Automatické aktualizace zboží na Google Nákupech zvýší návštěvnost vašich reklam

Lukáš Horák
7. 3. 2019
2 minuty čtení
Automatické aktualizace zboží na Google Nákupech zvýší návštěvnost vašich reklam

Prodlevy při aktualizaci produktových dat vašeho zboží mohou způsobit, že se k zákazníkům dostanou nepřesné informace. Takové nesrovnalosti ovlivňují míru jejich spokojenosti, a tedy jejich chuť u vás nakupovat. Na Google Nákupech se těchto prodlev zbavíte pomocí automatických aktualizací zboží.

Prodlevy při aktualizaci produktových dat vašeho zboží mohou způsobit, že se k zákazníkům dostanou nepřesné informace. Takové nesrovnalosti ovlivňují míru jejich spokojenosti, a tedy jejich chuť u vás nakupovat. Na Google Nákupech se těchto prodlev zbavíte pomocí automatických aktualizací zboží.

S automatickými aktualizacemi zboží Google Shopping budou vaše data stále aktuální

Používejte značky strukturovaných dat

Značky strukturovaných dat jsou strojově čitelnou formou produktových dat, kterou uživatel vloží do HTML kódu webu. Jejich pomocí Google interpretuje a zpracovává obsah vašich stránek. Na základě značek strukturovaných dat u reklam v Google Nákupech upravíte informace o produktech, a to pro atributy PRICE a AVAILABILITY. Tyto údaje vyhledávají pokročilé nástroje na získávání dat, které je pravidelně (1x denně, 1x týdně, 1x měsíčně) aktualizují na přehledu vašich položek.

Jak zapnout automatické aktualizace zboží

Automatické aktualizace zboží jsou ve výchozím nastavení zapnuté (můžete je kdykoli vypnout). Spustí se však až, když na vstupu (na vašem či klientském webu) budete mít platná strukturovaná data. Zároveň je třeba ověřit, že sekci Akce Nákupů na Googlu uvádíte jako included_​destination a zpřístupňujete atribut LINK (tedy URL položky).

Uživatelé tak přímo v reklamě na Google Nákupech automaticky uvidí správnou cenu a budou odkazováni pouze na zboží, které je skutečně na skladě. Google produktová data aktualizuje prostřednictvím informací ze vstupních stránek – umožňuje tím vyhnout se nesrovnalostem mezi údaji v reklamách v Nákupech i na klientském webu.

Aktuální stav automatických aktualizací zobrazíte v části „Automatická aktualizace položek“ svého účtu, kterou najdete v nabídce se třemi tečkami na Domovské stránce.

Na co si dát pozor

  1. pokud máte účet nastavený pro více klientů, bude každý podúčet používat ve výchozím nastavení parametry nadřazeného účtu – v podúčtech si však můžete vybrat možnost vlastního nastavení
  2. pro velké množství položek nedokážou automatické aktualizace překontrolovat skutečně všechny z nich – posílejte co nejčastěji přesná produktová data
  3. pokud nebude odpovídat větší množství údajů, automatická aktualizace přestane fungovat a vašemu účtu bude hrozit preventivní zamítnutí položek – zkontrolujte:
  • jestli se dostatečně shodují strukturovaná data na vstupu s daty odesílanými do googlu
  • jestli jsou údaje na vstupu správné a zda některé nechybí
  • jestli jsou strukturovaná dat na vstupu platná

Poskytujte zákazníkům Google Nákupů pouze aktuální data. Automatické aktualizace položek vám při správně zadaných údajích zaručí, že vaši zákazníci budou mít po ruce přesné informace. Zajímáte se o inzerci na Google Nákupech? Informace, jak začít a jak si správu inzerce ulehčit pomocí Mergada jsme pro vás sepsali v článcích Propagujte svoje zboží online pomocí Google Shopping #1 a #2.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.