl 1.: duplicity

Proč 10 ∗ 1 ≠ 1 ∗ 10

Protože řada internetových služeb, které přivádí na stránky e-shopů nakupující uživatele, bojuje proti „duplicitě“. Snaží se nezobrazovat reklamy/výsledky vyhledávání dvou a více velice podobných webů.

Duplicita není fajn, ilustrace

Jak se brání duplicitě TOP zdroje návštěvnosti české e-commerce

Heureka

Heureka aktivně vyhledává duplicitní e-shopy. Jejich inzerci pak vypne. Klíčem pro vypnutí je fakt, že se nabídka e-shopů překrývá z velké části a že jejich provozovatel je stejný.

Zboží.cz

Dříve postupovalo podobně jako Herueka. V roce 2012 zavedlo speciální zápis na Firmy.cz, který umožnil druhý e-shop na Zboží.cz spustit. Ročně tento zápis stál 5000 Kč.

Google

Dlouhodobě se snaží znevýhodňovat duplicitní weby. V praxi to funguje jen částečně.

Seznam.cz

Fulltextový vyhledávač Seznamu se taktéž snaží duplicitní weby nezobrazovat. V praxi to funguje jen částečně.

Jak postupovat, když na duplicitní e-shopy narazíte

Administrátorům občas nějaká ta duplicita uteče. V takovém případě doporučuji kontaktovat podporu dané aplikace a na situaci ji upozornit. Je to lepší, než kdybychom všichni klonovali své e-shopy a český kout internetu zaplevelili duplicitním obsahem ještě víc.

Přidat komentář