Automobily nelze prodávat v rámci Google Shoppingu a nelze tedy využít ani Google Merchant Center.
Google Ads kromě maloobchodu nabízí nastavení feedů i pro další obory, např. vzdělávání, hotely, letecká doprava, ale automobilový sektor mezi ně nepatří. Musela jsem tedy využít tzv. vlastního feedu.
Web klienta je postaven na WordPressu a i přesto, že automobily nelze koupit online, pro jejich zobrazování a správu je využit plugin WooCommerce. Díky tomu bylo možné implementovat Mergado Pack pro WooCommerce a feed snadno připravit.
Na straně webu nainstalujte Mergado Pack a v záložce XML feedy si zkopírujte URL adresu produktového feedu. Přejděte do Mergada a vytvořte nový export.
V případě, že ještě účet v Mergadu nemáte, doporučuji si projít Začínáme s Mergadem, kde najdete potřebné informace.
Vstupním formátem pro nový export bude Mergado XML a pro výstupní formát jsem zvolila Google Ads Dynamic Remarketing [sk]. Ten je připraven pro případy, kdy nelze využít předpřipravený formát Google Nákupy, který je určen pro retail.
Jakmile dokončíte průvodce tvorby exportu, v přehledu produktů zkontrolujte, jak jednotlivé elementy vypadají a zda nejsou potřeba dodatečné úpravy.
V mém případě jsem pomocí výběrů a pravidel u atributu ITEM DESCRIPTION (popis produktu) odstranila HTML znaky a v atributu SALE PRICE (cena po slevě) jsem doplnila měnu, která tam zcela chyběla.
Nezapomeňte také nastavit cron, aby se feed pravidelně aktualizoval, jinak časem dojde k tomu, že v něm nebudete mít aktuální informace. Odkaz, který pro nastavení cronu budete potřebovat, najdete v záložce Úlohy cronu v Mergado Packu.
Tímto je dynamický feed připraven.