7 nejčastějších chyb ve FAVI feedu a jak jim zabránit

Jako každý jiný srovnávač má i FAVI svá kritéria, která musíte dodržet, pokud chcete inzerovat na jejich stránkách. Proto jsme ve spolupráci s jeho profesionály dali dohromady článek, který vám pomůže vyřešit 7 nejčastějších problémů na FAVI pomocí nástroje Mergado.

1. ID produktu obsahuje nepovolené znaky. Jak je odstranit?

Může se stát, že mezi produkty, které chcete nahrát na FAVI, se najde ID produktu, který obsahuje písmena s diakritikou. FAVI tyto produkty odmítne a nezobrazí je ve vyhledávání. 

 

V Mergadu to zvládnete snadno naklikat pomocí jednoho pravidla.

Podívejme se, jak na to:

  1. V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
  2. Pravidlo pojmenujte např. Odstranění diakritiky z ITEM_ID.
  3. Vyberte typ pravidla Odstranit diakritiku.
  4. Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
  5. Do pole Element vyberte element, který obsahuje ID produktu. V případě FAVI to bude ITEM_ID.
  6. Připravené pravidlo uložte. Uložená pravidla můžete kdykoliv změnit.

Co můžete v elementu uvádět?

Můžete zde používat čísla, malá a velká písmena bez diakritiky a speciální znaky jako pomlčky a podtržítka.

 

2. Element s popisem produktu obsahuje nepovolené informace. Co s tím?

Podle pravidel FAVI do elementu Description není možné přidat telefonní čísla, e-maily, reklamní sdělení a odkazy. I v tomto případě FAVI e-shopu inzerci zamítne. Jak to pohodlně vyřešíte v Mergadu?

Kontaktní údaje: e-mail/telefonní číslo

  1. V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
  2. Pravidlo pojmenujte např.: Odstranění kontaktních údajů.
  3. Vyberte typ pravidla Najít a nahradit.
  4. Na levé straně vepište do jednotlivých polí všechny kontaktní údaje, které chcete odstranit.
  5. Pravou stranu nechte prázdnou.
  6. Připravené pravidlo uložte.

Odkazy na stránku produktu/sestavu produktů a jiné

Pokud máte jednotné odkazy, použijte stejný postup jako u předchozího bodu. Pokud se odkazy mění, použijte regulární výrazy. Můžete na to jít dvěma způsoby: Odstranit různé části odkazů nebo Odstranit celý odkaz.

Odstranění různých částí odkazů:

1. Vytvořte Nové pravidlo.

2. Pravidlo pojmenujte.

3. Vyberte typ pravidla Najít a nahradit.

4. Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.

5. Zaškrtněte pole Hledání jako regulární výraz.

6. Na levou stranu napište pod sebe tyto regulární výrazy:

  • začátek HTML značky odkazu: <a href=\".+?\">
  • konec HTML značky odkazu: <\/a>

7. Pravou stranu ponechte prázdnou.

8. Připravené pravidlo uložte.

Odstranění celého odkazu:

1-5. Postup je stejný jako v předchozích návodech.

6. Na levou stranu zadáme regulární výraz: \<a.*?\<\/a\> . 

7. Pravou stranu necháme prázdnou.

 

3. Jak si poradit s nevhodným pojmenováním kategorií produktu

Správně napárované kategorie e-shopu na FAVI jsou základem úspěchu. Je úplně běžné, že kategorie e-shopu svým názvem přesně neodpovídají stromu kategorií daného srovnávače. Jeden z prvních kroků, ideálně ještě před napojením feedu na FAVI, by proto měla být manuální úprava kategorií. I při tomto úkonu vám Mergado významně ušetří práci a čas.

Jak na to?

  1. V levém menu na řádku Pravidla klikněte na symbol + pro vytvoření Nového pravidla.
  2. Zadejte název pravidla, například Přejmenovat kategorie.
  3. Vyberte typ pravidla Hromadně přejmenovat kategorie.
  4. Pravidlo aplikujte na Všechny produkty.
  5. Jedním kliknutím na tlačítko Navrhnout kategorie předvyplníte levou stranu aktuálními názvy kategorií, které se ve vašem produktovém feedu vyskytují. 
  6. Na pravou stranu můžete přidat odpovídající kategorii z FAVI. Práci s výběrem vám ulehčí našeptávač, který kategorie nabízí podle aktuálního FAVI stromu kategorií.
  7. Pro uložení pravidla klikněte na tlačítko Vytvořit a je hotovo. Pravidlo se uloží v seznamu aplikovaných pravidel, kde se k němu můžete kdykoliv vrátit, editovat ho nebo smazat.

