Inzerujte na vyhledávačích zboží

Článek zveřejněn 18. 09. 2018
| 4 minuty čtení

Vyhledávače zboží vznikly coby odpověď na rychle rostoucí počet e‑shopů. Tyto weby shromažďují údaje o zboží internetových obchodů. Svým zákazníkům umožňují vyhledávat zboží podle specifických požadavků. Pro e‑shopy bývají častou volbou, protože svoje produkty nabídnou velkému množství zákazníků.

Zákazníci

Zákazníci, kteří nakupují online, často využívají služeb srovnání vybraného zboží. Díky tomu mohou vybírat z pro ně nejvýhodnějších nabídek. Vybrané zboží také mohou filtrovat podle parametrů jako jsou rozměry, značka produktu, cena dopravy či dostupnost zboží. Vyhledávače zároveň obsahují recenze uživatelů, hodnocení e‑shopů, nákupní rádce a množství přidaných funkcí.

E‑shopy

Aby lépe zviditelnili svoji nabídku, umísťují provozovatelé své e‑shopy na vyhledávače zboží. Tato placená propagace pomáhá zvyšovat konverzi (přivedení více zákazníků, kteří mají o konkrétní zboží reálný zájem) tím, že zákazníkům umožňuje filtrovat zboží podle vybraných kategorií. E‑shop platí srovnávači za proklik, tedy za skutečně přivedeného zákazníka. Zboží je do srovnávače nejčastěji exportováno pomocí XML nebo CSV.

Nejznámější vyhledávače zboží v ČR

  1. Heureka.czTop vyhledávač zboží v ČR, Heureka.cz, poskytuje vedle srovnání cen řadu pokročilých funkcí, jako např. certifikát Ověřeno zákazníky, anketu ShopRoku a další. V České republice zobrazuje Heureka výsledky vyhledávání na satelitních e‑shopech Seznamzboží.cz, SrovnáníCen.czNejlepšíCeny.cz. Heureka působí také na Slovensku.
  2. Zboží.cz – druhý nejpoužívanější vyhledávač zprostředkovává prodej zboží pomocí vyhledávání informací o nabízených produktech a jejich cenách mezi registrovanými internetovými obchody. V České republice zobrazuje Zboží.cz výsledky vyhledávání na satelitních webech Seznam.cz (např. Firmy.cz či Mapy.cz).
  3. Google Nákupy – Vyhledávání zboží se Google v České republice oficiálně věnuje od listopadu 2011. Vyznačuje se jinými požadavky na e‑shop než většina ostatních vyhledávačů zboží. Pro všechny, kterým e‑shop datový XML feed pro speciální převodník. Ten umožní spustit inzerci na základě datového XML pro Heureku nebo Zboží.cz.
  4. GLAMI – GLAMI v sobě kombinuje prvky vyhledávače zboží a sociální sítě. Zaměřuje se na módu a doplňky a umožňuje uživatelům z řad koncových zákazníků e‑shopů prohlížet zboží, vytvářet kolekce, ty sdílet a komentovat. Zdrojem dat jsou tradiční importy XML. GLAMI kromě České republiky také působí např. v Polsku, Německu, Francii či Itálii.
  5. Hledejceny.cz – Projekt hledejceny.cz je český portál pro vyhledávání zboží. Kromě klasického vyhledávacího pole také nabízí katalog pečlivě tříděných administrovaných produktů. U výrobků mohou uživatelé přispívat do diskuse a přidávat jejich hodnocení. Zároveň zde mohou najít přehled registrovaných obchodů, jimž uživatelé taktéž dávají hodnocení, a sledovat tak jejich oblíbenost.
  6. BianoBiano je specializovaný zbožový vyhledávač z kategorie bydlení, který v současnosti funguje ve čtyřech evropských zemích včetně České republiky. Kromě nabídky nábytku, doplňků a dekorací poskytuje rady a tipy v podobě galerie realizací interiérových designérů a architektů, a zároveň svým uživatelům nabízí možnost si vybrané produkty koupit.
  7. Srovnáme.cz – Vyhledávač zboží Srovnáme.cz provozuje SROVNAME, s.r.o. Inzerce se zobrazuje dále na satelitních webech Naakup.cz či Porovnani-ceny.cz. Tým Srovnáme je zároveň tvůrcem technického řešení sítě výdejních míst Zásilkovna. Na Slovensku působí Srovnáme s webem Najlepsie-ceny.sk.
  8. CoChceš.cz – Cenový srovnávač CoChceš.cz, provozovaný společností Mladá fronta a.s., nabízí přehledné vyhledávání zboží prostřednictvím vyhledávacího pole a produktového katalogu.
  9. ShopaLike.czShopAlike.cz se zejména zabývá srovnáváním módy, bytových doplňků, šperků a potřeby na sport. Shromažďuje nabídky z více jak 170 e‑shopů. Za jeho využívání neplatíte žádné vstupní či paušální poplatky. Síť srovnávačů Shopalike, které najdete v dalších 12 státech Evropy, provozuje společnost Visual Meta.
  10. FaviFavi je vyhledávač nábytku a dekorací. Na jeho stránkách však také najdete sekce pro koupelny, kuchyně, sanity či hobby. V současnosti funguje jak v České republice, tak i na Slovensku, v Polsku, Rumunsku a Maďarsku.

Proč využívat Mergado

Mergado je platforma pro úpravu feedů vašeho e‑shopu. Přináší řešení k usnadnění inzerce na českých a zahraničních zbožových srovnávačích. Pracuje online, není třeba jej jakkoli instalovat. Svoji inzerci tedy můžete spravovat odkudkoli, a to s neomezeným počtem uživatelů. Kromě platformy samotné nabízí řadu užitečných aplikací rozšiřujících funkce Mergada o nové nástroje a pomáhají tak navyšovat jeho užitek pro váš e‑shop.

Napojte svůj e‑shop na známé vyhledávače zboží. Zvýšíte tím návštěvnost e‑shopu, což se odrazí na výši vašich tržeb. Máte dotazy, které se týkají dalších možností, jak vám při inzerci na zbožácích Mergado dokáže pomoct? Napište nám nebo zavolejte na naši podporu.

Napsal / Lukáš Horák / 18. 09. 2018

Lukáš se v MERGADU stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z MERGADA. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.

Přidat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Přidáním komentáře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.