Vypnout nebo smazat e-shop

Občas se na technickou podporu Mergada obrací klienti s prosbou o vypnutí e‑shopu, jindy se zoufalým přáním obnovit smazaný e‑shop. Jaký je mezi těmito operacemi rozdíl a co se v obou případech stane?

Jakkoli by se mohlo zdát, že jde o totožné operace, jedná se o dva různé úkony s různými důsledky. Pojďme se tedy podívat na konkrétní situace:

  • Momentálně nechci e‑shop v Mergadu využívat (nemůžu si dovolit ho platit, utlumuji jeho činnost, prodávám sezónní zboží,…), ale je pravděpodobné, že se k němu v budoucnu budu chtít vrátit.

Pak je nejlepší volbou e‑shop pouze vypnout. S takovým požadavkem se obraťte na technickou podporu Mergada – napište e‑mail o jaký e‑shop se jedná. Později bude možné všechny exporty z vašeho e‑shopu obnovit, včetně pravidel a elementů, které u nich byly nastavené. 

  • Spravuji e‑shop pro klienta a ten přechází k jiné agentuře. Není jisté, jestli i tam budou Mergado využívat.

V takovém případě se vyplatí podniknout dva kroky – jedním je převést práva vlastníka na klienta (pokud tomu tak nebylo) a následně požádat o vypnutí e‑shopu. Klient s novou agenturou pak mohou v budoucnu nastavení obnovit. 

  • Ruším e‑shop

V této situaci je vhodné e‑shop smazat a to na kartě Nastavení. 

Ve všech případech vám zůstane bezplatný uživatelský účet, pokud tedy budete chtít s Mergadem v budoucnu pracovat, můžete ho bez problémů využít. U uživatelských účtů rozlišujeme v Mergadu několik oprávnění. Víte, jaká to jsou?

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.