Může se stát, že Mergado nepozná, který element obsahuje názvy kategorií ze vstupního feedu. V takovém případě doporučujeme použít pravidlo Hromadné přepisování dle hodnot, se kterým vyberete potřebné elementy manuálně.

 

4. Máte problémy s obrázky? Rozměry, vodoznaky i loga upravíte s appkou Feed Image Editor

Jeden z nejčastějších problémů, na který při inzerci na FAVI narazíte, jsou nevyhovující produktové obrázky. Aby vám produkty s nízkou kvalitou či nepovolenými znaky v obrázcích nezamítli, vyzkoušejte Feed Image Editor. Tato šikovná aplikace vám překážky v obrazové inzerci pomůže rychle překonat.

Jak funguje Feed Image Editor?

Pomocí předpřipravených šablon provedete všechny změny na pár kliknutí. FIE je součást Mergada, co znamená, že nemusíme nikam nahrávat produktové obrázky ani produktový feed, pokud jste ho už nahráli do Mergada.

FIE dle šablony FAVI provede následující úpravy: 

  • Optimalizuje rozměry - minimálně 400x400, ideálně 1000x1000
  • Nastaví formát - JPG nebo PNG
  • Odstraní z URL nepovolené znaky - mezera a diakritky
  • Odstraní z obrázků vodoznaky, loga a nápisy - nesmějí překrývat obrázek.

Pokud chcete zjistit aktuální stav obrázků, spusťte si bezplatný audit obrázků. Jednoduše s ním odhalíte chyby a na e-mail získáte kompletní výsledky i s doporučeními na opravu všech nedostatků.

 

5. Nepovolené hodnoty v elementu Delivery time

Doba dodání je jedna z nejdůležitějších informací pro klienta při rozhodování o nákupu. Proto ji i FAVI požaduje jako povinný element ve feedu. Tento element musí obsahovat jednu číselnou hodnotu (0, 1, 2, 3,...) a nikoliv jejich rozmezí. Nesprávné formáty jsou třeba: 3 týdny.

V Mergadu element s dobou dodání jednoduše naplníte hodnotami pomocí pravidla Přepsat.

Jak na to?

  1. Vytvořte nové pravidlo.
  2. Pravidlo pojmenujte např.: Doplnění elementu delivery time.
  3. Vyberte typ pravidla Přepsat.
  4. Aplikujte na Všechny produkty.
  5. Vyberte element s Dobou dodání (Árukereső feed: delivery_time, Google feed: availability).
  6. Do pole Nový obsah doplňte číselnou hodnotu. (V případě, že pro různé skupiny produktu chcete uvést různé dobu dodání, připravte výběry a použijte pravidlo Hromadně přepsat dle výběru. Zde pro jednotlivé výběry můžete vybrat různé hodnoty.)
  7. Připravené pravidlo uložte.

Pokud se svým e-shopem garantujete dodání do 4 pracovních dní, FAVI vám nabídne odznak Skladem. Poukazuje na rychlé dodání zboží a zaručuje důvěryhodnost, že produkt na skladě skutečně máte. V případě delší doby dodání (např. 30 dní) doplňte číselnou hodnotu do DELIVERY TIME.

 

6. Mějte pod kontrolou povinné elementy z feedu

FAVI má několik povinných elementů, které ve feedu potřebujete mít. V případě absence těchto informací FAVI odmítne vaše produkty.

Které elementy jsou povinné?

  • ID - (ITEM_ID, identifier, g:id)
  • Název - (PRODUCTNAME, Name, title)
  • Popis - (DESCRIPTION, Description, g:description)
  • URL produktu - (URL, Product_url, link)
  • URL obrázku produktu - (IMGURL, Image_url, g:image_link)
  • Cena - (PRICE_VAT, Price, g:price)
  • Kategorie - (CATEGORYTEXT, Category, g:google_product_category)
  • Doba dodání - (DELIVERY_DATE, Delivery_Time, g:availability)

Chybějící elementy naplníte hromadně hodnotami pomocí těchto pravidel:

1. Hromadné zkopírování hodnot: Tímto pravidlem jednoduše vybereme element ze vstupních hodnot a na pravou stranu vybereme ten, který chceme naplnit.

