Parametry PARAM hrají klíčovou roli v inzerci na Heurece. Řada e‑shopů je přitom v XML neuvádí, nebo je uvádí chybně. Připravili jsme proto nové pravidlo, kterým nastavíte parametry jednodušeji.

Parametry udávají vlastnosti zboží, například barvu, velikost či různé funkce. V XML pro Heureku je uvádí element PARAM, který obsahuje dva subelementy:

  • PARAM_NAME, textový název parametru, například „Barva“
  • VAL, hodnota parametru, například „červená“

Uvádění parametrů pomáhá ve správném zpracování inzerce. XML e‑shopů ovšem parametry často neobsahuje. Nebo je obsahuje v nekvalitní podobě. Samotné informace v XML přitom jsou, ale namísto parametru jsou např. v názvu či popisu zboží. V takovém případě často specialisté z marketingových agentur používají Mergado pro vytvoření parametrů PARAM a jejich správné doplnění.

Jak se parametry vytvářely v MERGADO 1

  1. Uživatel vytvořil výběr zboží, například červené zboží vybral tak, že název PRODUCTNAME obsahuje text „červená“. Pozor toto je u každého e‑shopu individuální.
  2. Vytvořil nové elementy PARAM|Názevelementu
  3. Pravidly nové elementy naplnil

Jak pomůže nové pravidlo

Při používání MERGADO 2 máte více možností:

1. Uživatel vytvoří výběry zboží stejně jako v předchozím případě.

2. Vytvoří pro každý výběr nové pravidlo. Sem zadá název parametru i hodnotu. Pokud má jeden výběr parametrů více, zadá jich více v jednom pravidle.

 

Nebo:

1. Uživatel vytvoří pravidlo Nastavení parametrů produktů, kde nejprve vytvoří parametry, kterým přidá nějakou inicializační hodnotu, například “xxx”.

2. Následně přepisovacím pravidlem (nebo importním pravidlem) pro konkrétní výběry produktem změní hodnotu v parametru z “xxx” na požadovanou, například Červená.

Přečtěte si, jak se změnila práce s parametry v MERGADU 2 oproti MERGADU 1.

Převeďte snadno své projekty na MERGADO 2

V MERGADU – konkrétně v sekci Nastavení Obecná nastavení – najdete nové tlačítko pro převod stávajícího projektu na MERGADO 2. Podrobnosti najdete na našem fóru.

Mohlo by vás zajímat:

Lukáš Horák

Lukáš se v Mergadu stará o většinu komunikace v češtině. Prostřednictvím blogu, e‑mailu a sociálních sítí pravidelně zásobuje čtenáře aktualitami z e‑commerce a novinkami a tipy z Mergada. Pokud zrovna není copywriterem, užívá si prosté věci jako badminton, výlety mezi utajené skvosty osmdesátkové hudby a plody moře podávané s červeným vínem.