Rozhovor s odborníkem: Jirka Guňka o aplikaci Bidding Fox

Lukáš Horák
15. 11. 2017
4 minuty čtení
Rozhovor s odborníkem: Jirka Guňka o aplikaci Bidding Fox

Aplikace Bidding Fox prochází velkými změnami. Proto jsme se rozhodli popovídat si s Jirkou Guňkou z Reglenda, tedy ze společnosti, která stojí za vývojem této aplikace. Kromě toho, že je Jirka maskotem firmy, je také spojkou mezi vývojem aplikace a jeho uživateli. Co všecho nám o aplikaci prozradil?

Aplikace Bidding Fox prochází velkými změnami. Proto jsme se rozhodli popovídat si s Jirkou Guňkou z Reglenda, tedy ze společnosti, která stojí za vývojem této aplikace. Kromě toho, že je Jirka maskotem firmy, je také spojkou mezi vývojem aplikace a jeho uživateli. Co všecho nám o aplikaci prozradil?

Co stálo za nápadem vzniknutí Bidding Foxu?

Snaha ušetřit čas specialistům, ať už z agentur či freelancerům, a vydělat peníze klientům, tedy e‑shopům. Sám jsem práci biddování zažil ze strany agentury, kde jsem bidding nastavoval ručně a zabralo to spoustu času. Ohlídat na seznamech od klientů všechny položky, které jsou pro ně důležité, je časově náročné. Pokud má človek pracovat se sortiment reportem a kontrolovat realitu na Heurece na denní bázi, to je úplně šílené.

Jak dlouho pracujete na této aplikaci?

Bude to už určitě přes rok. S různými pauzami, kdy jsme se věnovali jiným aplikacím. Vývoj nebyl úplně intenzivní, jako je teď, kdy se BF věnujeme prioritně. Každý týden probíhají releasy, jenž obsahují zajímavé novinky. Mezitím probíhají releasy menší, které nejsou pro uživatele normálně postřehnutelné, ale nám i uživatelům to prináší zlepšení, i když to v tu chvíli není vidět.

Například častější biddování, získávání reálných dat z Heureky několikrát za den. Nebidduje se na základě pohledu do křišťálové koule, ale na základě reálných situací.

Píšou vám lidé s nápady, které potom reflektujete?

Sbíráme zpětnou vazbu od koncových uživatelů, ať už specialistů na straně e‑shopu, tak i od agentur a freelancerů. Postupně je zapracováváme a snažíme se přidávat nejužitečnější věci, které využije co nejvíc lidí.

Jsme vždy rádi, když nám někdo napíše. Lidé nám mohou psát na ping@reglendo.com. Uživatelskou podporu za nás řeší Mergado, tomu mohou napsat na mergado@mergado.cz.

Dokázal bys zhodnotit, na jakou škálu produktů uživatelé Bidding Fox používají?

Určite všude tam, kde je dostatečná konkurence. Je jedno, jestli to jsou lékárny, obchody s oblečením, se spotřebiči a bílou technikou, elektrem či knížkami. Zdá se mi fajn, že pokud není sortiment biddovatelný, ať už proto, že je na kartě málo e‑shopů, a nebo nemá dostupnost, dozví se to uživatel v diagnostice a může s produkty dál pracovat.

Jaký je vzhled Bidding Foxu?

Před nějakou dobou jsme provedli redesign, který se dotknul celého rozhraní, ovšem nejvíc stránky s výpisem produktů. Tam je teď množství informací viditelných na první pohled. Například pozice produktu v biddingu nebo podle ceny. Dá se různě filtrovat, ať už na základě pozic nebo dostupnosti. Je možné filtrovat konkrétní strategie. Vidíme, zda jsou produkty spárované a jestli dosahují maximum CPC, které je nastavené.

Další stránka, která byla změněná, je detail produktu. Zde jsou všechny základní informace o produktu z Heureky a feedu. Najdete tu historii a v ní vidíte, že když se bidduje, tak za kolik, kolik produkt v té chvíli stál, do jaké strategie spadá apod.

Doporučil bys nějakou Mergadovu aplikaci, která by BF doplnila?

Data Owl. Není to nutné, je to spíš pro zdatnější uživatele, kteří si dokážou vymyslet hypotézy a odzkoušet je, ať už na základě informací o konkurenci, či o počasí, stavu produktu nebo jestli je to novinka apod.

Máte od uživatelů i konkrétní zpětnou vazbu?

Kromě toho, že se jim tím daří dosahovat vytyčené cíle, kde víme, že jim aplikace ušetří hodně času, protože nastavování nemusí dělat ručně, máme i další reakce. Nedávno mi psal jeden klient, že právě když analyzuje nějaký stav a podívá se do BF, tak vidí už na hlavní straně, kolik produktů je biddovatelných, kolik je nespárovaných, jak se to měnilo, a díky tomu může pochopit, proč se v daný den neprodávaly.

Plánujete využití BF i na jiném vyhledávači zboží?

Bidding Fox funguje aktuálně na slovenské a české Heurece. Pomocí BF plánujeme umožnit biddovat i na Zboží.cz.

Co bys vzkázal uživatelům BF?

Super je, jestli sledují Mergadovo fórum, a když pak tam nebo do e‑mailu napíší, na čem bychom mohli zapracovat. Bidding Fox je dost živý, investujeme teď do něho dost času a úsilí, aby se vyvíjel. Tím pádem se je, na co těšit.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.