2. Přepsat: Vybereme povinný element, který chceme naplnit. Do pole nový obsah napíšeme název proměnné, ze které chceme doplnit hodnotu.

Například: %Description%

Tímto pravidlem máte možnost do názvu přidat doplňující informace jako například rozměr, a to následovně: %Name% %Param|rozměr%

7. Jak na skrytí produktů, které nechcete inzerovat

Je téměř pravidlem, že e-shopaři na jejich webu mívají i produkty, které jinde nechtějí inzerovat. Mohou to být produkty, které jsou příliš levné, mají nízkou marži, nebo se na FAVI nehodí.

Prvním krokem je, že musíte vytvořit výběr produktů, které chcete skrýt. Výběry jsou skupiny produktů, které odpovídají vámi definovaným kritériím. Můžete je ukládat a následně dál používat na hromadné úpravy. Díky tomu nemusíte upravovat produkty jednotlivě a ušetříte hodně času.

Ukažme si tvorbu výběru levných produktů:

Ve feedu potřebujete najít všechny produkty, které mají nízkou marži (např. s cenou do 1000 Kč), ktorý vám brzdí ziskovosť vášho e-shopu.

  1. Na stránce Produkty ve vyhledávacím formuláři nechte zaškrtnuté pole Vstupní hodnoty.
  2. Ve vyhledávacím poli nejdřív vyberte element s cenou. V dalším kroku vyberte operátor <= je menší nebo rovno a jako poslední krok zadejte hodnotu 1000.
  3. Klikněte na tlačítko Vyhledat. Po dokončení vyhledávání uvidíte, kolik produktu stojí 1000 Kč nebo méně.
  4. Výběr můžete libovolně pojmenovat a potom uložit. Uložené výběry najdete nad vyhledávacími formuláři pod tlačítkem Uložené výběry, kde je můžete kdykoliv upravit nebo smazat.

Nyní se podívejme, jak skrýt vybrané produkty

  1. Vytvořte nové pravidlo.
  2. Vyberte typ pravidla Skrýt produkty.
  3. Pojmenujte pravidlo např. Skrytí levných produktů.
  4. Pravidlo aplikujte na předtím vytvořený výběr.
  5. Připravené pravidlo uložte.

V některých případech vám mohou usnadnit práci i připravená makra, která najdete v levém sloupci. Makra jsou předpřipravené výběry a pravidla, která vám pomohou se segmentací produktů nebo např. skrytím levných položek. Stačí nastavit hodnoty a makra vše zařídí za vás.

 

Předvánoční období, kdy je potřeba mít kampaně co nejlépe připravené, se pomalu blíží. Ujistěte se, že máte feed a produktové obrázky stoprocentně v pořádku. Pomocí Mergada dokážete automaticky spravovat tisíce položek naráz a zefektivnit vaše každodenní marketingové úkony. Pokud si při inzerci nevíte rady s jakýmikoliv problémy, obraťte se na náš support, který vám kdykoliv pomůže.

 

Mohlo by vás zajímat:

7 obvyklých nedokonalostí Google Shopping feedu a jak je odstranit v Mergadu

Google Shopping je v Mergadu hned po Heurece nejpoužívanější formát produktových feedů. Ve spolupráci s agenturou Proficio, která je certifikovaným partnerem Google, jsme dali dohromady 7 nejčastějších nešvarů, se kterými se v diagnostickém centru Google Merchant můžete setkat.

30.06.2021
Udržujte údaje o zboží na Shoptet e-shopu aktuální. Pomocí případové studie od Flexity

Pokud spravujete více e-shopů provozovaných na řešení Shoptet, je důležité, abyste udržovali údaje o produktech vzájemně aktuální. Při sebemenší změně u produktu na jednom e-shopu potřebujete, aby se v co nejkratším čase přenesla i do vašich dalších provozovaných obchodů.

16.06.2021
Ovládněte dynamický remarketing Google Ads s webem bez košíku. Pomocí Mergado Packu a Google Web Designeru

U sektorů mimo e-shopy vyžaduje nastavení dynamického remarketingu technické úpravy na webu, přípravu vlastního feedu a také dynamického banneru, který bude informace z připraveného feedu zobrazovat. Jak to celé připravit se dozvíte v článku PPC specialistky Hany Kobzové.

20.04.2021

Přidat komentář