Zboží.cz zpracovává kategorie a parametry!

Tedy on na to upozornil už Milan Šmíd ze Zboží.cz na Nekonferenci. Dokonce s ním vedl David Velechovský z Skliku polemiku o tom, jak postupovat při nasazování podpory nového slovníku kategorií podle Zboží.cz.

Co chtěl pan Mergado připomenout v kostce

  • Zboží.cz nově umí zpracovat kategorie CATEGORYTEXT. Kategorie má vliv na zobrazení nabídky e-shopu v kategorii. I když se nabídka nespáruje do produktové karty, může se zobrazit uživateli procházejícímu nabídku kategorie. Příklad: kategorie plažové podložky.
  • Zboží.cz umí zpracovávat parametry PARAM. Ty využívá pro filtrování v kategoriích. Správné vyplnění parametrů e-shopem může vést k navýšení viditelnosti inzerce. Příklad: filtování typu plavek tankiny v kategorii dámské plavky.
  • Jak kategorie, tak parametry, mají svou doporučenou strukturu. Najdete ji v nápovědě Zboží.cz.
  • Budete-li chtít převést hodnoty kategorie CATEGORYTEXT na doporučené hodnoty Zboží.cz, promyslete nejprve dopad na Produktové inzeráty Skliku.
  • Mergado vám ve své administraci, u exportů pro Zboží.cz, našeptává nové kategorie podle standardu Zboží.cz. Pro vylepšení inzerce tedy můžete využít Mergadovo pravidlo Hromadný přepis kategorií.

 

Komentáře

Dobrý den, chtěl bych se zeptat na:
Zboží.cz umí zpracovávat parametry PARAM. Ty využívá pro filtrování v kategoriích. Správné vyplnění parametrů e-shopem může vést k navýšení viditelnosti inzerce. Příklad: filtování typu plavek tankiny v kategorii dámské plavky.

Prodáváme tento segment, dokonce na zboží v tomto filtrování jsme, ale zbozi.cz tento tag ve feedu nepředáváme.

Nefiltrují si to tedy sami na základě názvu?

Děkuji

Tomáš/Úterý, 16. Srpen 2016 - 22:43

Je pravděpodobné, že donedávna ve Zboží.cz prováděli zpracování produktů jak píšete. Tj. podle informací z názvu nejspíš zařadili produkty pod konkrétní filtry. Tohle však nemohli dělat automatizovaně a nemusíte mít tím pádem pod konkrétními filtry zařazeno veškeré zboží z Vaší nabídky. 

Nyní již údaje pro automatizované zpracování mají právě díky novému tagu PARAM.
Může se stát, že do budoucna bude uvedení dat pro filtry v názvu produktů naopak nežádoucí, jako např. u Glami již teď není možné uvádět v názvu zboží velikosti oblečení a tyto údaje se musí předávat jen jako parametry.

Doporučuji Vám proto tag PARAM do feedu doplnit (třeba pomocí Mergada, bez úprav na straně eshopu) a budete mít jistotu, že Zboží.cz zpracuje všechna Vaše data a správně je zařadí pod konkrétní filtry.

Budete-li potřebovat poradit, jak toho docílit pomocí Mergada, napište nám na mergado@mergado.cz a pomůžeme Vám.

Luděk Volejník (admin)/Středa, 17. Srpen 2016 - 13:41

Přidat komentář