Proč Vám deset e‑shopů nepřinese desetkrát větší zisk, než e‑shop jediný — díl 1.: duplicity

Článek zveřejněn 20. 08. 2014
| 1 minuta čtení

Proč 10 ∗ 1 ≠ 1 ∗ 10

Protože řada internetových služeb, které přivádí na stránky e‑shopů nakupující uživatele, bojuje proti „duplicitě“. Snaží se nezobrazovat reklamy/​výsledky vyhledávání dvou a více velice podobných webů.

Duplicita není fajn, ilustrace

Jak se brání duplicitě TOP zdroje návštěvnosti české e‑commerce

Heureka

Heureka aktivně vyhledává duplicitní e‑shopy. Jejich inzerci pak vypne. Klíčem pro vypnutí je fakt, že se nabídka e‑shopů překrývá z velké části a že jejich provozovatel je stejný.

Zboží.cz

Dříve postupovalo podobně jako Herueka. V roce 2012 zavedlo speciální zápis na Firmy.cz, který umožnil druhý e‑shop na Zboží.cz spustit. Ročně tento zápis stál 5000 Kč.

Google

Dlouhodobě se snaží znevýhodňovat duplicitní weby. V praxi to funguje jen částečně.

Seznam.cz

Fulltextový vyhledávač Seznamu se taktéž snaží duplicitní weby nezobrazovat. V praxi to funguje jen částečně.

Jak postupovat, když na duplicitní e‑shopy narazíte

Administrátorům občas nějaká ta duplicita uteče. V takovém případě doporučuji kontaktovat podporu dané aplikace a na situaci ji upozornit. Je to lepší, než kdybychom všichni klonovali své e‑shopy a český kout internetu zaplevelili duplicitním obsahem ještě víc.

Napsal / pan Mergado / 20. 08. 2014
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.