Mějte statistická data v Mergadu vždy po ruce

Jedním z nejčastějších problémů, které našim klientům pomáhá řešit Mergado podpora, je nemožnost dohledání statistik exportů. Sepsali jsme proto pro vás průvodce, který vám pomůže najít a odstranit problémy se zobrazením statistických dat v Mergadu.

Jedním z nejčastějších problémů, které našim klientům pomáhá řešit Mergado podpora, je nemožnost dohledání statistik exportů. Sepsali jsme proto pro vás průvodce, který vám pomůže najít a odstranit problémy se zobrazením statistických dat v Mergadu.

Statistiky v Mergadu

Mergado dokáže načítat statistická data z Google Analytics. Data, která Mergado zobrazuje na několika místech, zužitkujete pro kontrolu nebo zvážení dalších marketingových aktivit. Pokud se vám statistiky prokliků, objednávek a tržeb v Mergadu neukazují, zkuste si projít následující body.

1. Zaznamenané prokliky, konverze a tržby

Prvním předpokladem je, že za posledních 30 dnů máte z konkrétního zbožového srovnávače zaznamenané prokliky, konverze a tržby v Google Analytics. Kontrolu, jestli Mergado načítá data do jednotlivých exportů, provedete tímto způsobem:

  • Podívejte se do Google Analytics.
  • Zvolte si výběr dat, která chcete prohlížet.
  • Vyhledejte “Zdroj/​Médium” nebo v menu přejděte na přehled Akvizice -> Veškerá návštěvnost -> “Zdroj / médium”.
  • Ve sloupci “Zdroj / médium” si vyfiltrujte data za období posledních 30 dní.
  • Ve sloupci “Zdroj / médium” uvidíte názvy jednotlivých zdrojů návštěv. Podle těchto názvů Mergado načítá data do jednotlivých exportů, které v Mergadu máte vytvořené.

2. Propojení Mergada s Google Analytics

Druhým předpokladem je, že budete mít propojeno Mergado s Google Analytics, a to s konkrétním datovým výběrem z GA, na který jste se dívali v předchozím bodě. Jak na to

  • V Mergadu přejděte do Vašeho e‑shopu (např. kliknutím na název e‑shopu v Mergadu) a v něm do aplikace Keychain.
  • V Keychainu zkontrolujte, zda máte vytvořeno propojení na Google Analytics a nezobrazuje se u tohoto spojení žádné chybové hlášení.
  • Důležité je napojit Mergado na správný datový profil vašeho e‑shopu. Pokud máte v Analytics více výběrů dat, dejte pozor, ať zvolíte ten správný.
  • Tím máte vše hotovo a Mergado vám během pár hodin začne zobrazovat statistiky načtené z Google Analytics.

Pokud ani za pár hodin po propojení Mergada s GA nejsou statistiky vidět, projděte si následující body, které mohou pomoci:

  • Pokud máte v Google Analytics vlastní názvy u zdrojů návštěv, nastavte si ty samé názvy v Mergadu v menu konkrétního exportu: Nastavení -> Analytika. Po nastavení je třeba vyčkat několik hodin, než se změny projeví.
  • Pokud v Google Analytics nemáte přejmenované zdroje návštěv na vlastní názvy, nic v Mergadu v nastavení analytiky nevyplňujte.
  • Pokud v odkazech nepoužíváte UTM parametr medium, a tím pádem nemáte v Google Analytics tuto informaci dostupnou, nenastavujte tento parametr ani v Mergadu v nastavení analytiky.

Zkontrolujte si, jestli do Mergada jdou všechna vaše statistická data. Dají vám důležité odpovědi na to, jakým způsobem vést vaše obchodní strategie. Zajímají vás další možnosti optimalizace inzerce v Mergadu? Přihlaste se na naše školení.

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.