Buďte připraveni na chystané změny na FAVI

Článek zveřejněn 30. 04. 2019
| 2 minuty čtení

V nadcházejích týdnech připravuje vyhledávač nábytku a dekorací FAVI dvě důležité změny. Nově budou inzerenti muset povinně zasílat identifikátor produktu a uvádět jeho kategorii. Pojďme si tyto změny představit blíže.

FAVI začne požadovat kvalitnější data

Zasílání ID produktu bude povinné

Jedna z nejdůležitějších změn, která na FAVI brzo přijde, je nutnost zasílání identifikátoru každého produktu. Během května totiž přestanou být produkty, které nemají ve feedu uvedenou kategorii, zobrazovány. Zasílejte proto ID produktů podle specifikace vámi používaného feedu – konkrétně je to element ITEM_ID (Heureka, Zboží.cz) a g:id (Google Shopping).

Co musí ID produktu obsahovat

FAVI udává, že ID produktu musí vždy být unikátní a neměnné. Při změně identifikátoru (např. při změně feedu či přechodu na odlišnou e‑shopovou platformu) totiž dojde ke ztrátě historie a pozice produktu, což bude mít záporný vliv na efektivitu vašich kampaní.

ID může obsahovat pouze tyto znaky:

  • malá a velká písmena bez diakritiky
  • čísla
  • podtržítka
  • pomlčky

Má některý z vašich produktů více variant? Uvádějte ve feedu také skupinové ID takovýchto produktů prostřednictvím elementu ITEMGROUP_ID (Heureka, Zboží.cz) či g:item_group_id (Google Shopping).

Detailněji uvedené kategorie produktů vám získají kvalitnější návštěvnost

Co nejpřesnější uvedení kategorií u produktů je na FAVI zásadní. Pokud kategorie u produktů nemáte, na FAVI se nenačtou. Ty, kde kategorie uvádíte příliš obecně, nemusí být zařazeny přesně. Abyste dosáhli přesnějšího zařazení produktů, vložte do kategorií klíčová slova filtrů, pod kterými se má daný produkt zobrazovat. Díky tomu zákazníci vaši nabídku snáze dohledají.

Napumpujte vaši inzerci na FAVI kvalitními daty. Vaše produkty budou dobře vidět a vaše inzerce tak dosáhne lepších výsledků.

Mohlo by vás zajímat:

Napsal / Lukáš Horák / 30. 04. 2019

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Komentáře

S důrazem na předávání dat se nám poslední dobou nějak roztrhl pytel. Nedávno jsi psal o Zboží.cz a jejich novém měřícím konverzním kódu. Ten byl nasazen také kvůli lepšímu sběru dat. Na jednu stranu je to logické. Na druhou stranu častěji budeme zodpovídat otázku, kdy ještě to je pro e‑shop výhodné :-)

Petr Parimucha (admin) / 01. 05. 2019 - 00:58

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.