Jak vylepšit vlastní štítky pomocí praktických tipů od Advisia

Článek zveřejněn 07.12.2021

V dnešní době plné automatizací máme například u kampaní v Google Nákupech velice omezené možnosti optimalizace. Nelze pracovat s vylučováním nerelevantních vyhledávacích dotazů nebo používat úpravy nabídek. Jak s tímto naložit? Odpověď zní: zaměřte se na maximální kvalitu produktových dat. Přečtěte si případovou studii agentury [Advisio].

Tato případová studie navazuje na článek Jak zpřehlednit kampaně v Google Shopping pomocí custom_label. Přečtěte si, jak v Mergadu seřadit sortiment podle vašich požadavků.

Vyšperkujte XML feed tak, aby obsahoval veškeré povinné, ale i doplňkové informace. V áčkové praxi to děláme tak, že pomocí nástroje Mergado jednoduše feedy editujeme, aniž by klient musel dělat změny na webu. O pár poznatků pro využití vlastních štítků se s vámi nyní podělíme.

Doplňte informace o marži produktu

U chytrých kampaní v Google Nákupech se nastavují nabídky na základě cílové návratnosti investic [ROAS]. Většina e-shopů má pro různé produkty, výrobce nebo kategorie různé marže. Pokud se hodnoty marže jednotlivých výrobců liší, tak si jednoduše nastavte více kampaní a rozdělte je dle výrobců.

Jestliže mají produkty jiné marže, které nejsou propsané v XML feedu, vytáhněte data například ze svého CRM systému (Shoptet, Upgates...) a připravte si importní soubor.

Stačí použít jeden párovací element [například produktové číslo] a tím rozeznat produkty. Pak si vytvořte importní soubor ve formátu csv. a pomocí pravidla import datového souboru marže importujte například do vlastního štítku 3. Kampaně segmentujte dle skupin maržovosti.

Příklad importního souboru z Google tabulek.
Příklad pravidla pro import datového souboru.

Přidejte parametry do štítku pro DSA feed

Většina ppcčkářů nyní pro dynamické vyhledávací kampaně využívá feed místo zdroje webu. Tento CSV feed si můžete v Mergadu snadno vytvořit z běžného feedu pro Google Nákupy. Pokud ho už máte, obohaťte si ho o element CUSTOM LABEL. V rámci segmentace však často potřebujeme pracovat s více informacemi. Do tohoto elementu si je hravě propište a akorát je oddělte středníkem.

Mrkněte na řešení u našeho klienta, u kterého využíváme filtraci podle značky produktu, kategorie a dalších důležitých informací přímo z jeho feedu. Všechny tyto elementy musí být vyplněné. Toto můžete ošetřit výběrem dat s podmínkami, že žádný z použitých elementů není na výstupu prázdný.

Příklad pravidla pro doplnění CUSTOM LABEL.

Nechte zazářit v inzerci top produkty

V Google Analytics exportujte produkty, které jsou nejvýkonnější. Najdete je v sekci Konverze - Elektronický obchod - Výkon produktu. Označte je vlastním štítkem pomocí importu datového souboru nebo využijte výběry dat. U této varianty je však potřeba ručně výběr obnovovat na základě aktuálních výsledků. Pak stačí aplikovat pravidlo s přiřazením vlastního štítku s hodnotou např. TOP. Úplně stejně si pak můžete udělat výběr dat třeba pro štítek na Black Friday.

Příklad výběru dat podle ID produktů.

Doporučujeme také využít aplikaci Bidding Fox Elements. V ní si pomocí aktivace elementu BFE_H_POPULARITY doplníte informace o tom, které produkty jsou TOP na Heurece. Tyto údaje si pak můžete propsat do dalších XML feedů.

Příklad pravidla pro TOP produkty.

Zkroťte štítky jednou provždy 

Pokud štítky nejsou vaším šálkem kávy nebo na ně nemáte čas, obraťte se na naše [Advisio] specialisty. Jsme áčka v oboru a se vším vám rádi poradíme. Navíc s Mergadem se známe už dlouho a můžeme se postarat nejen o vaše feedy, ale i celou správu vašeho účtu v Google Nákupech.

Autory článku jsou specialisté agentury Advisio.

 

Mohlo by vás zajímat:

7 nejčastějších chyb ve FAVI feedu a jak jim zabránit

Jako každý jiný srovnávač má i FAVI svá kritéria, která musíte dodržet, pokud chcete inzerovat na jejich stránkách. Proto jsme ve spolupráci s jeho profesionály dali dohromady článek, který vám pomůže vyřešit 7 nejčastějších problémů na FAVI pomocí nástroje Mergado.

02.09.2021
7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a jak je odstranit v Mergadu

Google Shopping je v Mergadu hned po Heurece nejpoužívanější formát produktových feedů. Ve spolupráci s agenturou Proficio, která je certifikovaným partnerem Google, jsme dali dohromady 7 nejčastějších nešvarů, se kterými se v diagnostickém centru Google Merchant můžete setkat.

30.06.2021
Udržujte údaje o zboží na Shoptet e-shopu aktuální. Pomocí případové studie od Flexity

Pokud spravujete více e-shopů provozovaných na řešení Shoptet, je důležité, abyste udržovali údaje o produktech vzájemně aktuální. Při sebemenší změně u produktu na jednom e-shopu potřebujete, aby se v co nejkratším čase přenesla i do vašich dalších provozovaných obchodů.

16.06.2021

Přidat komentář