E‑shopy, vydělávejte produktovými reklamními kampaněmi na Facebooku!

Článek zveřejněn 28. 07. 2015
| 2 minuty čtení

Co jsou produktové reklamy na Facebooku

Reklamní formát pro e‑shopy, který umožňuje propagovat konkrétní položky zboží. Informace o zboží může brát z XML souboru. Formát XML e‑shopu pro Facebook vychází z XML pro Google Nákupy, nicméně od spuštění produktových reklam na Facebooku přišel Google se změnami svého XML, a tak se dnes již tyto formáty mírně liší. Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem.

Příklad produktové reklamy na Facebooku

Náhled produktové reklamy na Facebooku.

Jak připravit produktové reklamy na Facebooku

  • Váš e‑shop musí mít svou facebook stránku.
  • Zařiďte si Facebook business manager.
  • Na stránky e‑shopu vložte konverzní pixel a pixel pro sběr publik. Pozor, jsou to dva různé kódy.
  • Vytvořte si XML soubor pro Facebook.  Potřebný XML soubor pro Facebooku vytváří buď váš e‑shop, nebo zde v Mergadu vytvořte nový export, na vstupu zadejte XML pro Heureku či Zboží.cz a na výstupu zadejte Facebook.
  • Ve Facebooku business manageru vytvořte katalog zboží ze svého XML souboru.
  • Vytvořte novou reklamní kampaň se šablonami inzerátů.

Zakládání Facebook exportu pro e-shop v Mergadu

Nastavení výstupu do Facebooku při zakládání exportu e‑shopu v Mergadu.

Co od produktových reklam na Facebooku čekat

Zatím jsem viděl první zkušební kampaně. Ty říkají, že:

  • V ČR tento reklamní formát, po technické stránce, funguje.
  • Problémy jsou nejčastěji s nasazováním kódů na stránky e‑shopu.
  • Produktové reklamy lze kombinovat s Facebook retargetingem!
  • První výsledky přinášejí vyšší náklady, než tradiční vyhledávače zboží, nicméně u řady e‑shopů by mohly být ziskové.

Jak pokračovat dál

Vyzkoušení produktových kampaní na Facebooku doporučuji. Jednak mne překvapily rozumné výsledky i u e‑shopů, kde bych to nečekal, jednak se blíží Vánoce s vysokou ochotou uživatelů nakupovat. Konkrétní opatření závisí na tom, zda se přípravě kampaní chcete věnovat osobně.

  • Pokud se věnujete především řízení svého businessu a správou reklam na Facebooku nechcete ztrácet čas — vyberte si z certifikovaných agentur a poptejte přípravu produktových reklam u ní.
  • Pokud jste marketingovými odborníky — vzhůru do přípravy první kampaně. Potřebovat k tomu budete Mergadovo XML pro Facebook.
Napsal / pan Mergado / 28. 07. 2015
Pan Mergado je největší dříč v našem týmu. Maká ve dne i v noci, aby byla data e‑shopů v tom nejlepším pořádku a přinášela užitek. Zde na blogu píše návody, zprávy i své vlastní názory. No ano, je to virtuální postava, ale my ho máme rádi. Fakt.

Komentáře

To přirovnání k PLA je trošku mimo. Dynamic product ads na FB slouží k remarketingu, takže pokud srovnávat s AdWords, tak s jeho dynamickým remarketingem.

Lukáš Krejča / 29. 07. 2015 - 09:26

Vida, za komentáře děkuji. Dovolím si odcitovat, co jsem odpověděl Lukášovi:

“…Google načte produktová data. Na jejich základě vám umožní vytvořit kampaně:

dynamický retargetingve vyhledávání bez retargetingu (PLA)

Facebook načte produktová data. Na jejich základě vám umožní vytvořit:

retargetingkampaně bez retargetingu (osobně jsem nezkoušel, ale mělo by to jít)

Retargeting je principielně hodně podobný v obou případech. Jasně, jedny reklamy se zobrazí na Facebooku a druhé v síti Google, ale v obou případech jde o retargeting a principy jsou podobné, včetně umístění v nákupním procesu potenciálního zákazníka.
Co se liší jsou NEretargetingové kampaně — jedny jsou cíleny dle vyhledávacího dotazu, druhé dle vlastností publika. V obou případech jde ale často o snahu o akvizici prvního kontaktu. Z hlediska nákupního vztahu se opět docela podobají.

Kapku jsem to zjednodušil, ale principy jsou velmi podobné…”

pan Mergado (admin) / 29. 07. 2015 - 11:45

A teď asi přiliji olej do ohně, ale…

…podle mne jsou principy správy produktových kampaní obecně, hodně podobné. V praxi má marketingových specialista řadu úkolů společnou, ať jde o kampaň na Facebooku nebo třeba na Heurece. Ano, oba reklamní systémy mají svá vlastní ovládání, ve kterých se trochu jinak kliká, ale nad oběma by správce inzerce měl:

stanovit strategii, které položky propagovat a které nikoliv, jaké nabídky za prokliky stanovit, jaké promovat benefity, časové plánování reklam…řídit data, která do reklamních kampaní proudí. zde v Mergadu je administrace pro Heureku i Facebook společná, jen pár funkcí jeden z nich má navíc, které ten druhý nemá, drtivá většina práce je ale stejná“naklikání” kampaní v administracích, to se lišívyhodnocování je velmi podobné, celkové výsledky kampaní, výpočty PNO, CPO, CPC… rozkrytí které položky zboží se na dosažení cílů podílely a které pouze “užíraly” rozpočet a závěry pro další opatření, např. skytím prodělečných položek zboží…

Když říkám, že řízení inzerce např. na Facebooku a na Heurece k sobě mají velmi blízko, tak je to s jistým nadhledem. Ten ale považuji za důležitý. Třeba proto, že vás řízení kampaní na Heurece může inspirovat v řízení kampaní na Facebooku a naopak.

pan Mergado (admin) / 29. 07. 2015 - 11:54

Zdravím Vás, vidím, že jsou tu odborníci a tak se zeptám a udělám ze sebe neznalce:
1) Mám 2 menší eshopy a chtěl bych toto zkusit. Slyšel jsem, že musím být plátce DPH, abych mohl jakoukoliv reklamu na Facebooku udělat. Je to pravda i v tomto případě?

2) Ve https://business.facebook.com/create/2/?step=1&timezone_id=1 bych se měl asi přihlásit jako agentura (2 své eshopy)? Je mi vcelku jedno, jak to tam mají nazvané, ale abych je případně mohl spravovat, třeba i Mergadem.

Děkuji.

Karel / 31. 07. 2015 - 21:25

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.