Změny na Zboží.cz a Hledejceny.cz

Vyhledávače často upravují svůj vzhled i různé své služby, aby co nejvíc zpříjemnily inzerci e-shopům, které je využívají, i lidem, kteří na nich hledají zboží. Dnes si představíme dvě změny, z nichž s jednou přichází Zboží.cz a s druhou Hledejceny.cz.

Změny na Zboží.cz

Se zásadní změnou přichází Zboží.cz. Od 1. března mění svoji minimální cenu za proklik. Vznikne tak nový ceník a na konci února se v administračním systému objeví informace o automatické změně toho stávajícího. E-shopy by měly překontrolovat svá nastavení, např. při aukčních cenách za proklik a finanční limit. Tím tak zabrání předčasnému pozastavení kampaně pro nedostatek kreditu.

Cena za proklik bude nově nastavená podle výšky částky, za kterou e-shop konkrétní produkt nabízí. Zboží.cz tak bude automaticky účtovat minimální cenu za proklik podle výšky prodejní ceny nabídky, a to na základě škály, do které je prodejní cena zařazená. V závislosti na prodejní ceně produktu se tedy cena za proklik bude nově pohybovat od 0,50 Kč do 2 Kč.

„Do určité míry reagujeme na zpětnou vazbu e-shopů, které prodávají drobný sortiment do stokoruny. Takoví prodejci se při nastavování své reklamní kampaně chovají jinak než například prodejci spotřební elektroniky. Odlišné chování spočívá v nastavené ceně za proklik – výše prodejní ceny produktu ovlivňuje náklady na inzerci. A právě toto zohledňujeme v novém obchodním modelu,“ říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

Změny na Hledejceny.cz

Hledejceny.cz oznámilo změnu obchodních podmínek k 2.2. 2018. Jejich znění najdete zde. Portál už kromě toho připravuje svůj katalog na jaro a vylepšuje jednotlivé kategorie. Sportovci jistě ocení upravenou kategorii horských kol a ti, kdo si aktivitu představují jinak, pak budou moct nahlédnout třeba do kategorie her pro herní konzole. Hledejceny.cz také pracovalo na vylepšení hodnocení e-shopů. Zákazníci se z něho mají dozvědět co nejvíc informací, proto doporučujeme, abyste si zkontrolovali hodnocení vašeho obchodu.

Přidat komentář