Zboží.cz zpracovává kategorie a parametry!
Článek zveřejněn 29. 07. 2016
|
1 minuta čtení
Tedy on na to upozornil už Milan Šmíd ze Zboží.cz na Nekonferenci. Dokonce s ním vedl David Velechovský z Skliku polemiku o tom, jak postupovat při nasazování podpory nového slovníku kategorií podle Zboží.cz.
Co chtěl pan Mergado připomenout v kostce
- Zboží.cz nově umí zpracovat kategorie CATEGORYTEXT. Kategorie má vliv na zobrazení nabídky e‑shopu v kategorii. I když se nabídka nespáruje do produktové karty, může se zobrazit uživateli procházejícímu nabídku kategorie. Příklad: kategorie plažové podložky.
- Zboží.cz umí zpracovávat parametry PARAM. Ty využívá pro filtrování v kategoriích. Správné vyplnění parametrů e‑shopem může vést k navýšení viditelnosti inzerce. Příklad: filtování typu plavek tankiny v kategorii dámské plavky.
- Jak kategorie, tak parametry, mají svou doporučenou strukturu. Najdete ji v nápovědě Zboží.cz.
- Budete-li chtít převést hodnoty kategorie CATEGORYTEXT na doporučené hodnoty Zboží.cz, promyslete nejprve dopad na Produktové inzeráty Skliku.
- Mergado vám ve své administraci, u exportů pro Zboží.cz, našeptává nové kategorie podle standardu Zboží.cz. Pro vylepšení inzerce tedy můžete využít Mergadovo pravidlo Hromadný přepis kategorií.
Napsal / pan Mergado / 29. 07. 2016
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.
Témata:
Novinky ze srovnávačů
Komentáře
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na:
Zboží.cz umí zpracovávat parametry PARAM. Ty využívá pro filtrování v kategoriích. Správné vyplnění parametrů e‑shopem může vést k navýšení viditelnosti inzerce. Příklad: filtování typu plavek tankiny v kategorii dámské plavky.
Prodáváme tento segment, dokonce na zboží v tomto filtrování jsme, ale zbozi.cz tento tag ve feedu nepředáváme.
Nefiltrují si to tedy sami na základě názvu?
Děkuji
Je pravděpodobné, že donedávna ve Zboží.cz prováděli zpracování produktů jak píšete. Tj. podle informací z názvu nejspíš zařadili produkty pod konkrétní filtry. Tohle však nemohli dělat automatizovaně a nemusíte mít tím pádem pod konkrétními filtry zařazeno veškeré zboží z Vaší nabídky.
Nyní již údaje pro automatizované zpracování mají právě díky novému tagu PARAM.
Může se stát, že do budoucna bude uvedení dat pro filtry v názvu produktů naopak nežádoucí, jako např. u Glami již teď není možné uvádět v názvu zboží velikosti oblečení a tyto údaje se musí předávat jen jako parametry.
Doporučuji Vám proto tag PARAM do feedu doplnit (třeba pomocí Mergada, bez úprav na straně eshopu) a budete mít jistotu, že Zboží.cz zpracuje všechna Vaše data a správně je zařadí pod konkrétní filtry.
Budete-li potřebovat poradit, jak toho docílit pomocí Mergada, napište nám na mergado@mergado.cz a pomůžeme Vám.
Přidat nový komentář