E‑shopy, vydělávejte produktovými reklamními kampaněmi na Facebooku!
Co jsou produktové reklamy na Facebooku
Reklamní formát pro e‑shopy, který umožňuje propagovat konkrétní položky zboží. Informace o zboží může brát z XML souboru. Formát XML e‑shopu pro Facebook vychází z XML pro Google Nákupy, nicméně od spuštění produktových reklam na Facebooku přišel Google se změnami svého XML, a tak se dnes již tyto formáty mírně liší. Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem.
Náhled produktové reklamy na Facebooku.
Jak připravit produktové reklamy na Facebooku
- Váš e‑shop musí mít svou facebook stránku.
- Zařiďte si Facebook business manager.
- Na stránky e‑shopu vložte konverzní pixel a pixel pro sběr publik. Pozor, jsou to dva různé kódy.
- Vytvořte si XML soubor pro Facebook. Potřebný XML soubor pro Facebooku vytváří buď váš e‑shop, nebo zde v Mergadu vytvořte nový export, na vstupu zadejte XML pro Heureku či Zboží.cz a na výstupu zadejte Facebook.
- Ve Facebooku business manageru vytvořte katalog zboží ze svého XML souboru.
- Vytvořte novou reklamní kampaň se šablonami inzerátů.
Nastavení výstupu do Facebooku při zakládání exportu e‑shopu v Mergadu.
Co od produktových reklam na Facebooku čekat
Zatím jsem viděl první zkušební kampaně. Ty říkají, že:
- V ČR tento reklamní formát, po technické stránce, funguje.
- Problémy jsou nejčastěji s nasazováním kódů na stránky e‑shopu.
- Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem!
- První výsledky přinášejí vyšší náklady, než tradiční vyhledávače zboží, nicméně u řady e‑shopů by mohly být ziskové.
Jak pokračovat dál
Vyzkoušení produktových kampaní na Facebooku doporučuji. Jednak mne překvapily rozumné výsledky i u e‑shopů, kde bych to nečekal, jednak se blíží Vánoce s vysokou ochotou uživatelů nakupovat. Konkrétní opatření závisí na tom, zda se přípravě kampaní chcete věnovat osobně.
- Pokud se věnujete především řízení svého businessu a správou reklam na Facebooku nechcete ztrácet čas — vyberte si z certifikovaných agentur a poptejte přípravu produktových reklam u ní.
- Pokud jste marketingovými odborníky — vzhůru do přípravy první kampaně. Potřebovat k tomu budete Mergadovo XML pro Facebook.
Komentáře
To přirovnání k PLA je trošku mimo. Dynamic product ads na FB slouží k remarketingu, takže pokud srovnávat s AdWords, tak s jeho dynamickým remarketingem.
Přes dynamické reklamy na Facebooku jde tedy cílit jen retargetingem ne? Uživatel se sleduje pres pixel na webu inzerenta a podle toto se sparuje s navstivenym produktem. https://www.facebook.com/business/a/online-sales/dynamic-product-ads
Ani by to moc nedávalo smysl cílit jinak.
Vida, za komentáře děkuji. Dovolím si odcitovat, co jsem odpověděl Lukášovi:
“…Google načte produktová data. Na jejich základě vám umožní vytvořit kampaně:
dynamický retargetingve vyhledávání bez retargetingu (PLA)Facebook načte produktová data. Na jejich základě vám umožní vytvořit:
retargetingkampaně bez retargetingu (osobně jsem nezkoušel, ale mělo by to jít)Retargeting je principielně hodně podobný v obou případech. Jasně, jedny reklamy se zobrazí na Facebooku a druhé v síti Google, ale v obou případech jde o retargeting a principy jsou podobné, včetně umístění v nákupním procesu potenciálního zákazníka.
Co se liší jsou NEretargetingové kampaně — jedny jsou cíleny dle vyhledávacího dotazu, druhé dle vlastností publika. V obou případech jde ale často o snahu o akvizici prvního kontaktu. Z hlediska nákupního vztahu se opět docela podobají.
Kapku jsem to zjednodušil, ale principy jsou velmi podobné…”
A teď asi přiliji olej do ohně, ale…
…podle mne jsou principy správy produktových kampaní obecně, hodně podobné. V praxi má marketingových specialista řadu úkolů společnou, ať jde o kampaň na Facebooku nebo třeba na Heurece. Ano, oba reklamní systémy mají svá vlastní ovládání, ve kterých se trochu jinak kliká, ale nad oběma by správce inzerce měl:
stanovit strategii, které položky propagovat a které nikoliv, jaké nabídky za prokliky stanovit, jaké promovat benefity, časové plánování reklam…řídit data, která do reklamních kampaní proudí. zde v Mergadu je administrace pro Heureku i Facebook společná, jen pár funkcí jeden z nich má navíc, které ten druhý nemá, drtivá většina práce je ale stejná“naklikání” kampaní v administracích, to se lišívyhodnocování je velmi podobné, celkové výsledky kampaní, výpočty PNO, CPO, CPC… rozkrytí které položky zboží se na dosažení cílů podílely a které pouze “užíraly” rozpočet a závěry pro další opatření, např. skytím prodělečných položek zboží…Když říkám, že řízení inzerce např. na Facebooku a na Heurece k sobě mají velmi blízko, tak je to s jistým nadhledem. Ten ale považuji za důležitý. Třeba proto, že vás řízení kampaní na Heurece může inspirovat v řízení kampaní na Facebooku a naopak.
Zdravím Vás, vidím, že jsou tu odborníci a tak se zeptám a udělám ze sebe neznalce:
1) Mám 2 menší eshopy a chtěl bych toto zkusit. Slyšel jsem, že musím být plátce DPH, abych mohl jakoukoliv reklamu na Facebooku udělat. Je to pravda i v tomto případě?
2) Ve https://business.facebook.com/create/2/?step=1&timezone_id=1 bych se měl asi přihlásit jako agentura (2 své eshopy)? Je mi vcelku jedno, jak to tam mají nazvané, ale abych je případně mohl spravovat, třeba i Mergadem.
Děkuji.
Přidat nový komentář