Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_label

Využíváte všechny možnosti, které Google Shopping nabízí? Řiďte vaše reklamní kampaně ještě efektivněji – díky elementu custom_label seřadíte sortiment například podle sezónnosti zboží. A to se během vánoční nákupní horečky víc než hodí. Pojďme se na toto nastavení mrknout, zabere to jen minutku.

Co je custom_label

Google umožňuje u každého z produktů vytvořit až 5 vlastních štítků. Jak to funguje? V Google feedu přidejte k produktu unikátní informaci, kterou ale zákazník nikde neuvidí. Roztřídíte tím váš sortiment podle specifických atributů, například podle PNO, sezónnosti zboží, marže nebo nejprodávanějších produktů. Kampaně následně nastavíte s ohledem na přidané štítky. A to nejen v rámci Google Shopping, ale také pro Google Ads.

Jak přidáte custom_label do Mergada?

1. V Mergadu vytvořte nový element s názvem g:custom_label_0.

2. Pomocí pravidla Přepsat element naplňte požadovanými hodnotami. Štítek můžete naplnit hodnotami odpovídajícího elementu z původního feedu nebo na základě pravidel vytvářet výběry produktů, které pak manuálně naplníte konkrétními hodnotami v pravidle Přepsat.

Alternativně využijte pravidlo Import datového souboru, pomocí kterého napárujete na konkrétní produkty hodnoty z externího CSV souboru.

Praktické použití na Google Nákupech

V případě inzerce produktů prostřednictvím kampaní Google Ads využijete vlastní štítky k seskupení produktů pro účely přehledů a nabídek.

Atributy vlastních štítků jsou označené čísly 0-4:

  • Vlastní štítek 0 [custom_label_0]
  • Vlastní štítek 1 [custom_label_1]
  • Vlastní štítek 2 [custom_label_2]
  • Vlastní štítek 3 [custom_label_3]
  • Vlastní štítek 4 [custom_label_4]

U každého produktu můžete použít pro jeden atribut (vlastní štítek 0 [custom_label_0]) pouze jeden štítek, například „sleva“. Chcete-li přidat více štítků, zvolte další atributy vlastních štítků.

Příklady a definice

Udělejte si přehled ve svém sortimentu a dosáhněte co nejkvalitnějších výsledků pomocí jednoduchých úkonů. Nevíte-li si rady s dalším nastavením elementů či pravidel, využijte naše šikovné videonápovědy.

Mohlo by vás zajímat:

Které srovnávače zboží zvednou prodeje vašeho e-shopu

Zbožové srovnávače a vyhledávače jsou dlouhodobě efektivním nástrojem inzerce. Najdete mezi nimi několik univerzálních pro začátečníky i pokročilé prodejce. Ale i takové, které zatím neznáte, a přitom vám budou umět přivést nové zákazníky. Zorientujete se v nich pomocí Mergado průvodce.

22.10.2021
Srovnávače zboží: Jak předejdete nejčastějším chybám při nastavování kampaní

Inzerce na srovnávačích se e-shopům vyplatí a je jedno, jestli s podnikáním teprve začínáte, nebo se snažíte získat nové zákazníky. Pokud chcete předejít často opakovaným chybám při nastavování kampaní, máme pro vás rychlé tipy šité na míru pro Heureku, Google Nákupy nebo GLAMI.

12.10.2021
7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a jak je odstranit v Mergadu

Google Shopping je v Mergadu hned po Heurece nejpoužívanější formát produktových feedů. Ve spolupráci s agenturou Proficio, která je certifikovaným partnerem Google, jsme dali dohromady 7 nejčastějších nešvarů, se kterými se v diagnostickém centru Google Merchant můžete setkat.

30.06.2021

Přidat komentář