Vliv velkých marketplaces na e‑shopy a vánoční sezóna 2023/24: Zlepšete svůj výkon s webinářem od Modio.cz

Lukáš Horák
4. 1. 2024
2 minuty čtení

Zajímá vás, jak expanze velkých marketplaces s téměř neomezenými rozpočty ovlivnila cenu prokliku a co to může znamenat pro marketéry a majitele e‑shopů? Jaké byly výsledky Vánoc 2023 podle dat módního inspirátoru Modio.cz?

Zajímá vás, jak expanze velkých marketplaces s téměř neomezenými rozpočty ovlivnila cenu prokliku a co to může znamenat pro marketéry a majitele e‑shopů? Jaké byly výsledky Vánoc 2023 podle dat módního inspirátoru Modio.cz a jak je využít pro zlepšení výkonu vašeho e‑shopu? Pokud ano, přihlaste se na bezplatný webinář, který platforma Modio.cz připravila ve spolupráci s MERGADEM.

PŘIHLÁSIT SE NA WEBINÁŘ MODIO.CZ

Základní informace o webináři

  • Datum a čas: 18. 1. 2024, 15:00 – 16:00 hod.
  • Spíkr: Pavel Kaňák, manažer rozvoje klientů společnosti Modio

Co se naučíte:

  • porozumět dynamice trhu
  • vytvářet efektivní strategie pro zvýšení výkonu e‑shopů
  • nahlédnete do případových studie a reálných dat z vánoční sezóny
  • získáte možnost interakce s odborníky

Zareagujte pružně na změny v on-linu

Nejdříve covidový růst, po něm návrat zákazníků do retailu, inflace a světové události. Tyto vlivy měly za výsledek nárůst cen a opatrnější přístup při nakupování. V roce 2023 ovlivnil vývoj trhu byl vstup velkých tržišť, jako je Allegro či Kaufland.

Situace s Allegrem

  • Allegro disponuje poměrně značnými rozpočty, proto můžeme vidět nárůst cen prokliku na určitá klíčová slovaGoogle Ads kampaních. To může mít poměrně fatální dopad hlavně na menší, ale i střední e‑shopy.
  • Z  dat Modio.cz vidíme, že Allegro mělo téměř ihned po vstupu přes 70% podíl zobrazeníGoogle Nákupech – tedy výrazně vyšší, než ostatní platformy.
  • Je otázka, jak nároční budou koncoví zákazníci na kvalitu produktů a služeb. U Allegra se již objevuje nespokojená zpětná vazba na komunikaci s dodavateli.
  • I přesto, podle Allegra, během prvních několika měsíců využilo jeho služeb více jak 1,1 milionu zákazníků. Navzdory tomu tržiště očekává ztrátu v posledním čtvrtletí roku 2023 více jak 900 milionu Kč.

Odlišný Black Friday

  • Největší změnou letošního Black Friday bylo, že místo strmého nárůstu s jeho startem (tedy 20. 11.) se prodeje pohnuly až ke konci týdne a samotná špička byla nejvyšší poslední den (v neděli 26. 11.).
  • Toto chování v podstatě reflektuje celou letošní vánoční sezonu, která byla oproti předchozím rokům velmi opatrná a nákupy se řídily nejvíce podle slev. Mimo slevová období nebylo prakticky poznat, že vánoční sezona začala.

Vyberte si z nabídky odborných MERGADO webinářů

Naučte se pracovat s MERGADEM a jeho rozšiřujícími aplikacemi. Využijte nabídky našich webinářů zdarma a zvyšte výkon inzerce na všech reklamních systémech, které používáte.

11. 1. 24 Začněte s cenotvorbou ze správného konce. Přesně a bezchybně

16. 1. 24 Optimalizujte produktové obrázky pro srovnávače zboží a marketplaces

18. 1. 24 Jak dostat a efektivně spravovat produkty na Favi, Biano či GLAMI

25. 1. 24 Zautomatizujte cenotvorbu svého e‑shopu. Prakticky, s aplikací Pricing Fox

30. 1. 24 Zvyšte prodej vašeho zboží pomocí grafických kreativ

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.