Biano nabízí prostor pro inzerci nábytku, bytového vybavení a ještě něco navíc

Kateřina Šmajzrová
12. 10. 2016
4 minuty čtení
Biano nabízí prostor pro inzerci nábytku, bytového vybavení a ještě něco navíc

Máte ve svém e‑shopu produkty vztahující se k bydlení, rekonstrukci nebo vybavení bytů či kanceláří? Pak byste neměli minout portál Biano.cz, který takové produkty inzeruje a e‑shopům podle svých slov přivádí až 60 % tržeb.

Od ostatních webů o bydlení se Biano.cz liší hlavně tím, že kromě inzerce samotných produktů nabízí i služby bytových a architektonických studií a klade velký důraz na fotografie, některé produkty dokonce zobrazuje ve stylizovaných interiérech či exteriérech. Vybranou lampu nebo pohovku tak zákazník vidí ve „skutečném“ obývacím pokoji, což může hrát v rozhodování o koupi velkou roli (podobně jako fotky oblečení na Glami.cz). K dispozici jsou zákazníkům také funkce známé ze sociálních sítí – skrze lajkování konkrétních produktů si na webu vytváří jakýsi nákupní wishlist. Stejně tak je možné si ukládat fotografie, dokonce si uživatelé mohou nahrávat libovolné množství fotografií z jiných webových stránek a vytvářet si vlastní “ideáře”, které pak sdílí s ostatními nebo například se svým designérem či architektem. Aktuálně je na Bianu zaregistrováno 400 internetových prodejců. Oproti lednu 2016, kdy jsme o Bianu psali poprvé, se možnosti inzerce rozšířily o placenou CPC reklamu. 

Jak může pomoci vám?

Na to jsme se ptali přímo Lucie Javorkové z Biano.cz.

Jaké výhody ze spolupráce s Bianem plynou e‑shopům? Oproti internetovým srovnávačům u nás neexistuje tlak na cenu výrobku. Zákazníci si u nás zboží neřadí od nejlevnějšího kusu, ale nechávají se k nákupu inspirovat. Dáváme velký prostor fotografiím, což je opět velká výhoda oproti srovnávačům, kde jsou fotografie výrobků malé. Jsme tedy dobrý kanál pro prodejce, kteří mají kvalitní vizuální prezentaci produktů. Navíc našim e‑shopům nabízíme možnost zobrazit jejich zboží na fotografiích realizací, které k nám nahrávají designéři. Zákazníci si tak mohou prohlédnout produkty ve skutečném prostředí, ještě než nakoupí. Proč by měl e‑shop chtít být na Bianu? Můžete nějakými čísly prokázat, že se díky Bianu zvýšila návštěvnost nebo přímo obrat? Způsobem, kterým prezentujeme zboží, úspěšně inspirujeme k nákupu přes internet i takové zákazníky, kteří dodnes nakupovali pouze v kamenných prodejnách. Díky Bianu vidí produkty v reálném prostředí, mohou se inspirovat, mohou se přímo spojit a poradit se s profesionálním designerem. V průměru přivádíme internetovým prodejcům 60 % nových zákazníků a tím i tržby, které by jinak nezískali. Jaké máte zkušenosti s uživateli, jak se na stránkách chovají? Uživatelé na Biano.cz přicházejí v prvních fázích nákupního procesu. Nevyhledávají tedy konkrétní produkty podle názvu, ale k nákupu se inspirují a hledají jen ucelené kategorie nebo filtry. Jsme taková galerie produktů, kde vše vidíte krásně vystavené a přehledně rozdělené.  Jak funguje vyhledávání?Výsledkem vyhledávání na Biano.cz jsou nejrelevantnější odkazy na kategorie nebo produkty dle zadaného dotazu. Momentálně pracujeme na lepším vizuálním výsledku vyhledávání. Uživatel uvidí výsledky vyhledávání pro každou část Biana samostatně, tedy co jsme našli v produktech našich partnerů, v kategoriích, v inspiracích. Jaké jsou podmínky spolupráce? Na Biano.cz se jednoduše může zaregistrovat každý internetový prodejce, který nabízí zboží v některé z našich kategorií, tedy cokoliv z oblasti dům a zahrada. Máme několik úrovní registrace. E‑shop se může zaregistrovat a zalistovat zboží zcela zdarma, případně zvolit jeden z placených programů, ve kterých je základem účtování CPC, tedy za přivedenou návštěvu. Mají e‑shopy nějakou extra možnost, jak být na Bianu vidět víc než ostatní? Ano, mohou využít právě bidování CPC, tedy si zvýšit cenu prokliků oproti základní ceně 1,50 Kč a tím posunout své produkty výše. Náš systém je automaticky informuje, na jaké pozici se produkty nacházejí a jak jsou na tom oproti konkurenci. Dále je možno využít program PREMIUMi, v rámci kterého prodejcům poskytujeme další marketingové služby, například PR články v našem magazínu nebo posty na Facebooku, kde máme dnes už více než 200 tisíc fanoušků. Produkty jsou řazeny dle interního algoritmu, který zohledňuje kvalitu podkladů (fotky produktu), výši nastaveného CPC, míru zajímavosti pro zákazníka, konverze k nákupu, či stáří produktu.  Může mít e‑shop i profil designéra? Nebo naopak designér profil e‑shopu? Ano. V principu máme na Bianu tři vertikály: Produkty (registrovaní prodejci), Inspirace a List profesionálů. V každé této vertikále je možné uveřejnit své podklady. List profesionálů je v podstatě takový katalog designerů, architektů, řemeslníků a obecně firem ze segmentu bydlení. V Inspiracích jsou fotky, které si tito profesionálové vloží do svého profilu a v Produktech mohou mít zalistované své zboží, které prodávají. 

Jak využít Mergado k nastavení feedu pro Biano

Pro inzerování na Biano můžete využít služeb Mergada – stačí si vytvořit nový výstup ve formátu přímo určeném pro Biano. Skrze pravidla pak snadno skryjete položky, které se tematicky pro tento portál nehodí a nastavíte další pravidla jako u jiných vyhledávačů. O službách, které Biano nabízí psala před nedávnem agentura Besteto, tady si můžete přečíst jejich shrnutí.  Máte s Bianem vlastní zkušenost? Dejte nám o ní vědět na fóru.  

Kateřina Šmajzrová

Katka se panu Mergadovi stará o české texty, hlídá aby jim bylo rozumět a aby vás bavily. Taky točí videa a webináře pro ty, kdo jsou spíš na obrázky než na texty. Mimo to ráda chodí po horách a čte.