Jdeme do finále: Vychytejte svoji inzerci ve všech ohledech

Štědrý den se blíží a vánoční šílenství vrcholí. Pokud zákazníci ve vaší inzerci najdou všechno, co potřebují, výrazně tím snížíte riziko, že nakoupí u konkurence. Projděte si přehled důležitých úkonů, bez kterých se kvalitní inzerce pomocí Mergada (zvlášť před Vánoci) neobejde.

Štědrý den se blíží a vánoční šílenství vrcholí. Pokud zákazníci ve vaší inzerci najdou všechno, co potřebují, výrazně tím snížíte riziko, že nakoupí u konkurence. Projděte si přehled důležitých úkonů, bez kterých se kvalitní inzerce pomocí Mergada (zvlášť před Vánoci) neobejde.

Jak nastavit inzerci před Vánoci

1. Zkontrolujte, jestli je inzerce bez chybičky

  • Udělejte si audit vašeho feedu. Je zdarma a pomůže vám odhalit problematické části, které vaši inzerci brzdí.
  • Prověřte si feed pomocí aplikace Repairman. Jeho pomocí najdete a opravíte zásadní chyby i menší detaily.
  • Věnujte pozornost každému kroku v průběhu nákupního procesu na vašem či klientském e‑shopu. Poznáte a odstraníte tak důvody, proč by zákazníci přerušili nákup na e‑shopu.

2. Předcházejte komplikacím

  • Párujte do správných kategorií. Označujte produkty unikátním kódem EAN.
  • Sledujte výši vašeho kreditu. Zamezíte tím výpadku inzerce.
  • Mějte obrazovou inzerci v pořádku. Obrázky musí mít dobrý formát, a pokud to konkrétní srovnávací systém povoluje, obohaťte je o grafické prvky a texty. K optimalizaci obrazové inzerce na Facebooku máme perfektní appku Feed Image Editor.

3. Pečujte o zákazníky

  • Dejte zákazníkům vědět, že jejich dárky dorazí do Vánoc. Pokud nemáte zboží na skladě, pokuste se co nejvíce zkrátit dodací lhůtu nebo se alespoň zamyslet nad tím, jestli by nešlo dodat dřív. Informujte zákazníky o pohybu zásilky – teď jde sice o Vánoce, jimi to však nekončí. Poskytněte lidem důvod nakoupit u vás i v příštím roce.
  • Pomozte zákazníkům vybrat, co je pro jejich blízké vhodné. Vytvořte speciální sekci vánočních dárků, a pokud i tak zůstanou nerozhodní, nabízejte možnost poukazů na dárky.
  • Nabízejte dopravu zdarma nebo rozšířenou záruku v elementu EXTRA_MESSAGE. Pokud máte vyšší ceny, ale poskytujete nadstandardní služby, dejte jim to vědět.
  • Zaručujte možnost prodloužené doby na vrácení zboží.

4. Biddujte

  • Držte zboží na top pozicích. Přiblížíte se tím k až 44 % prokliků do e‑shopu navíc. Mnoho uživatelů Mergada nastavuje ceny za proklik pomocí našeho biddovacího nástroje Bidding Fox.

5. Myslete dopředu

  • Pochopte myšlení vašich zákazníků. Vyzkoušejte práci se službami jako např. Smartlook, Matomo či Crazy Egg.
  • Mějte data pod kontrolou. Ujistěte se, že máte stejně pojmenované zdroje návštěvnosti v Mergadu a v Google Analytics.
  • Zahrňte do strategií na další rok povánoční slevy.
  • Nezapomeňte, že žádný správný e‑shop se neobejde bez své mobilní verze.

Zamyslete se nad tím, jestli jste pro vaši či klientskou inzerci udělali skutečně vše. A pokud je z naší strany ještě něco, s čím vám můžeme pomoci, napište nám. Přejeme vám hodně úspěchů a co nejvíce prodaného zboží. A nezapomeňte: Vánoci to nekončí – vychytanou inzerci oceníte v průběhu celého roku.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.