Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_label

Petra Marková
2. 11. 2021
2 minuty čtení
Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_label

Využíváte všechny možnosti, které Google Shopping nabízí? Řiďte vaše reklamní kampaně ještě efektivněji – díky elementu custom_​label seřadíte sortiment například podle sezónnosti zboží. A to se během vánoční nákupní horečky víc než hodí.

Využíváte všechny možnosti, které Google Shopping nabízí? Řiďte vaše reklamní kampaně ještě efektivněji – díky elementu custom_​label seřadíte sortiment například podle sezónnosti zboží. A to se během vánoční nákupní horečky víc než hodí. Pojďme se na toto nastavení mrknout, zabere to jen minutku.

Co je custom_label

Google umožňuje u každého z produktů vytvořit až 5 vlastních štítků. Jak to funguje? V Google feedu přidejte k produktu unikátní informaci, kterou ale zákazník nikde neuvidí. Roztřídíte tím váš sortiment podle specifických atributů, například podle PNO, sezónnosti zboží, marže nebo nejprodávanějších produktů. Kampaně následně nastavíte s ohledem na přidané štítky. A to nejen v rámci Google Shopping, ale také pro Google Ads.

Jak přidáte custom_​label do Mergada?

1. V Mergadu vytvořte nový element s názvem g:custom_label_0.

2. Pomocí pravidla Přepsat element naplňte požadovanými hodnotami. Štítek můžete naplnit hodnotami odpovídajícího elementu z původního feedu nebo na základě pravidel vytvářet výběry produktů, které pak manuálně naplníte konkrétními hodnotami v pravidle Přepsat.

Alternativně využijte pravidlo Import datového souboru, pomocí kterého napárujete na konkrétní produkty hodnoty z externího CSV souboru.

Praktické použití na Google Nákupech

V případě inzerce produktů prostřednictvím kampaní Google Ads využijete vlastní štítky k seskupení produktů pro účely přehledů a nabídek.

Atributy vlastních štítků jsou označené čísly 0 – 4:

  • Vlastní štítek 0 [custom_​label_​0]
  • Vlastní štítek 1 [custom_​label_​1]
  • Vlastní štítek 2 [custom_​label_​2]
  • Vlastní štítek 3 [custom_​label_​3]
  • Vlastní štítek 4 [custom_​label_​4]

U každého produktu můžete použít pro jeden atribut (vlastní štítek 0 [custom_​label_​0]) pouze jeden štítek, například „sleva“. Chcete-li přidat více štítků, zvolte další atributy vlastních štítků.

Příklady a definice

Inspirujte se, jak se štítky na Google Nákupech pracují odborníci. Praktické tipy najdete v případové studii agentury Advisio.

Udělejte si přehled ve svém sortimentu a dosáhněte co nejkvalitnějších výsledků pomocí jednoduchých úkonů. Nevíte-li si rady s dalším nastavením elementů či pravidel, využijte naše šikovné videonápovědy.


Mohlo by vás zajímat:

Petra Marková

Slovenský trh a libozvučnou slovenštinu má v Mergadu na starosti copywriterka Petra. Textuje, bloguje, překládá a s vášní tvoří obsah na sociální sítě. A když zrovna nehledá ta správná slova, věnuje svůj čas své bytové džungli, pečení, kavárnám nebo cestování.